- 846 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HORUS KOHEN- ARDAHAN ÖYKÜLERİ- 309
Uzun yıllardır, Oğuz sözcüğünü her yıl içerisinde bayağı bir süre zarfında birkaç kez olmadı bir kez düşünmüşümdür.
Fikir olarak kafamda tartmışım, nedir bu kelime: "OĞUZ" un derinlerde yatan anlamı ne demişimdir.
Kelime ile ilk tanışıklığım. Rahmetli Babaannemin ağzından duyduğum haliyle şöyleydi:
" OĞUZ VAHTINDAN KALMADIR O..."
Oğuz vaktinden kalmalık ilk duyuşumdu. Oğuz’u ben okulda OĞUZ KAĞAN bilmiştim ve öğrenmiştim.
Sigmund Freud MUSA isimli kitabında:
"Eski Mısırlılarda sünnetliydi. Ve Mısırlılar Sina Dağına yakın geldiklerinde Kenan Diyarlı inanışlılarla bir konfederasyon yaptılar, Musanın getirdikleriyle Kenanlıların ellerindekilerle yeni bir sentez oluşturdular.
Eski Mısırlıların diniydi bu ve Kenanlı Din inanışla yeni sentez kuruldu."
Horus kimdir?
"Horus, sıklıkla antik Mısırlıların ulusal koruyucu tanrısıydı. Tüm Mısır Kraliyeti üzerindeki krallıkların bir sembolü olarak genellikle, pschent veya kırmızı-beyaz taç takan şahin başlı adam olarak resmedilir." Vikipedia’dan iktibas...
Eski Mısırdan gelen Hor- Horus ( YUNANCA) Tanrısı Kenan Diyarında Sami Kavimlerin inanışına girdi.
Hanakta Oğuz Yolu vardır. Bunu da orta yaşlarımda öğrendim. Börk’ten öteye giden yol olarak tarif ettiler.
Bazı ariflerden dinlediğim: Mısır’dan tarih evvel beri göç yolları varmış ve Ardahan Diyarı bu kapsamdaymış.
Ben bu konuya Tarihbilimini bulaştırmak istemem.
Bu OĞUZ KAĞAN konusunda ariflerden öğrendiklerimi anlatacağım.
Sami Kavimleri sonradan Sümerlerle Asurlarla temas kurdu. Asurları İran kendilerine benzetti. Buradan Horasan’a geldi Horus Kohen. Horasan’da Kohenler Horus inanışını gah sakladı, gah benzettiler diğer inanışlara. Horus Kohenler Yenisey’e Uralların başı Sibirya’ya
kadar götürdüler. Buradaki yazıtlarda KARA kelimesine rastlanıyor ki bu Samiyen kelimedir.
Şimdi Tez şu: HORUS KOHEN dönüşmüş olabilir mi?
Kohen kelimesi, etimologların demeleri o ki; Kağan kelimesi buradan gelmektedir.
Horus kelimesi ise Oğuz’a dönüşmüş müdür?
Eğer bu varitse. Tarihte bir Kopernicus Devrimi yaşanabilir. Bu bugün olmazsa yarın olacak gibi.
Zira meriyetteki Tüm Tarih Bilgilerimiz ters duruyor adeta.
Mısırdan başlamış büyük göçleri biz Ortaasyadan başlamış gibi görüyoruz. Bunu tersdüz ettiğimizde Mısır’dan çıkış Ergenekon’dan çıkışının yerini alablir mi?
İnsan kültürü paralel benzer olayları yaşayacak kadar israfcı olacağını düşünmüyorum.
Tarihte de en az enerji yasası geçerlidir. Bir defa olmuş- bitmiş olaylar vardır ve o varyantlar halinde dillere pelesenk olmuştur.
Arifler dedi ki: Herşeyi de söylememek lazım!
Ne olur...
Ne olmaz!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.