Gerçeğin sanallığı yada sanalın gerçekliği
TOPLUMBİLİMCİLER;ÜZERİNDE ÇALIŞMA YAPTIKLARI,GENELDE TOPLUM,ÖZELDE TOPLUMU OLUŞTURAN BİREYLER ÜZERİNDE ANALİZ YAPARKEN BELİRLİ BAŞLIKLAR ALTINDA SINIFLANDIRMA YAPMAYI PEK ÇOK SEVERLER.BU SINIFLANDIRMALAR TOPLUMU YADA BİREYİ HOŞNUT ETTİĞİ ÖLÇÜDE KABUL GÖRÜR ONLAR TARAFINDAN.OYSA BU TANIMLAMALAR NE DENLİ GERÇEĞİ YANSITIR YADA TAM TERSİ TÜMÜYLE SANI YADA YARGIMIDIR ÜZERİNDE DÜŞÜNÜLMEZ ÇOĞUNLUKLA.
BU TÜR ANALİZLER YAPILIRKEN SANILARIN YADA YARGILARIN GERÇEKLİĞİNİ İRDELEMEK GELMEZ KİMSENİN AKLINA .ÇÜNKÜ HOŞA GİDEN TANIMLARI KULLANAGELMEK HERKESİN İŞİNE GELİRDE ONDAN.GERÇEKTE BAKILDIĞINDA ARDINA;GÖRÜNENİN GERÇEKLİĞİ YADA GERÇEĞİN SANALLIĞINA DAİR FARKLI BİR MANZARA ÇIKABİLECEKTİR ORTAYA.
ÇOĞUNLUK PEK ÇOK SEVER AHLAK VE NAMUS ADINA AHKAM KESMEYİ YADA BİR ŞEYLER YAPMAYI.ÖRNEĞİN BUNUN İÇİN,KENDİNE BABA DİYEN HAYVANİ BİR MUHTEREM;İLK ÖĞRETİM ÖĞRENCESİ OLAN KIZINI,ERKELERLE SOKAKTA KONUŞTU DİYE,KÜMESİNİN ALTINDA BİR BUÇUK METRE DERİNLİĞİNDE TOPRAĞA GÖMER CANLI CANLI;SONRASINDA DA O EVİNDE HİÇBİR ŞEY OLMAMIŞ GİBİ AİLESİNİN KALAN FERTLERİ İLE BİRLİKTE YAŞAMINI SÜRDÜRÜR MUTLU VE MESUT BİR BİÇİMDE HİÇBİR ŞEY OLMAMIŞ GİBİ.ÇÜNKÜ ZATEN ADI BİLE YOKTUR O KÜÇÜÇÜK KADININ TIPKI DİĞER HEMSCİNSLERİ GİBİ ONUN DÜNYASINDA;BUNDAN DOLAYIDIR Kİ BİRİNİN FİZİKEN ORTADAN KALDIRILMIŞ OLMASI BİRŞEYİ DEĞİŞTİRMEZ ONUN GİBİLER İÇİN.
AĞIZ ALIŞKANLIĞIMIZ GEREĞİ HAYVANİ OLARAK TANIMLARIZ BU NEVİLERİNİ GENELLİKLE.OYSA HAYVANLAR,DOĞADA, AÇ KALMADIĞI YADA KENDİLERİNİ SAVUNMAK ZORUNDA KALMADIĞI SÜRECE KIYMAZLAR BİR BAŞKA CANLININ YAŞAMINA İÇ GÜDÜLERİ GEREĞİ.
KIZINA BUNU REVA GÖREN İÇİN KIZININ BAŞKA ERKELERLE YALNIZCA KONUŞMUŞ OLMASI ÇOK BÜYÜK GÜNAHTIR,ŞEREFİ ÜÇ PARALIK OLMUŞTUR,AFFEDİLEMEZ HİÇBİR KOŞULDA.OYSA BU NEVİ GÜRUHUN OLUŞTURDUĞU TOPLUM AİLE İÇİ YADA YAKIN ÇEVREDE CİNSEL İSTİSMARIN EN YÜKSEK YASANDIĞI TOPLUMLARDAN BİRİDİR İŞİN GERÇEĞİ.BU İSTİSMARIN YADA TECAVÜZÜN MAĞDURU,BİR BAŞKA GEZEGENDEN GELEN DEĞİLDİR,ONUN YANI BAŞINDADIR DAİMA VE YILLAR BOYUNCA.BUNU HERKES BİLİR YADA GÖRÜR YADA HISSEDER FAKAT YOKMUŞ GİBİ DAVRANIR HEP.KİMSENİN AKLINA ERKEKLERLE KONUŞTU DİYE CANLI CANLI GÖMÜLEN KIZ ÇOCUĞUNUN YADA SOKAK ORTASINDA CANINA KIYILAN KADINLARIMIZIN OLAYINA BU AÇIDAN BAKMAK VE DEĞERLENDİRMELERİNİ HUKUKSAL BOTUTUN DIŞINA TAŞIMAK GELMEZ ÇOĞUNLUKLA.
GÖRÜNÜŞTE NAMUSA HALEL GETİRİLMİŞ VE TEMİZLENMİŞTİR NAMUS AİLE MECLİSİ KARARIYLA.İŞİN GERÇEKLİĞİNDE;EN YAKININDAKİLERE BİLE BU NEVİ İSTİSMARI MÜBAH GÖRENİN RUHU TEMZİLENEBİLİR Mİ KOLAYLILA,HİÇ SANMIYORUM ANCAK İÇİNDE YAŞAMINI SÜRDÜRMEKTE OLDUĞU TOPLUM İÇİN MÜTEBERDİR ARTIK O.ÇÜNKÜ KİRLENEN NAMUSUNU TEMİZLEMİŞTİR ’’ŞEREFİYLE’.’ÇOĞUNLUKLA HERKES HERŞEYİN FARKINDADIR AMA HERKESİN GERÇEĞİ SANAL SANALI GERÇEK OLDUĞU İÇİN KİMSE KURULU DÜZENİNİ YADA ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRMEK İÇİN ÇEKMEZ O TUĞLAYI DUVARDAN.NİÇİN DİYE SORULMAZ HİÇBİR ZAMAN.
BU SORUYA YANITI BEN VEREYİM BİR BAŞKA SORU DAHA SORARAK;
SAKIN ÇEKİLECEK TUĞLAYLA DUVARIN ALTINDA KALMA KORKUSU OLMASIN ONLARI KURULU DÜZENİ VE BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİRMEKTEN ALIKOYAN;NE DERSİNİZ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.