- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Asırlık Gündem
Siz bu yıllarca süren sorunun bir günde bir mektupla biteceğini mi sanıyorsunuz?
Eğer çarşafları atmak istiyorsanız. O çarşafın bedelini ödemeden çıkamazsınız. Bu sorun bir günlük sorun değil! Evet… Öcalan mektupta barışı, kardeşliği ve anayasayı bir yazmış ise bilin ki karşılığı olacaktır. Akıl alacak bir kavram değil! Bir günde yok edilecek Kürdistan... Biraz zor. Amaçlar olmaz ise yürüdüğümüz kavramlar yanlış yol kaplar. Öcalan’ın mektubunda “Herkese büyük sorumluluklar düşüyor.” Söylemiyle ne anlatmak istedi. Tekrar temeli atmak ve o temelde yeni yeni oluşumlar elde etmek. Yılların sürdüğü bu sorunda bir gün de fırlatıp atacağını hanginizi aklı alıyor. Bu turun içinde balıklar rahat durmaz. Turu yırtmadan özgürlükten de bahsedilmez. Başka bir sözde de Öcalan; “Mazlumların Nevroz’unu selamlıyorum.” Evet, mazlum durumda ama alttaki mesajlar farklı kelime oyunları ile yeniden dirileceklerini ve bu ülkeye hâkimiyetini sürdüreceklerini apaçık ortada… Gelecek yıl seçim ve bu seçimde galip gelmezi gerek, bu yola baş koymadan başa gelmesi imkânsız değil mi? Bu yoldan gelerek ancak özgürlüklerini elde edecekler. Evet, silahlar susacak ama iç savaş devam edecektir.
Yarın Dünya’yı Ayakta Tutarsak, Tuttuğumuz Ayak Elbet Bir gün kırılır.
Öcalan; önceden biliyordu bu sürecin olacağını ve bu cümleleri ile devam etmekte “Binlerce yıldır milyonlarca insanın yüreğinde Nevroz ateşi gürleşiyor. Şu an görüyorum ki çığlığım her yerde duyuluyor.” Evet, çığlığı her yerde çünkü sesi duyuldukça demokratik açıdan Öcalan’a daha çok rağbet duyulacak ve sistem git gide çökmeye başlayacaktır. Daha önce anayasayı istemeyen ve buna baş kaldıran Öcalan; şuan “1924 anayasası yeterli.” Demekte… Peki, soruyorum size… Neden kendi anayasanız çerçevesinde tutuklulara ceza verdiniz. Şimdi de 1924 anayasası yeterli demektesiniz. BDP ’nin bir amacı olmadan bunları söylemesi imkânsız değil mi? Evet sorun çözülüyor. Ama iki yıl sonra tekrar gündeme gelecektir. Aralarında bu süreci kabul etmeyenlerde olacaktır. Nasılsa biz Ermenileri kabul etmiyorsak, onlarda bizi kabul etmeyeceklerdir. Misakı Milliye kavramını istemekte velakin bir araya gelip yeniden çekirdekten çıkıp ay çiçeği olacakları ve bu demokratik açıdan doğal yollarla elde edeceğini Öcalan vurgulamış olabilir. Dağdaki insanların bunu ne kadar dinleyecekleri üç ay içinde belirlenecektir. Bu konu hakkında dinleyeceklerini sanmıyorum. Çünkü asırlarca atılan temek bir günde yıkılması imkânsız… Siz altmış katlı binayı on saniye de yıka bilir misiniz? Tabi ki de hayır. Yıkması zaman alır değil mi?
İşte devlet kurmak kolay olsa gerek, nede olsa bir kelimede yıkmaya çalışa biliyorlar.
Bu çözümün en büyük destekçilerinden biriydim. Çok sevindim. Bu şekilde olduğu için çok üzüldü. Yeni yapılanma, yeni süreç ve yeni manda ve himaye olabilir. Bu süreç hepimize hayırlı olsun. Yazılardan art niyet arayan, kendisini aramasını tavsiye ederim.
Nevm-i Aşk’ın Yazarı Hikmetullah Yetkin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.