- 551 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
FİLİSTİN; HER ŞEYE RAĞMEN DİRENENLERİN ŞEHRİ...!!!(şehir diyorum çünkü israil sayesinde şehirkadar küçüldü)
Filistin;Osmanlının yönetimi altındayken huzur içinde olan şehir.... 1919’dan sonra Osmanlı’nın elinden çıkan ve ingiliz sömürgesi haline gelen ve ingilizlerin yahudileri bu tarihten itibaren gemilerle Avrupa’dan bu bölgeye taşımasıyla beraber direnişin ve huzursuzluğun başkenti haline gelmeye başlayan bir şehir....
Yahudi israilllilerin(bilerek baş harfini küçük yazıyorum ) daha 1948 lere kadar resmen kurulmasından önce bile ster, irgun, hagana isimli üç tane terör örgütüyle Filistinlileri acımasızca katleden ve onları kendi topraklarından uzaklaşmaları için onlara karşı haince saldırıları görmüş ve yaşamış şehir...
Yahudilerin buraya gelmesinden önce neredeyse o toprakların insanlarının %90’nının Müslüman olduğu ve israil devletinin kurulmasında sadece bir sene sonra buradaki Müslüman halkın oranının %40 lara kadar acımasızca ve zalim tuzaklarla düşürüldüğü şehir...
Sokakları barut kokan ve her saniyesinde bir başka evin bombalandığı ve her defasında bir başka Filistinli müslümanın göğsünde patlayan şarapnel ve füzelerin şehri...
Şu an ambargo altında olan ve neredeyse 2 yıldır insanların doğru,dürüst yiyecek bir şeyler bulamadığı ve devamlı ilerlemesi ve başkalarından destek görmesi engellenmiş şehir...
Ambargo altında olmasına ve soğuk kış günlerinde üzerlerine giyecek elbiseleri olmamasına rağmen bunu bir imtihan olarak gören ve bu günlerin geçeceğine yürekten inanan ve her zaman capcanlı ve dipdiri kalabilen ve acıya gülebilen insanların şehri....
Fakat hiç bir zaman ümitsizliğe kapılmayan ve taşlarla da olsa bu zalimlere karşı direnmeye çalışanların şehri....Sapan taşlarının yanında füzelerin olduğu şehir.
Küçücük yaşında gittikleri piknikte israilli zalimlerin attıkları füzelerle ailesinin 9 ferdini kaybeden ve ayağı sakat kalan fakat buna rağmen kendisine sorduğunuzda ailesinin ölmesinin önemi olmadığını çünkü bağımsızlığın ve kurtuşun ancak şehitler ve canlar verilerek kazanabileceğini söyleyen yürekli çocukların şehri.....
Felç olmasına ve çok hasta olmasına rağmen sadece ülkesini savunmak ve müslümanları korumak adına mücadele eden ve Filistinli kardeşlerim aç yatarken ben tok yatamam diyen ve baraka gibi basit bir evde yaşayan ,bu felçli haliyle bile bir çok işkenceye maruz kalmış ve tam 15 sene israil zindanlarında esir olmuş Şehit Şeyh Ahmed Yasinlerin şehri...
Bütün olumsuzluklara rağmen gittiğmizde diğer müslüman kardeşlerinin nasıl olduğunu soran ve kendi dertlerini saklamaya çalışan kendi dertlerinden ziyade ümmetin dertleriyle hemhal olmuş civanmertlerin şehri....
Ellerindeki basit silahların biraz gelişmişleri elinde olsa tek başına israilin işgal ettiği toprakların yarısını tek başıma alırım diyen yaşın doksanı geçmiş ama yüreği ve imanı genç olan korkusuz kahramanların şehri...
Onların ektikleri toprakların üstünden onlar gider gitmez tankalrıyla geçen israillililere rağmen tekrar tekrar tarlalarını yeniden eken ve onlar bizi yıldırmak ve biraz daha geri çekilerek daha çok toprağımız ele geçirmek böyle yapıyorlar bende onlara inat hem ezdikleri fidanları yeniliyorum hemde varolan sınırımı onların tarafına inadına genişletiyorum diyen yaşalı amcaların şehri....
Ayrıca Müslümanların ilk kıblesi Mescidi Aksa’nın bulunduğu Kudüs’ü içine alan kutsal şehir...
Şimdi onlar açlık ve sefalet içindeyken acaba dünya müslümanlarının onları görmezden gelmesi veyahut onlara yardım etmemesi ne kadar kötü olurdu çünkü onlar gerçekten Müslüman kardeşlerinde çok şeyler bekliyorlar gerçekten oraya gittiğinizde bunu rahatlıkla görebilirsiniz onlar düşünüyorlar ki;dünya müslümanları bu gidişe dur diyecek ve normalde işlerine gelen en basit bir insan hakları ihlalinde yaygaralar koparan Avrupa ve Amerikanın bu sessizliğine rağmen dünya müslümanlarının onları durduracağına ve kesinlikle yardıma gelceklerine inanan insanların şehri...
Özellikle Osmanlının torunları diye bizi kendi imkanlarını el verdiği ölçüde en büyük hürmetlerle karşılayan ve en çok da Osmanlının mirasçısı kabul ettikleri Türkiye’den yardım bekleyenlerin şehri .....
Şunu unutmayın ki;yapılan hiç bir şey iyi veya kötü kesinlikle karşılıksız kalmaz onun için artık karar sizin...
Saygılarımla
M.ZAHİD AY (6.3.2008)
YORUMLAR
Sağolun ikinizde çok güzel düşüncelerinizi paylaşmışsınız teşekkürler ve Allah hepimizden razı olsun.Fakat Kadir arkadaşımızın dediği gibi olaylara sadece bakmamalı,olaylara seyirci kalmak yerine aktif olmalıyız fakat yine ne yazık ki;hüsn kardeşimizin dediği gibi tepkisizliğimiz bir yana bir de onlara yardımcı oluyoruz eğer oradaki o insanların ümitvari ve canlı duruşlarını ve bizden daha korkusuzca ve pervasızca mücadele edişlerini görseydiniz gerçekten bu halimizden ve bu nimetler ve rahtlık içindeki gafletimizden utanırdık....
Saygılarımla
Allah vardır ve birdir,Muhammed(sa)onun kulu ve rasülüdür.Değerli kardeşim,duyarlılığınıza,hassasiyetinize teşekkürler,Allah razı olsun,yüreklerimizi dağlayan,alçak yahudi nin kardeşlerimize yaptığı katliam, soysuzca soykırım,uykularımızı kaçırmalı,hiç olmazsa gece gündüz dua etmeli ve her platformda bir müslüman olarak tepkimizi mutlaka koymalıyız...ZALİMLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM,yüreğinize sağlık kardeşim...