- 855 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Dinde Kıl Tüy Kıyafet Önemli mi?
Cat Stevens, Roger Garaudy, Jacques-Yves Cousteau (Kaptan Kusto-Hiçbir zaman müslüman olmadığı da söyleniyor-) Müslüman olan Batılılardan en bilinenleri. Şüphesiz tüm İslam Âleminde olduğu gibi, yurdumuzda da böylesine önemli kişilerin Müslüman olmaları, büyük memnuniyetle karşılanmıştır. Bunlardan Cat Stevens adını değiştirerek “Yusuf İslam” adını almıştır.
Yusuf İslam’ı televizyonlarda, basında falan hepiniz görmüşsünüzdür. O meşhur kıyafeti de mutlaka hafızalarınızdadır; uzun kahverengi bir cüppe, başında bir sarık, uzun bir sakal.
Bazıları giyim kuşamı epeyce abartıyor. Böyleleri özellikle dış basında öne çıkarılarak batı ülkelerinde yanlış bir Müslüman imajı oluşturuluyor. "Yanlış bir şablon."
* * *
Ben mimarım.
Diyelim ki Türkiye’de değil de İngiltere’de İngiliz bir mimarım. İngiltere’de mimarlık yapmam lazım ki para kazanayım, karnımı doyurayım. Bir taraftan da Müslüman olmak istiyorum. Bir İngiliz mimar olarak düşünüyorum: “Ben Müslüman olursam sakallı olmam lazım. Cüppeli, sarıklı giyinmem lazım, öyle olunca da bana kimse iş vermez ki!”
Fakat ben bilmiyorum ki Müslüman’ın illa öyle giyinmesi şart değildir.
Anadolu insanı gibi normal kıyafetli, hatta kravatlı Müslüman da olabilir!..
Ve ben bir İngiliz mimar olarak Müslüman olmayı biraz daha düşünürüm, ya da gizli Müslüman olurum, ya da (hâşâ) Müslüman olmam (Tövbe söylemesi bile kötü).
O cüppeli, sarıklı giyim dış ülkelerde İslamiyete fayda mı sağlamıştır, yoksa zararı mı olmaktadır?
Bence zararı.
Yanlış mı?
* * *
Dinimizde tek tip kıyafet sınırlaması olsaydı; Sevgili Peygamberimiz, O Yüce İnsan:
“Ey insanlar, benim kıyafetime bakın ve bunu kafanıza yazın. Bu kıyafetimi örnek alacaksınız ve kıyamete kadar böyle giyineceksiniz!” derdi.
Var mı böyle bir hadis (uydurma değilse tabii)?
Bizim Anadolu insanımız cüppeli falan değil.
Kravatlı olanlarımız var. Medeni giyimliyiz hepimiz.
Yani milyonlarca insanımız (hâşâ) dinsiz mi?
Ya da dini yönden zayıf mı?
Sevgiyle kalın...
Suat ZOBU
YORUMLAR
Din siyasetin yada birilerinin oyuncağı olursa insanlık helak olur.İnanç kişinin kendisini bağlar Allah'a kul olmak isteyen çevresindekilere bunun ispatını yapmak zorunda değildir . Dinimiz gösterişi bu yüzden yasaklamıştır ki ''Vay o namaz kılanların haline ki: Onlar kıldıkları namazdan gâfildirler. Onlar gösteriş yaparlar.''
Çok hassas bir örnek vermişsiniz İslam dinini karalama adına neler yapılmıyor ki.Zaten okumayan araştırmayan milletiz tüketici toplumuz bu noktada zıtlıklar kaçınılmaz.Bir zaman aczmendiler ellerinde asalarla dolaşıp din satıyorlardı.Sanki din bu ve bunlar gibilerin tekelinde. Bir kesim hurraaa arkalarından ulan bunlar müslüman biz neyiz deyip, sorgulamaların ardından birer asa kapıp yollara düştüler.
Şöyle bir şey yaşadım 14 yaşında kuran kursuna gittiğim bir yerde gördüğüm manzara yıllardır düşündürür. Ev kirli duvarları örümcek kaplı vs... ya benim dinim temiz bir din neden bu kadar pasaklı bir müslüman eğitim veriyor hem sarıklı cübbeli birde hocanın yanında kızılcık sopası . .. sonra anladım ki; efendimiz dönemi icra ediliyor. Onun zamanında bile dinle bu denli dalga geçilmemişti. Neymiş efendim duvardaki örümcek ağı efendimizin mağarada saklanmasını hatırlatıyormuş Allah'ım ya rabbim. Ulan bu yüzden adınız yobaz ve örümcek kafa. İslam gerçek alimler tarafından anlatılsaydı ne siyasete ne gösterişe alet edilirdi .
Günümüzde cemaatler var ve her cemaatin giyim şekli var zorunlu . Şayet bu zorunluluğa uymazsak kafir damgası yiyoruz. Şimdi şu soru aklıma geliyor ..
dediğinizi yapmazsam dinsiz mi oluyorum ?
ulan kimsiniz de inancımı sorguluyorsunuz ?
kılığınıza bakanlar yüz metre uzağa kaçıyor .. bazen ben bayan halimle merak ediyorum ne var o sakladığının altında. islamda ölçü esastır. Biz müslümanlar olarak ne yazık ki dinimizin emir ve yasaklarınını gösteriş ve kula kul olmak adına bozuk para gibi harcıyoruz
dünya da bir din bu kadar alay konusu olmamıştır
yazı çok boyutlu Suat hocam gerçekten güzeldi kutlarım saygımla
Suat Zobu
Bir detaya değinmek isterim. Jacques Yves Cousteau, çeşitli İslami propagandanın aksine, müslümanlığı seçmemiştir. Gerek sağlığında Cousteau Vakfının 2 Kasım 1991 tarihli açıklamasında, gerekse ölümünde (Notre Dame'da yapılan Katolik merasimiyle gömülmesinde) denizbilimcinin hiç bir zaman İslami inanışa dahil olmadığı görülmektedir. Saygılarımla.
Suat Zobu
İlhan Kemal
Konu derin ustam!...Bildiğim kadarıyla, hiç bir dinin şekli yoktur. Tarikatların kendine göre saç, sakal, cübbe, peçe, türban vs. belirleyici işaretleri vardır. Ve hatta kendi önderlerinin sunduğu tercihe göre (Abdest, Namaz, Oruç) ibadet farklılıkları oluşmuştur. Amerikadakinin "Kelime-i Tevhid'i" bile değiştirme gayretindeki örnekte olduğu gibi. ("Muhammedün Resûlüllah gereksizdir" diyor)
Bana göre bunların da dinle bir alakası yoktur. Dini kullanarak güç sahibi olmanın dışında...
Diğer taraftan bildiğiniz üzere; Tüm dünya da büyük patronun (Amerika) ajanları her bir fare deliğine yerleşiyorlar. Özellikle 3. dünya ülkelerine... Kolay kolay giremedikleri yerler ise tarikatlar. Bunun en iyi yolu da din değiştirme sansasyonlarıyla gerçekleşiyor. Geçmişte bir çok hikayeler biliyoruz ki. İslamiyete geçen başka bir din mensubu kişiler, mecbur kalmadıkça bu durumu gizli tutarlardı. Tellal çağırtmazlardı.
Dediğim gibi konu derin ve söylenecek çok şey var. Ama Böyle giderse yorum yazıdan uzun olacak. O yüzden kesiyorum müsadenle.
Duyarlılığınız, cesaretiniz ve bu durumu konu edinmeniz adına, teşekkür ve tebriklerimi sunuyorum. Saygılarımla...
Suat Zobu
Hakikaten bu tarikatlar da ayrıca üzerinde durulması gereken bir konu. Adamlar öyle sistemli çalışıyorlar ki. Yüzlerce TV kanalları var. Basın yayın o biçim.
O Amerikadakinin grubu hepsinden kuvvetli galiba. "Muhammedün Resûlüllah gereksizdir" ne demek ya, tövbe, tövbe.
Bir de Nurcular var. (Nihal Atsız'ın onunla ilgili söylediklerini okumanızı öneririm, okumadınızsa tabii) Onlar da müthiş örgütlüler. Bu tarikatlar resmen devleti ele geçirdiler.
Noluyoruz, nereye gidiyoruz hayret.
Allah sonumuzu hayır etsin sevgili Dost.
Selam ve saygılarımla...
Alibaba
Bu arada seçkiniz için ayrıca teşekkür ederim.