- 1314 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
Kitapların Bahar Şöleni
Bütün renkleriyle, canlılığıyla, güzelliğiyle sadece mart ayı değil Ankara Atatürk Kültür Merkezi de kapılarını kazma kürek yaktırmadan ardına kadar açıyor. Hem de harika bir etkinlik için. Başkentimiz, büyük bir defilenin yedinci kez ev sahipliğini yapıyor. Ülkemizin değerli yayınevleri, kitapçıları ve yazarlarını okurlarıyla buluşturuyor.
Bu defilenin yıldızları; aydınlık yüzleriyle topluma ışık saçan kitaplar. Boy gösterecek olan kitapların öyle 90-60-90 kriterleri de yok. İçindeki bilgiyi, fikri, düşünceyi, duyguyu; iki kapak arasında güzelce taşımaları kafi. Her biri farklı şehirlerimizden ve görüşlerden. Farklı ebatlar, tasarımlar ve konularda. İtinayla yerleştirildikleri kolilerinden bantları açılarak on gün boyunca özgürlüklerini ilan edecekler (Gerçi kitaplar, koli içinde de özgürdür; düşüncelerimiz gibi).
Bütün kitaplar; podyumları olan standlarında 22-31 Mart 2013 tarihlerinde 10.00 – 20.00 saatleri arasında ise arz-ı endam edip okurlarına kavuşacaklar.
İnsanlar gibi kitapların da birer yüzleri ve adları var. Kimi doğrudan ismiyle çağrılır. Falanca yazarın falanca eseri var mı? diye sorar okuyucusu, yayınevine. Bazılarının ise adı yazılı olsa da kimse tarafından tanınmaz. İşte bu noktada, okuyucunun dikkatini çeken; kitabın ismi, adı ve kapak tasarımı oluverir. Aslında dış değil insanın özü, içi önemlidir denir ama nedense pek çok kişi, dış görünüşüne göre not verir insanlara ve kitaplara. Yanlış bir düşünce olduğunu bilse de önyargılarının esiri olmaktan kurtulamaz. Elbette böyle düşünmeyen dostlarımız da var. Sözüm meclisten dışarı.
En önemli ayrıntıyı sona sakladım. Her kitabın farklı bir kimliği, duruşu ve hitap ettiği kitlesi var. Ayrıca savunduğu fikri bir de duygusu ve amacı mevcut. Kimi yazar kendim için yazdım kimi de sadece okurlarım için, der. Kimi ülkem kimi dünya için kimi de amaçsız tasasız, kaygısız öylesine yazdığını söyler. Öyle ya da böyle her kitabın farklı bir lezzeti vardır. Her insan bir dünya olduğuna göre her kitap da ayrı bir dünyadır.
Her kitap farklı bir pencere açar okuyucusuna. Okumayan insan bir pergel gibi sadece kendi etrafından döner, durur.
Bu güzel fuarda ben de “Bir Öykü Kadar Kısa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar” isimli kitabımla yer alacağım için oldukça mutluyum. Fuar süresince Kültürperest Standı B/8 Standında okuyucularımla buluşma duygusu şimdiden heyecanlandırıyor beni.
Sadece kendi kitabıma değil bütün kitaplara ve yazarlarına başarılar diliyorum. Bu etkinliği düzenleyen, halkın önüne geniş bir kitap seçeneği sunan organizatör firmaya, emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.
Yüreği kitap sevgisiyle dolu yediden yetmişe herkesi kitapların defilesine davet ediyorum. Ruhunuzu taşıyacak, bir ömür boyu hafızanızda saklayacağınız yeni kitaplarınız için kitap gardolabınızda yer açmaya ne dersiniz?
Alış veriş çılgınlığı yaşayan halkımız keşke kitaplar konusunda da aynı çılgınlığı gösterse. Ruhu giydirmek eminim bedeni giydirmek daha büyük haz verecektir. Okuyanlar bunu çok iyi bilir zaten.
Kitapların dostluğu özeldir. Dostlarınızın yalnızlığı, sizlerle son bulacak. Kitapların bahar şöleninde görüşmek üzere.
Sevgilerimle…
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım kutluyorum sizi... Bu mutlu gününüzde yanınızda yine olmak isterdim. Evvel ki yaz sizi tanımaktan çok mutlu olmuştum. Dilerim yine İstanbu'la gelirsiniz...
Mesafeler uzak ama gönüller bir olsun.
Bol kitaplı günler diliyorum. Başarılar sizin olsun, sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Geçen seneki AKM kitap fuarında gözlemlediklerim canlandı yazınızı okuyunca. Okulların düzenlediği öğrenci gezileri arasında inanılmaz bir gürültü içerisinde kitapları incelemeye gayret gösteren hallerimiz...
AKM' yi bu anlamda yetersiz bulduğumu da ifade etmek isterim. Birçok organizasyona ev sahipliği yapan bir fuar alanı için oldukça dar bir mekan.
Ama herşeye rağmen kitap severler için vazgeçilmez bir etkinlik olduğu muhakkak...
Anımsattıklarıyla hoş bir tad bırakan yazınızdan ötürü teşekkür ederim. Kesinlikle gideceğim fuarda standınıza selam vermek ümidi ile...Başarılarınızın devamını dilerim.