- 826 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HÜSEYİN HALICIOĞLU’NUN “SORALIM” ADLI ŞİİR KİTABI
Dr. İbrahim KARAER
Hüseyin Halıcıoğlu, Senirkent’in yetiştirdiği çok değerli bir halk ozanı ve kültür adamıdır. Şiirleri ve nesirleri ile Senirkent’in kültürüne katkıda bulunmuş önemli şahsiyetlerden biridir. 2011 yılında Ankara’da faaliyet gösteren Senirkent Kültür ve Yardımlaşma Derneği tarafından yayımlanan “Dünden Bugüne Senirkent (1182-2010)” adlı kitabımı hazırlarken, Halıcıoğlu’nun eserlerinden çok yararlandım.
Hüseyin Halıcıoğlu’nun bu yıl “Soralım” adlı şiir kitabı Senirkent Yükseliş Vakfı tarafından yayımlandı. Ozanımızı en içten duygularla tebrik ediyor, sağlığında yeni eserlerini dört gözle beklediğimizi ifade etmek istiyorum. Kitabı yayına hazırlayan SDÜ Öğretim Görevlisi Sayın Erol Civelekoğlu’nun kitabın baş kısmında yer alan “Senirkent’ten İnsan Manzaraları” adlı yazısında; Halıcıoğlu’nun şiirleri için “Kocaman bir Senirkent fotoğrafının içinde; bildiğimiz, tanıdığımız ama neredeyse unuttuğumuz yüzlerce insan, zihnimizde canlanıveriyor… Kısacası Halıcıoğlu şiirleriyle bize Senirkent’ten insan manzaraları sunuyor” diyor. Civelekoğlu’nun görüşlerine katılmamak mümkün değil.
Halıcıoğlu, 582 dörtlükten oluşan “Soralım” şiirinde sadece insan manzaraları sunmakla yetinmemiştir. Dörtlüklerinde adı geçen insanların, ana baba adı, lakabı, sülalesi, çocukları, mesleği, iyi veya kötü alışkanlıkları, hayat hikayesi, başkaları ile yaşadığı anılara da yer vermiştir. Kitap bu özelliği ile Senirkentlilere ait biyografi kitabıdır. Dipnotlardaki bilgilerde Senirkent’in tarihini, folklorunu bulursunuz. Bu kitap, aynı zamanda Halıcıoğlu’nun anı kitabıdır.
Kitapta, “Soralım” şiirinin yanı sıra, Halıcıoğlu’nun 36 adet “Hayata Dair”, 17 adet “Ehli Beyt Sevgisine Dair”, 12 adet “Senirkent’e Dair” ve 5 adet son şiirlerinden örnekler yer almıştır. 248 sayfadan oluşan kitabın sonunda Halıcıoğlu’na ait dört adet fotoğraf vardır.
Eşim ve ben kitabı zevkle okuduk. Dörtlüklerde adı geçenleri kendimizce soruşturduk. Kitabı bütün hemşerilerime tavsiye ediyorum.
Böylesine Senirkent dolu bir kitabı, hemşerilerinin hizmetine sunan Sayın Hüseyin Halıcıoğlu’nu tekrar tebrik ediyorum. Kitabı kültür hayatımıza kazandıran Senirkent Yükseliş Vakfı Başkan ve yöneticilerini kutluyorum.
-------------------------------------------
NOT: Bu yazı, Senirkent Yükseliş Gazetesinin yıl: 13, sayı: 160, 2. Sayfasında yayımlanmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.