- 434 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ DEĞERLERİN FARKINA VARMAK
“ Aslınızı bilmiyor iseniz, neslinize nasıl bir asıl bırakacaksınız “.
Dünya diye adlandırdığımız topraklarda, Türk milleti kadar kudretli bir ırk var olmadı var olmayacaktır. Yüce Allahın bizlere bahşettiği bu lütfun farkına varmalıyız ilk önce. Yüce Allah Türk milletine öyle bir azim, öyle bir güzel inanış bahşetti ki, hiçbir ırk bu kudrete nail olamadığı gibi kabullenemedi de. Bu inanış ve kudret sayesinde dünyaya yıllarca hükmeden bir imparatorluk ve büyük bir tarih kaldı geriye. Asırlarca bu topraklarda var olan hükümdarlar, ilim irfan sahibi alimler, bilgeler, hekimler, bizlere bıraktıkları eserlere sahip çıktığımız pek söylenemez. Oysa ülkemizde ki buluşları, dayatma fikir diye adlandırıp, insanların akıllarını sulandıranlar, aynı şekilde bize süslü püslü satmaya kalkmışlardır.
Bugün, dünya tarihinde Kuran-ı Kerim ilmi ile yetişmiş Müslüman ilim ve bilim adamlarının buluşlarını, uzay çağı diye adlandırdığımız 21. Yüzyılda bile çözemeyenler neyin yarışındalar ilk önce bunu bilmemiz lazım. Bu kadar büyük bir tarihe tanıklık eden, milli değerlerin yoğrulduğu bu ülkeye ve bu değerlere sahip çıkamıyor isek yazık bize. Bir Şeyh Edebali’yi, Ak Şemsettin’i, Dede Korkut’u, Piri Reis’i, İbn-i Sina’yı, Yusuf Has Hacip’i, Kaşgarlı Mahmut’u, Mimar Sinan’ı hatırlamıyor isek gerçekten çok yazık.Uşaklaşmış, başka akımların gölgesi altında ezilmiş ve kukla olmuş kimselerin oyunlarına gelmeyecek kadar aklı salim bir toplum olduğumuzu unutmayalım. İlimden ve bilimden yoksun ülkeler boş amaçlar peşinde koşan ülkelerdir.
“ Bir ülkenin tebasını ve bekasını sağlayan en önemli şey ilim ve bilimdir “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.