Batının demokrasisi mi, o da ne?
Hababam demokrasileşmeye çalışıyoruz, güya. Hem de çok değerli dayımız AB istediği için gönüllü ve toplum bünyemize uygun şekilde değil.
İşin ilginç yanı; Batı nasıl uygulama istiyorsa,o şekilde yapma gayreti var devlette.
Yapın yapın, kuru fasulye fidanının dalına karpuzu aşılayın, gögesine de oturun, keyif çıkartın siz. Ne kadar çıkartırsınız, sonuç ne olur, bilmem ha. Demesi benden.
Dili, dini, yaşam kültürü, dünya bakışı gibi yaşamın temel direklerini oluşturan noktalarda aralında nerdeyse gece ile gündüz kadar fark olan Batı ve memleketimiz, idarede denk olsun ha?
Git bre kardeşim git. Sizinkisi, beynamazın avazını ezan zannedip camiye seğitrmeye benzer....
Eğer başarı umudediliyorsa; -amenna demokrasi olsun- ama her toplum, kendi bünyesine uygun olan idari yöntemleri uygulamaya koymalı.
Aksi takdirde pabucu ters giymek zorunda kalırsınız.
..
Tutturmuşlar, AB de AB!
Yahu, ben 41 senedir içlerinde yaşıyorum, bizim AB ’siz de yapabileceğimiz birkaç konu hariç, bir fazlalıklarını göremedim, sıkıldım, memlekete bir an önce dönme hazılığındayım.
Onu bırakın; AB üyeleri henüz tam bir birlik olamadıkları gibi, paralarını evrensel iktisatta geçerli konuma getirebilmekten acizler. Birkaçı da iflasta.
...
AB’ye girersek ne mi olur?
Bakın; örnek vereyim:
Sen adama ana avrat söversin, herif sırıtır, aldırmaz; o sana ’kıçımı yala der’ çıldırır, herifi vurursun milletin ortasında güpegündüz!
Adam yarın birgün gelir memleketine, Hacı Cabbar amcanın tarlasının karşısında domuz üretme çiftliği kurar, Abuziddin efendinin kasap dükkanının yanına da et satış yeri açar.
Yer misin, yemez misin? Yani; Abuziddin Efendi’den alacağın eti....
...
Bırakın bırakın siz AB’yi de, kendi insan kaynaklarınızı efendice kullanın ve tüm toplum kesiminin menfaati için genç nesilleri adamca adam gibi eğitin; ama vatandaşı dindar kukla yapmadan!
Bakın o zaman, kim kime boyun eğecek.
Havyar yiyip de, altın yumurtlayan AB vatandaşı görmedim daha...
Kırk kök hıyar fidanının dibinde gölgeleneceğimize, bir kök çınarımızın dibinde oturalım, beyler!
Selamlar ve iyi demokrasileşmeler!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.