1 Nisan
Bugün hergünkünden de çok açık gözlü ve dikkatli davranın.Çevrenizde 1 Nisan şakası yapacaklar kesin olacaktır.Onlar pusudadır sabahtan beri siz anlamazsınız hiç.O çocuk ruhlu insanlar illaki olacaktır.Özellikle de okullarda 1 nisan şakası yapılacaktır bugün.Ama çocuklar sınıf değiştirme şakasını artık yapmayın.Hiç tavsiye etmiyorum.Zamanınıza yazık.Hocaların aklına gelen ilk iğrenç ve meşakkatli şakadır.Koca sınıfı ikna etmek zaman alır diğer sınıfı ikna etmeniz sonra bütün eşyalarınızla taşınmanız ooooh.Sonuç?Hocalarda yer değiştirerek sınıflara girer.Farkındalar çünkü tecrübeliler,mal gibi kalmanız yüzde doksandır.Yaratıcı olun.Benim tavsiyem 1 nisan olayına hiç bulaşmayın bile zamanınıza yazık.Asıl üzüldüğüm ise sınıfta ısrarla 1 nisan şakasını yapmak isteyen haşarı çoğunluğa karşı mücadele içine giren uslu azınlığa üzülüyorum.O çocuklar laf dinletemez yaramaz çoğunluğa karşı.Bende o uslu azınlıktan biriydim sınıfta.1 Nisan şakalarında istemeden yer alan çocuklardandım. Şaka olayından sonra ’Hocam bu saçmalığın içinde istemeden yer alıyorum valla.’ dercesine yüzlerine bakardım hep ceza almamak için.O yüzden öğrenciyken hep dua ederdim;’inşallah 1 nisan bu yıl cumartesi veya pazara denk gelirde sınıftaki ısrarcı,şımarık arkadaşlarımın iğrenç şakalarına maruz kalmaz ve şakalarının içinde yer almam.’ diye.1 Nisan bugün o yüzden dikkatli olun.Öğretmenlerde aynı psikolojiyle okula gidiyor bugün.Tecrübeli öğretmense eğer her şakayı bildiğinden öğrenciyi mat eder,ters köşeye yatırır deminki örnekteki gibi.Yeni öğretmense yazık bugün çok şaşıracak...Neyse gereksiz bir konu üzerine çok konuştum fakat yaşanan bir gerçek bu.Biz niye 1 nisanda hep şaka yapma ihtiyacı duyuyoruz?Yapmayın.Bırakın.Rahat olun insanlarda rahat olsun.Şaka yapanlar yapmasın.Hadi bir tane yaptın neyse akşama kadar yapma bari.Kimse yemiyor...Onun dozuda belli bir en fazla iki.1 Nisan ya bugünü değerlendireyim diye akşama kadar şaka yapmaya uğraşanlar var.Yapmayın.Komik oluyorsunuz.1 Nisan da herkes şakacı oluveriyor.Her yer ne kadar sevimli,tatlı bir atmosfer oluyor.İnsanlar güler filan. :))) En mutlu gün 1 nisan. :))) Bütün sorunlarımızı dertlerimizi unutup başkalarını mal durumuna düşürmek için çabaladığımız gün.Bugünün özeti bu.İnandırma çabasına girerler bu kadar çabayı başka bir şeye harcasalar kesin kazanırlar.Ben en çok bugün şaka için uğraşmayan bugünün 1 nisan olduğunu bile fark edemeyen insanları seviyorum.Adamlar kendi hallerinde ne güzel,işinde gücünde.Yada onlar 1 nisanda şaka yapmak zorunda olduklarını düşünmüyorlar...En doğrusu ve akıllısı bu.Özel günlerin bir anlamı var doğuş sebebi var.1 Nisanın var mı?Var!Şaka günü.En gereksiz gün.Gülmek için bahane aranan gün.Güzelde.Güldürebilen yok.Düzgün şakalar yok.O yüzden şaka günü bizim için en saçma en absürt gündür bence...Herkese iyi geceler.1 Nisan!Şaka yaptım!Herkese günaydın.:) Bugün bütün hafif şakalar bu tarz bir zeka anlayışıyla geçer.Ağır şakalardan birine örnekte ’Bizim Ayşe’ye tır çarptı!’ karşısındaki insanlar çok telaşlanınca hemen ’Yok yok şaka! 1 Nisan! E bu şimdi eşek şakası yani.Kalbi olanları düşünün.Herkese az şakasız bol kahkahalı güzel 1 nisan diliyorum.Şaka gününüz az sinir olduğunuz çok mutlu olduğunuz bir gün olsun.Günaydın.
Özlem Eryılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.