- 1383 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GAZİKOVAN (CUMHURİYET MERMİSİ)
“ Deli eder insanı bu dünya;
Bu gece, bu yıldızlar, bu koku,
Bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç…”
Bu gizemli ve manidar dizeler Şair Orhan Veli’ye ait. Dünya Şiir Gününün içinde bulunduğu bu müstesna haftada bir şiirle söze başlamak en doğru olanıydı…
Neden bu şiiri seçtiğime gelince sebeb-i hikmeti şudur; Malatya tepeden tırnağa çiçek açmaya ve insanı deli etmeye namzet nazlı mişmişlerini ücretsiz sergilemek için bahara gün sayadursun, Geçtiğimiz günlerde Malatya Belediyesinin birbirinden alımlı kent panolarında GAZİKOVAN adlı tiyatro oyununun tanıtımı dikkatleri celbediyor ve Malatya’nın sanatsever insanları tiyatro gösteriminin gerçekleştirileceği günü adeta iple çekiyordu…
Malatya Belediye Başkanı Sayın Hüseyin Cemal Akın, Kültür ve Sanat faaliyetleri söz konusu olduğunda hiçbir külfetten, masraftan, kaçınmayan, sanatı ve sanatçıyı hep koruyup kollayan sıra dışı bir Belediye Reisi…
Şehrin fiziki, mimari yapılanmasında Malatya belediye tarihinde görülmemiş atılımlar ve göz doldurucu hizmetler gerçekleştiren Sayın Belediye Başkanı, bu çok manidar hizmetlerinin karşılığında geçtiğimiz yıl, yılın Belediye Başkanı seçilmesinin yanı sıra pek kayda değer ödülün sahibi olmuş güzide bir insan…
Saymakla bitmeyecek başarılarını taçlandıran en önemli çalışması ise Kentsel Dönüşüm Projesi adı verilen ve bu alanda Türkiye’de bir başka benzeri olmayan 15.000 konut kapasiteli yepyeni, çağdaş ve mamur bir kent projesi…
Türkiye’nin en büyük Kentsel Dönüşüm Projesini Gerçekleştiren Belediye Başkanı Sayın Akın’ın kültür ve sanat işlerini havale ettiği iki mümtaz insan ise Kültür Sanat İşlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Sn. Ziya Kesriklioğlu ve yardımcısı Sn. Alişan Hayırlı kültür ve sanat faaliyetlerini organize eden ve bu meyanda pek çok parlak başarılara imza atan iki yegane insan…
Belediye Konferans Salonunda gerçekleştirilen binlerce göz doldurucu programda hep onların kıymetvari emekleri, tevazuuyla süslenmiş ve başarılarla dolu kaydadeğer bir mazileri var…
Bu arada o salonun fiziki yapılanmasında bakımında çok büyük gayretleri olan ve kültür sanat personelini birbirinden çarpıcı ama seviyeli esprileriyle motive eden kıdemli eleman Sn. Sıddık Güner’in (Bir başka tabirle Sato Dayı) adını anmamak büyük bir eksiklik ve haksızlık olur…
Malatya Belediyesi tarafından gerçekleştirilen en önemli son etkinlik (Elbette ki bu yazıyı kaleme aldığım tarihe kadarki son etkinlik yoksa Güzide belediyemiz dur durak bilmeden kültürel faaliyetlere tam gaz devam ediyor) GAZİKOVAN adlı Çok önemli bir tiyatro gösterimi sunumuydu…
Profesyonel bir Tiyatro grubu olan RENK SANAT TİYATROSU tarafından sahnelenen GAZİKOVAN adlı oyun Malatya’da tam anlamıyla gönülleri fethetti…
Sanatsever Malatya halkının hınca hınç doldurduğu Sabancı Kültür Merkezi Tiyatro Salonunda, mucizevî bir istiklal hikâyesi olarak dünyada başka emsali bulunmayan Cumhuriyet Mermisi Gazikovanın düşmanlara atıldıktan sonra nasıl geri gelip defalarca kullanıldığı ve her seferinde üzerine değişik Mehmetçik künyelerinin kazıldığı ve yazıldığı, kurtuluş destanı gösterimi, kâh yeri göğü inleten alkışlarla kâh hüzün ve gözyaşlarıyla ve her şeyden önemlisi büyük bir huşu ile seyredildi…
Oldukça uzun ve meşakkatli bir seyahatin ardından yorgun ve uykusuz olan RENK SANAT TİYATRO Grubu mensupları sergiledikleri bu temsili istiklal savaşında yorgun ve uykusuzluklarına hiç aldırmadan oldukça üstün performanslı başarı sergilemişler ve Malatya’da izi yıllarca silinmeyecek hoş bir çaba ve seda bırakmışlardır…
O güzide oyuncular topu topu bir güne Koskoca bir istiklal savaşını sığdırmakla kalmamış, Malatya’da, ilelebet olacağından hiç kuşku duymadığım bir hemşerilik ve dostluk köprüsü de tesis etmişler bütün takdir, tebrik alkış ve şükran duygularını da arkalarından bir ışık huzmesi yaparak gönül huzuruyla Malatya’mızdan sanırım ruhen değil, cismen ayrılmışlardır…
Sergiledikleri harikulade sahnelerden çok etkilenmiş bir Malatya’lı olarak Başta Tiyatro Ekibinin Baş Aktörü ve Yönetmeni olan çok değerli İnsan Şemistan KAYA beyefendi olmak üzere, Sn.Erkan Ardıbatan’a , ileride Türkiye’ de dudak uçuklatacak başarılara imza atacağına yakinen inandığım genç Reji Asistanı Funda DÖNMEZ Hanımefendiye, Asalet Durmuş Hanıma, Arda Ayvaz’a, Bilgin Türkay’a, Hakan Hüseyin Gül’e, Eray Canan’a, ve son olarak Ozan Tunç’a Malatya Halkı adına takdir duygularımı ve şükranlarım sunar parlak başarılarının devamını dilerim…