- 1135 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARS'LI AŞIK EVNER UMMANOLU HAYATINI KAYBETTİ
KARS’LI AŞIK ENVER UMMANOĞLU HAYATINI KAYBETTİ
1961 yılında Kars ili, Selim İlçesinde doğdu. Aşık Ummani Kurşun Saraç’ın oğludur. İlkokulu Selim ilçesinde, ortaokulu Krd.Ereğli’de bitirdi. Orta okul mezunudur. 1974 yılından itibaren Bursa’da ikamet ediyordu. 1978 yılından bu yana şiir ve saz sanatı ile uğraştı. Aşıklık sanatını babasından öğrendi. Bir çok yarışmalara, halk konserlerine katıldı. Radyo ve Televizyon programları yaptı. Bursa Büyük Şehir Belediyesi Yerel Gündem 21’de halk ozanları çalışma grubunun başkanlığını yaptı. Ayrıca 2007 yılında Bursa’da kurulmuş olan aşıklar, yazarlar, şairler Derneği’nin (AYŞAD) kurucu başkanlığını yürüttü. Bursa Büyük Şehir Belediyesi’nin yapmış olduğu Merinos Kültür Merkezi’nden halk ozanları için bir aşıklar otağı alıp, çalışmalarını buradan devam etti..hayatı ve sanatı bir çok gazete, dergi ve kitap araştırmalarında yayınlandı. En son Erdinç TİP ’in “ Selim’li Halk Şairlerimiz” adlı çalışmasında yer almıştı. Kültür Bakanlığına kayıtlı bir ozanımız olan Aşık Enver UMMANOĞLU 15.02.2013 tarihinde yakalanmış olduğu akciğer kanserine yenik düşerek Hakk’ın rahmetine kavuştu.
ERDİNÇ TİP
YAZAR - ŞAİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.