- 785 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bu Gün Günlerden Huzur
"bugün günlerden huzur "
Kış mevsimi... İşte yine geldi çattı. Dışarıda hiç insan sesi yok sadece ürkütücü ve soğuk rüzgar sesleri geliyor kulaklarıma... Aslında seviyorum; kışı, rüzgarı, soğuğu... Rüzgarlı havada pencereden caddeyi izlemeyi... İnsanların ve ağaçların telaşına tanık olmayı, seviyorum... Hafif karlı bir havada sevgilimle yolda kol kola yürümeyi, iş çıkışı evlerine gitmek için koşuşturan insanlar arasında kimseye aldırmadan sallanarak yürümeyi... Ama en çok neyi seviyorum biliyor musun? O soğuk kış geceleri tüm ailenin bir arada olduğu akşam yemeklerini, yemekten sonra yapılan sohbetleri seviyorum... Bu mevsim bana sevginin sıcaklığını hatırlatıyor. Ne kadar soğuk olursa olsun sevginin sıcaklığı ısıtıyor kalbimi.
Herkes bir yerlere gitmiş değil, bir arada. İşte bu manzara yetiyor bana. Her şeyimi alıp götürüyor benden... Pencereden dışarıyı izlerken aldığım zevki hiçbir şey veremez bana... Özellikle akşam üstü insanlar koşuştururken onları izlemek kadar güzel bir şey olamaz diye düşünüyorum... Okulda arkadaşlarla yapılan ders arası sohbetleri... Derste öğretmenden gizlenip sessizce anlatılan olayları seviyorum. Bunlar sadece kışın zevk veriyor bana... Havalar ısınmaya başlayınca hiçbir değeri kalmıyor gözümde... Sobalı evlerde, sobanın üzerinde pişen kestaneyi... Sabah kahvaltılarında soba üzerine kızaran ekmeği ve üzerine yağ sürdüğünde eriyen yağı seviyorum... Köyde, sobanın yanındaki masada hem leblebi yeyip hem ders çalışmayı... Kar yağarken, babaannemin yanına oturup, ondan gençlik hikayelerini dinlemeyi... Gece, şiddetli yağmurdan dolayı elektrik kesildiğinde, yakılan mum yanında kitap okumayı seviyorum. Sabah kalkıp pencereden baktığımda gördüğüm beyazlığı, evden çıkmak için ayakkabılarımı giyerken, karda yürümeyi düşünmenin verdiği hazzı... Yatağıma yattığımda o gün yaptıklarımı düşünmeyi... Gecenin bir yarısı kuvvetli bir rüzgarda evsiz barksız insanların aklıma gelmesini ve onlar için Allah’a dua etmeyi seviyorum. Dışarıda yağmur yağarken, evdeki kahkahaları... Herkes, bütün aile, ile içilen çayı seviyorum. Akşam üzeri okuldan geldiğimde, kapalı havanın verdiği o loş ışıkta ders çalışmayı... Gece, arabamla seyahat ederken, uzaklarda yanan şehir ışıklarının büyüsünü seviyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.