Farkında mısınız?
Ey erbabı kalem,
En manevi havayı soluklasanız bile
Birbirinizle savaşınız nefsinizle savaşmaktan daha kolay değil mi?
İkidir içten içe üzülüşüm… bir tarafta sevdiğim usta ve üstadlar, diğer tarafta saygı duyduğum usta ve üstadlar….
İkidir şeytanın cirit atması hicivlerde…Bilmeyenler oyun sanır hiciv-taşlama yazmayı.. Bilenlerin gözleri kalbleri kanlıyaş kussa da…
Ey aynı davanın yolcusu;
İçinde İslam davası geçen her dava kutsaldır, mukaddestir…
Ana gibi, yâr gibi, vatan gibi…
Tarikat mensupları,
Ey sünninin, ey Alevinin önde giden küheylanları..
Nallarından ateş çıkan atların üstüne yemin edenler …
Alperenler, akıncılar
Ey Cemaat mensupları, ey ülkücüler…
Varsa birbirinize eleştiriniz, birbirinizin beğenmediğiniz yerleri…
Hakaret etmeyin birbirinize…Eleştirinizi ilmi, tarihi, edebi olarak ortaya koyun…Allahü Teala vuracak nasılsa mührünü değil mi? Mizan ayıracak sağa-sola her şeyi…
İnsanız, davamız insanlarla…
İnsandan sonra İslamız…
İslam dan sonra aklımızı ve yüreğimizi şeytanın kirli vesveselerine kurban edemeyiz…
Az dedim bilirim ki içinizde arif olmayan yoktur.
Bu kadar tarifi kıtmıyr yakarışıyla beyan ederim…
Vebali sizindir…
Daha ne yapabilirim…
önce selam ve muhabbet
sonra sevgi ve saygılarımla
Allah’a emanet olunuz...
YORUMLAR
insanlar neyin davası uğruna birbirlerine sataşıyorlar ki...
yol belli düzen belli...
isteyen başının üzerinde taşır istemeyen vebalini diğer dünyada çeker...
bana kuranı kerimden ve peygamber efendimizin sünnetlerinden başka hangi insan yol yordam gösterebilirki...
hepsi safsata...
selam ve dua ile..
Dünyevî
Allah millet millet, kavim kavim yaratmış da demiş tanışın kaynaşın..Ve bu kaynaşmada ki ölçü; imani-insani ölçü...Bu ölçüleri birbirine çevirmekteki acemiliğimiz yani ortasını, olurunu bulamayışımızdan kaynaklı fikri temellerin, en önemlisi de kibir-gıybet gözleri kör ediyor, kalpleri katılaştırıyor.
Safsatayı gruplar için kullandınız ise katılamam.
Herkesin kendi görüşü kendi delillerine göre doğru olabiliyor. Bu delilleri de Kuran ve sünnetten alınca sadece şunu diyebiliyorsunuz: peygamber efendimizin sünnetini yeniden araştırın, çünkü, o canlı bir kurandı. o kul olarak din kardeşine karşı asla küfretmezdi. Ki öyle yapsaydı onun peşinden kim giderdi o zaman.
eğer ki safsata dediğiniz birbirlerine karşı düşmanca tutumları ise katılıyorum.
selam ve dua ile.
SEVİLAY DİLBER
rabbim akıl fikir vermiş...yol gösterici bir kitabımız var çok şükür...
birilerini ilahlaştırıp ardı sıra el pençe durmaya ne hacet...
selam ve dua ile...
Dünyevî
bu söze imza atılır.
teşekkür ediyorum.
...kıymetli Dünyevi bizi mahçup ettiniz. bizler bu yazıyı yayınlamamız gerekirken, bizler dur, yavaş ol dememiz gerekirken sizin gibi bir genç bahadırdan, yiğitten gelmesi hem ikbal için ümit hemde nefsi hesaba çekme fırsatı sundu.
...zaten "DANANIN KUYRUĞUNUN KOPTUĞU YER DE TAM DA ORASI (nefsi ammarenin peşinde İSLAMIN hakemliğinden ayrı, kendi hevasına uyarak) DEĞİL Mİ?"
...Kutlarım sizi, başarılar.
Dünyevî
on yıla yakın oldu internetin edebiyat sitelerindeyim.
ve ben müslümanların birlik olup bir iş çıkarabildiklerine, kardeşlik içinde muhabbet edebildiklerine ÇOK AZ şahit oldum. ve sonra şahit olduğum kişiler de kavga hır gür içine girince...
myanmarda hindular müslümanları yakıyor. bizim müslüman şairler buralarda birbiriyle ...yakıştırıyor.. bari iki mısra yazın bu konuda bir aray gelinde. ne dim ustam...
peder beye desem otuz koyun kat önüme ben gideyim köye yaylaya çobanlık yapam. oğlum sen delirdin mi, aklını peygir ekmekle mi yedin der...
yememek elde değil...
Rabbim cümlenin öncelikle de müslümanların yardımcı olsun.
muhabbetlerimle..
Osman NURANİ
Deymez kırmak dökmek ,zaten yeteri kadar kırık kalb varken..
Tebrik ederim saygılarımla.
Dünyevî
teşekkür ediyorum..
selam ve saygılarımla.