- 1794 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT'LI SATILMIŞ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Herkesin bir dostu vardır muhakkak. Benim de bunca kalabalığın arasında sohbetini özlediğim ender insanlardan birisi Ökkeş Öztürk. Kendisini tanımam yanlış hatırlamıyorsam Bin dokuz yüz doksan altı yılında oldu.
ANSAN’da bir etkinlikte herkese söz hakkı verildiği sırada, kalktı ayağa; kendine özgü ses tonuyla bangır bangır bir şiir okudu, Orhan Veli tarzında, anlam ve duygu yüklü, yalın bir dili vardı...
Nice akşamları beraber paylaştık.Matematik öğretmeniymiş bir zamanlar. Acımasız tokatlar yemiş hayattan. İki oğlu var, ikisi de Antalya’da. küçük oğlu evli, annesiyle bir aradalar. Anne baba yıllardır ayrı. Ayrılık acısını bırakalım, bu insanın güzelliğine bakalım şimdi. Bir araya geldik mi, oturmamız kalkmamız şiir gibidir. Şiir okur türkü çalar söyleriz...
Bizim de işte böyle küçük bir dergahımız var, kendine özgü; biz Ferhat, o Şirin...
Üçü beşi aramayız aramızda, kimin parası varsa gider bir şeyler getirir. Besler bu dostluk bizi, çoğalır sevgimiz. Derinleştikçe muhabbet, örsünde dövülen demir gibi renk değiştirir dilimiz, güle döner, gülden küle, kimin acısı çoksa, söz ondan daha erken döküle!
Sen bu acıların neresindesin / Gel de harmanını sen benden öğren / Ateşi söndüren su mu yürek mi
gel de dermanını sen benden öğren...
Dostlarım derdini bana bıraksın / Yanayım gözümden sana nur aksın / Geçti aylar yıllar benden ıraksın / Karman çormanını gel benden öğren...
deyiveririm de ben, bir türkü sökülür gelir hayat hikayemizden...
Buna benzemez ne sözler çıktı ikimizden. Şiirin yaşanıp da fark edilemediği yerinde, hangimiz alırsa kağıdı kalemi, başlar yazmaya aniden, türkülerin doğuşu sabaha karşı gün gibidir. Bu değerli arkadaşım son derece münzevi bir yaşam sürer, emekli maaşıyla geçinmeye çalışır durur. Oğullarını çok sever. Canını verecek neredeyse onlar için. Zeki adamdır, bilge kişiliği vardır. Gel gör ki hayat boğar böyle bizi, o güzelim şairlerimizi.
Nereden aklıma geldi birden; KARACAOĞLAN ÇIKIP GELSE MEZARINDAN, acaba devlet ona maaş bağlar mıydı? ’’Git haydi yurt dışına, türkülerimizi orada da dillendir. Sazımız sözümüz bilinsin. Hakkımızdaki kötü imaj silinsin!’’ der miydi akıllı bir Kültür Bakanı çıkıp da? Tabi ki derse sayın bakanımız; KARACAOĞLAN’LARI DİRİLTMEYE GEREK YOK; ONLAR ZATEN VAR, ARAMIZDA YAŞIYORLAR, YALNIZ SİZ GÖRMÜYORSUNUZ...
Sonlarken Ökkeş Öztürk dostumun bir şiiriyle veda etmek istiyorum sizlere:
YOZGATLI SATILMIŞ:
Üzülme Yozgat’lı satılmış / üç bin yıl önce / Roma’da, Kahire’de,Babil’de/
ayaklarında pranga, boyunlarında zincir / köle diye satılmamış mı insanlar / satılmış.
Uzaklara gitme / başlık parası niyetine / köy odalarında / kadınlarımız kızlarımız / satılmamış mı Satılmış?!
Satılmışlar işbaşında Satılmış / elli yıl önce başlamış bu satış / bir kaç dolar / bir kaç dozer / bir kaç kepçeye / bir avuç süt tozuna / Marshall yardımı diye / minicik yavrularımız / satılmadı mı Satılmış?
Ülkemde her şey satılık / satıyorlar parsel parsel / karış karış / alıcı çıkarsa bizi de satacaklar / ne onur kalmış ne vakar...
Satılmış, / yamanmış senin anan yaman / akıllı kadınmış / Satmasınlar diye seni de / Satılmış koymuş adını anan!...
Bu değerli dostumun bilgisayarı yok, ben derdine meram oldum biraz.
Tüm dostlara saygılarımla.
Şaban AKTAŞ
YORUMLAR
Satılmış adında Çorumda öğrencim tanışlarım oldu
Benzeri Durmuş Durdu Soner Songül gibi aile istekleri ya da ana baba adı diye diretmelerle çocuğa verilen adlar zamanla sıkıntı oluyor Küçük Kızıma annemin adına +Işıl adı vermiştim.Işıl aşağı Işıl yukarı,Rahmetlik anam da şaşırmıştı"Işıl da kim" diye.
Ülkenin sosyolojik topoğrafyasını,coğrafyasını çok güzel özetlemişsiniz
Sağlıcakla kalın
Zaman yeni acılar ekliyor üst üste. O zamandan bu yana Ökkeş Öztürk bey arkdaşımın ayrıldığı eşi de vefat etti.
Bir ay önce de büyük oğlunu kaybetti. Vefatından önce beyin kanaması geçiren oğlu Murat, dört ay yaklaşık komada bitkisel hayat yaşadı. Allah daha beterinden saklasın hepimizi...
Dostuma tekrar baş sağlığı dilerim.
25.01.2011
En azından geleceğini gören aydın insanların kendilerine verdikleri puanlama ile kırmızı kurdeleye layık görülüp,günün yazısı seçilen bu yazım nedeniyle ilk işim Ökkeş Öztürk'ü ziyaret edip kendinde var olan güzelliği ekranda seyrettirmek oldu. Sizlerin hepinize selam söyledi,sağolsunlar, varolsunlar dedi.
Ben de puanlamaya katılan her arkadaşa ve bize bu güzel duyguları bi r arada, kardeşçe paylaşma olanağı sunan sayın site yöneticilerine ,teşekkürü bir borç bilirim.
En yürekten saygılarmla.
Şaban Aktaş tarafından 3/17/2008 1:27:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
biran oluverseydim bende aranızda dedim.buldun mu ortak noktayı vur teline teline.ver veriştir kim ne hakettiyse nasıl olsa hesap sorcak kimse yok.
bir arabesk küçücükken keşfedilir.dertli dertli söyler de ilah olur memlekete.
iş sanat,mühim mesele herkes anasından sanatçı doğmaz.hakkıyla işini icra edenin hakkı bir fatiha dan ve yıl dönümlerinde üç-beş kişinin biraraya gelip minnetle eserlerini okumalarından başka bir şekilde verilmez.
ama arabesk babadır hocam yaşar nasıl olsa.
analar bilir de koyar satılmış diye.ama zaten satmıştır o da doğmadan bir hurafe taşa.o sebeple konur da bir ömür çeker adının anlamını anlatmak için.
satış da varmış aga bu aralar.
saymışlar,
30 milyonu erkek ,30 milyonu kadın olmak üzere 60 büyükbaş insan
10 milyonda küçük baş insan
yanı sıra da var bişeyler işte.arazi,maden,efendim özelleştirmeye direnen bir kaç kendini bilmez kurum....
saygılar hocam...
yazınız hakettiği yere gelmiş oturmuş.
Şaban Bey
Öylesi oturmuş ki gündemin bam teline sözleriniz.
Neler satılık değil mi haraç mezat bu ülkede, sevdalar bile satılık…
Tam geldi şiirimin üstüne Elveda Rumeli dizisini seyrederseniz anlarsanız gerçekleri…
Bilgisayarı yoktu diyorsunuz dostumun olanlar ne üretiyor bir bakın.
İçten bir anlatım, öyküsü mesajlı yazınızı okurken ne çok şey geçti belleğimden bende kalsın.
Sokaklarda uyuyan insanlar varken batıyor yatağım bana, anladınız umarım şiirimden.
Düzen buysa ben oynamıyorum bu oyunda.
Tebrikler dost.
Beğenimle…