- 730 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TEZGÂHIN ÖNÜNÜ KAPAMAYIN
Sözlüğe baktım;
Grup: Küme, ortak özellikleri olan varlıklar, nesneler bütünü. Görüşleri, çıkarları bir olan kimseler bütünü.
Yığın: Birçok kimsenin veya nesnenin bir araya gelmesiyle oluşan kalabalık, küme, kitle, kütle.
Kategori: Benzer ve ortak özelliğe sahip olanlar.
Güruh: Değersiz, aşağı görülen, küçümsenen topluluk, sürü.
Olarak açıklanmış.
Bu kelimelere sosyolojide yüklenen anlamlar ise;
Grup: Birbirleriyle iletişinde bulunan en az iki veya daha fazla kişiden oluşan, belirli beklenti ve amaçları paylaşan insanlar.
Yığın: Birbirleriyle iletişimde bulunmayan ancak geçici bir nedenle yer işgal eden iki veya daha çok sayıda bir arada bulunan insanlar.
Kategori: Benzer ve ortak sosyal özellikleri olan insanlar.
İnsanlar, toplum içinde yaşamak zorunda olan sosyal varlıklardır. Sosyalleşme ise, bir grup içinde olmakla mümkündür. Günümüzde sosyalleşmenin bir şekli de, aynı düşünceleri paylaşan insanların bir internet sitesinde (sosyal paylaşım sitesinde) bir araya gelmeleridir.
Bir kişi sosyal paylaşım sitesine neden üye olur?
Cevabı şöyle olmalıdır diye düşünüyorum:
“ Bu sitede benim gibi düşünen insanlar var. Benim gibi düşünen insanlarla, ben de düşüncelerimi paylaşabilir, onların paylaştıkları düşüncelerden faydalanabilir ve düşünce sistemimi geliştirebilirim. Böylece; kendime bir fayda sağlamanın yanı sıra aynı düşüncede olan insanlarla beraber olmanın hazzını yaşarım.”
Ne yazık ki, düşüncelerim eyleme dönüşmüyor.
Birkaç sosyal paylaşım sitesinin üyesiyim. Bu sitelerin bin kişiye yaklaşan üye sayıları var. Paylaşım yapan üyelerin sayıları on- on beş’i geçmezken, paylaşılan gönderilere de ilgi göstermemekteler.
Elbette bütün üyelerin, bütün gönderilere ilgi göstermeleri de beklenemez.
Ancak gözlemlerim; üyelerin büyük çoğunluğunun seyirci durumunda olduğu şeklindedir.
Düşünebilmek için bilgi sahibi olunmalıdır. Bilgi olmadan düşünmek bir işe yaramaz. Düşünce, bilgiler arasında gezinerek, bilgiler arasından duruma en uygun olanları seçerek fikirleri oluşturur. Fikirler paylaşıldığı zaman bir değer ifade eder. Bilgi sahibi olmayanlar ise bu sürecin içinde olamazlar. Onlar ancak üretilen fikirlere seyirci olur, alkışlarlar.
Onlara yapacağım en güzel temenni “ iyi seyirler!” olacaktır.
Girişte ki tanımlamalardan yola çıkarsak, şu soruların cevabını da merak ediyorum!
Bu sitelere üye olanlar:
Bir grup teşkil ederler mi?
Ya da;
Bir yığın mıdırlar?
Ya da;
Bir kategori mi oluştururlar?
Yoksa
Sözlük’deki anlamıyla dördüncü gruba mı girerler?
Bir şey paylaşmayacaksanız ya da paylaşılana ilgi göstermeyecekseniz, bu sitelerde ne işiniz var.
KURU KALABALIK EDEREK YER İŞGAL EDECEKSENİZ,
TEZGÂHIN ÖNÜNÜ KAPAMAYIN KARDEŞİM.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Siz de iyiki varsınız.