- 2115 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
İnsanı İncitmek neye yarar...??
Sermayesi utanmazlık,aymazlık ve çeşit türlü yalanlarla aldatmak olanın neticesi
berbat olur derler ...Ve Kurandada çok açık ayetler vardır...Hem aldatan insanların
tipik özellikleri hemde karakterleri hakkında çok net açıklamalar var..
-Bakara Suresi:9.Ayet
-Allah’ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Halbuki sırf kendilerini aldatırlar da farkına varmazlar..
Muhteşem bir tanım .! Çevreyi bir izleyin..Gerçekçi olarak izleyin.Ne olur duygusal davranmadan sadece
bir kamera kaydı yaparcasına....Ne kadar somut kareler göreceğinize siz bile inanamıyacaksınız..Sadece
Hadi be...Bu mudur? diye hayıflandığınızı hissedeceksiniz.....
Seccadede biraz önce ibadetini yapan kişinin, ibadetinin hemen arkasından neler yaptığını ve anlattığını izleyin.Hemen kalkıp dükkanında
adaletini kendisinin sağladığı ticarette ne kurnaz hileler yapmaya çalıştığına veya yaptığına iğrenerek bakacaksınız..
E mübarek daha yeni Yaradanın huzurunda "Hamd, âlemlerin Rabbi, merhametli olan, merhamet eden ve Din Günü’nün sahibi olan Allah’a mahsustur. (Allahım!)
Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların,
sapmayanların yoluna eriştir" diye namaz kılmadın mı?
Veya bir örnek daha;girmişsin bir devlet kurumuna ve yapman gereken tüm sorumluluklar ve alacağın ücret belirlenmiş..Ya işinin gereğini
yapmakta imtina ediyor ya da eksik yapıyor...İkaz ederseniz de cevabı müthiş...Amirim misiniz...?!Yok değilim fakat benim ödediğim direkt veya dolaylı
vergilerle maaşını alıyorsun..Ekmek veren ele velinimet denilir...Sen ne diyorsun . Amirim misiniz..! Olmadı gel ikide tokat patlat
Şok olmanız için, sizi utandırmaya yetecek kadar son insani kırıntıların bile vicdanınız da harekete geçtiğine şahit olacaksınız...
Ya da insan hayatının özel olduğuna ve bu uğurda hertürlü fedakarlığı yapacağına dair yemin ederek diploma alan birisini izleyin...
Çok sıkıntılı bir durumda olan hasta müracaat ediyor.Biliyor ki hastalığına yardımcı olabilecek vasıf ve kalitede bir tıp uzmanı.
Hemen pazarlık başlıyor...Sekizbin TL...Otuzbin TL...Yetmişbin TL...Aşagısında veya yukarısında daha birçok rakamlar uçuşuyor havada...
Asgari ücretin aşikar olduğu bir memlekette istenen ücret 1 yıl...10 yıl arası çalışarak ve bu sürede hiç eksiltmeden(yaşamadan)
biriktirilebilecek bir meblagdır.Lakin sizin hastalıgınız; karşıda tıp egitimini muhteşem şekilde tamamlayan fakat
vicdani egitimi tanıyamamış ve tüm dünyası meta olan tıp uzmanlarıyla karşı karşıya getiriyor.Gelin bu durumda nasıl davranırsınız düşünün..
Köyde çiftçilikle hayatını idame ettirmeye çalışan insanlarımız da bu gafletten pay edinmiş durumdalar...Geçen yıldan kalan ürünü bu senenin ürünü ile
karıştırıp tüccarı aldatmalar,yan tarlaya bir adım nasıl girebilirim hesapları....daha neler neler..
Ey insanlar! Allah’ın vâdi gerçektir, sakın dünya hayatı sizi aldatmasın ve o aldatıcı (şeytan) da Allah hakkında sizi kandırmasın!(fatr suresi 5.ayet)
Rabbim hepimize hidayet ihsan etsin...Akıl versin..Nefsimize tabi olmaktan kurtarsın.
Mehmet TUTAR
YORUMLAR
İnsanların en zor terbiye ettiği kendi nefisleridir..Nefsine yenik düşen çoğu şeyelere de yenik düşmekte..Allah en güzel huyla huy ve edep sahibi olmayı kendisi gibi diğer insanları da düşünmeli insanlar..Yalan dolan,hileyle aldatırlar...Sonra vahhh şu neden başımıza geldi diye feryad ederler.Yedikleri içtikleri haram hileliyse kul hakkınıda rahatça yiyorsalar..Kusura bakmasınlar hiç isyan etmesinler kendilerini düzeltsinler fikrim bu..Önce tövbe sonra iyi insan Allah a kul olma..Tam inanma boşu boşuna en hafifi sarsıntıyla yıkılmadan hak yolunda olma..İnsanları aldatan tuli emelleri gaflette oluşları ölümü az hatırlamaları..Fani olduklarını her şeyin emanet olduğunu tenlerinde ruhların emanet olduğunu unutmalarından azarlar..Güzeldi yazınızın konusu Allah razı olsun..Selam ve dua ile.
Rabbim hepimize hidayet ihsan etsin...Akıl versin..Nefsimize tabi olmaktan kurtarsın.
Çok güzeldi , amin, amin, amin diyorum ...