- 1548 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BOŞLUKTA SAVRULANA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şöyle bir bakıyorum da çevreme insanlığın savrulduğu en derin girdabın “boşluk” duygusu olduğunu görüyorum..Etrafınıza şöyle teferruatlı bir bakın bakalım, İnançsızlık hiçbir dala tutunamayan, rotasını bulamamış gönül elinde insan oğlu nasıl da bir hazan yaprağı gibi savrulmakta…
İnsanı insan yapan akıl der bazıları. Kattiyen inanmam. Ne aklı? Az gözünü açsan evrene; şahit olacaksın en basitinden arının trigonometri bilgisine, karıncanın gelecek kaygısına, yuvasına taşıdığı buğdayı ikiye bölerek çimlenmesini önleyerek saklama gayretine, kedinin köpeğin eniğine olan şefkatine merhametine. Öyle güzel duygu ve donanımlar ki bunlar, en basit gördüğümüz hayvanın sahip olduğu ancak bazı insanların ömrü boyunca nasiplenemediği kadar.
Boşlukta savrulan insanın ortaya koyduğu düzene bakın; düzensizlik, başıbozukluk, insafsızlık, vurdumduymazlık ve haksızlığın getirdiği acılarla bu toplum huzursuz..Akıl ehliyim diye onca süslü cümle ardına sığınanlara bakın yakıyor yıkıyor kırıyor döküyor sözüm ona bana aydınlık gelecek hazırlıyor..Buna inanmak mümkün mü?...
Her bitkinin ayrı çiçeği, ayrı meyvesi, ayrı kokusu, ayrı tadı varken; her insanın farklılığı, ayrı ahlakı ayrı anlayışı yok mudur? Öyle ki lafta herkes herkese saygılı, hakkını veriyor. Artık bu yalandan vazgeçelim lütfen..Kendinle aynı renk bellemediğine eline fırsat geçse nerede ise yaşama hakkı bile vermeyeceksin sen…Doğru sözün olmadığı yerde rüzgar bile kavruk kavruk esmekte, solmakta senin elinde yeşildeki ahenk bile..
Hey gidi dünya bunca ölü ile nasıl da dönmekte. Diri de görmek ne de güçleşti insanoğlunu..Ana –baba-evlat ; sözüm ona aile, sözde dostlar ,çıkar grupları el ele vermiş küfürde yarışan ahbaplar… Aralarında hep bir çıkar pazarlığı… Özsüz düzende sahtekârlık ölü ruhların kıblegahı…
Akıl edip sorduk mu hiç? Niçin yakınlarımız ırak oldu? Neden birbirimize düşmanlık besliyoruz? Neyimiz eksik, neyin kavgasını ediyoruz? Neden bir din kardeşimizi değil de bir başka düzen ehline muhabbet duyuyoruz?. Niçin vatanımızı sevmiyoruz? Niçin din kardeşimizle güçlenmiyoruz..
İşte hep olan yine oldu küffar senin elinle yine senin kan kardeşini boğdu..Hala mı görmeyeceksin? Sormayacak mısın “Kimdir bizi böyle yapan?”
Ben söyleyeyim ebetteki inançsızlık… Allahın ipine tutunamaman. Elinin kanını bile yıkayamayan toplumların İslam düşmanlığına hayranlık duyman… Unutma Güneşe el uzatman nasıl imkânsızsa İslamı yıkmaya çalışman da aynı derecede imkânsızdır. Deli su ile serinler ilk işi suyu inkar eder namert ekmek yediği toprağın üzerindeki hakkını inkar eder.
Durma sor kendine bir
Neyimiz yok ki
Her şeyimiz var gibi
Mantıken düşün bir; bu varlık, bu zenginlik var iken bu coğrafyada bizi huzursuz eden ne ola ki?
Demek ki varlık insanoğlunu mutlu etmeye, girdaplara düşmemesine engel olmaya yetmiyor..Nedir çare dersen bir “La” hecesinin ardındaki yokluğa bir bak…
Bak şu insanoğluna nasılda çok görür kardeşine itibarı, hürriyeti, şerefi.. Sonra oturur sana bana anlatır durur bir de medeniyeti.
Heyhat ne acıdır ki eşkıyanın olduğu yerde medeniyetten, pisliğin aktığı yerde düzenden bahsetmek akıl karı mı? Aç artık o kendine kapadığın gözlerini gör artık. Bu günkü medeniyet dermansız gafletin sığınağı..
Haydi, gel doğru ile sustur beni, dilim lal olsun.
HAK için öldür beni, canım HAK’KA kurban olsun.
İnsan yerine koy beni de insanlık var olsun.
Ne ağlayana, ne gülene nazar eden var. Bu mu medeniyet? Her akan suya baş eğilmez her çeşmeden su içilmez. En kirli süt, en pis kan bak bakalım nasılda yer bulmuş ihanetin gövdesinde... Sen uyu diye gün boyu ninniler söylüyor iblisin gölgesinde…
O yüce Kuran ikizi olan insanı an be an uyandırmakta, uyarmakta..Hangi insan uyanacak da gördüğü bu rüyaları hayra yoracak mümkünü var mı?
“Vatanına ihanet eden bizden değildir.” Der o güzel peygamber. Vatan sevgisi ibadettir diye öğretmiştir bize… Biz vatanımızı sevmeyi de senden öğrendik Ya Resul Allah... Öyle sevdik ki vatanımızı bu uğurda gözümüzü kırpmadan şahadet şerbeti içtik..
Allah’tan dilerim ki;
İslam daima var olsun,
Milletimiz, devletimiz ilelebet payidar olsun.
Haklı olan şan şeref ve izzet sahibi olsun.
O güzel peygamberin hikmeti ile kurulsun huzurla her sabah yeniden özlenen düzen..
Eğer belasını arayan varsa da kendinde bulsun.
İslama, İNSAN’a haksız yere zulmedene Allah’ın kahrı layık olsun
perihan kılıç
YORUMLAR
Perihan hanım sizi canı gönülden kutlarım, fikirlerinize aynen katılıyorum. İman nuru ile nurlanmadıkça hiç bir sorun çözülmez. Bizlerde savrula savrula kabre gireriz. Allah (cc) bizleri son nefeste de İmandan ayırmasın. Kaleminiz daim olsun Selam ve Saygılarımla....