X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 4
meselci: Kaç kişilik içinde yer bulur kendine?
--- Bir. Birden fazlasını kaldıramam zaten. Yapım gereği.
meselci: Bir devrimciyi tanımlamak gerekirse, ne gibi özellikler taşımalı omuzlarında?
--- Bunun için çok madde ve kural var. Bu yüzden sosyalizmin kısa tarihi adlı kitabı okunmalı. Genel olarak bilinen şeyler vardır. Haksızlık yapmamalı, karşı durmalı zulme, baskıya karşı olmalı, özgürlük için savaşmalı. Kapitalizme karşı olmalı, karşı olduğu için kapitalist olmamalı. Ezilen her halkın destekçisi olmalı, kadına değer vermeli. Çünkü kadının önemi çok büyüktür. Bunları savunup tam tersini yapan insanlar da var tabi, bunlara örnek dini kullanıp başa gelen kişileri gösterebiliriz. Bunlar kendini sosyalist diye adlandırır ama sadece sosyalizmi kullanan insanlardır. Gerçekten sosyalist olan çok az insan vardır. Devrimci, yenilik yapan demektir. Bunu da özellikle belirtmek istiyorum.
meselci: Antalya hangi mevsim daha güzel ve sebebiyle söylesen?
--- Yazın tabi ki. Çünkü deniz, güneş ve kum var. :)
meselci: Sevdiğin renkler içinde neden turuncu birinci sırada?
--- Bana verdiği enerjisini seviyorum. Bu renk, hayatımı şekillendiriyor. Can katıyor bana.
meselci: Kendine ne tür cezalar verirsin, canını sıkan kişi sense?
--- En çok korkulan cezayı veririm kendime. Yalnızlık belki. Kendimi kendi dünyama hapsederim ki oradan çıkmayayım, başkası da giremesin. Hep başkaları benden korunmuş olur, hem ben kendimden.
meselci: Şunu da özellikle sormak istiyorum, yara olmuş toplumda. Gençler neden sabırsızlar?
--- Bu soruya gelirsek, kendime bakacak olursam ben sabırsız biri değilim sanırım. Her şeyin bir zamanı vardır der, bekler, yavaş yavaş ilerlerim. Ama diğer gençlere baktığımda her şeyi dolu dolu yaşamak, her şeyi yaşamak istediklerinden dolayı bu kadar sabırsız olduklarını düşünüyorum.
meselci: Gökyüzüne (her) baktığında neler hissedersin?
--- Tam 12 den vurdun şu an. Gökyüzüne aşık bir insanım ben. Yükseklik korkum vardır fakat hep uçabilmeyi, bulutların üzerinde olabilmeyi isterim gökyüzüne her baktığımda. Bir huzur kaplar içimi, hayallere dalar mutlu olurum.
meselci: Dışarısının hangi özelliği seni çeker içine?
--- Denizin kokusunu duyma isteği sanırım. Bayılıyor, ölüyorum bu kokuya resmen.
meselci: Aşk nedir ne değildir?
--- Bence asıl önemli olan sevgi. Aşk dedikleri şeyin daha kimse doğru düzgün ne olduğunu bile bilmiyor. Yani sevginin sıcaklığı varken, aşkı aramak saçma geliyor bana. Karşındaki insanın seni anlaması, sevmesi yeter bence. İlla neden içinde aşk aranır, bilmiyorum. Belki de daha önce birine aşık olmadığımdandır böyle düşünmem. Sevdim, hem de çok. Ama aşık olmadım. Olsaydım bilirdim heralde. Emin değilim. :)
meselci: Kendinle baş başa kaldığında neler yaparsın?
--- Genelde düşünüp hayaller kurarım. Hatta kendi kendimle konuşurum. Bazen de böyle hayal ettiğim kişiler sanki yanımdaymış gibi davranırım.
Mehmet Selim ÇİÇEK
11 Şubat 2013
X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 4 Yazısına Yorum Yap
" X, Y, Z Kişilerle Söyleyişiler 4" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.