- 502 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2. EĞİRDİR ŞİİR AKŞAMLARI PROGRAMI MUHTEŞEMDİ...
2. EĞİRDİR ŞİİR AKŞAMLARI PROGRAMI MUHTEŞEMDİ...
Saygıdeğer gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek konuya giriyorum. Geleneksel haline dönüşen Eğirdir şiir akşamlarının birincisine katıldığım için Allah izin verdi ikini şiir akşamlarına katılmak,şiir okumak nasip oldu. Geçen yılki şiir akşamları da güzeldi ama bu yılki yapılan şiir akşamı muhteşemdi.
İl dışından gelen şair ve yazar, sanatçı konukların çay bahçesinde toplanıp protokolün, mahalli şair ve yazarların da orada olup misafirlerle tanışması harika oldu. Çay, kahve, meşrubatla birlikte yemekler de güzeldi. Eğirdir’in özelliğini, güzelliğini temiz havasıyla rahatça ifade edebiliyordu.
Akşam program başladığın da etrafıma bir baktım Eğirdir halkının şiire, müziğe olan duyarlılığını kalabalıktan anladım. Geçek yılın iki misli bir katılım vardı. Bu şiir akşamları geleneksel haliyle devam ettiği sürece davetlileri ve katılımcıları almakta zorlanacağına inanıyorum. Bu bence büyük mutluluktur.
Şahsım adına yaşadığım küçük talihsizliği de ifade etmeden için rahat olmayacak. Isparta valimiz henüz gelmeden program başladı. Listenin ilk başların da olduğunu bilmiyordum. İmin anons edildi ama Türkiye İlesam Isparta il temsilcisi olduğum sunucu tarafından kayda alınmamış unutulmuş.
Her fırsatta Isparta sevdamı dile getirip yöremizin özelliklerini, güzelliklerini paylaştıkça gurur duyuyorum. Ben şiir okumaya başlarken sunucu arkadaşın kulağıma eğilip şiirini kısa oku demesi beni üzdü. Ama ben yine de moral bozukluğunu hissettirmeden şiirimin yarısını okuyup alkışlanarak uğurlandım.
İl dışından gelen davetliler içinde ozanımız Esat Kabaklı ile birlikte bir çok vakıf, birlik,dernek, kurum ve kuruluş temsilcileri vardı. Ak parti milletvekilimiz de protokol da yerini almıştı. Vali gelmeden iki bayan arkadaşım şiir okudu. İlk okunan şiirin Isparta ile alakası yoktu ama vekilin konuşmasın da siyasi tavır sergileyerek o bayan şairlere övgüler yağdırması, isim ve soy ismiyle bahsetmesi, ayrıca bir erkek şair de güzel okudu deyip adımdan bile söz etmeyişi üzmedi desem yalan olur. Oysa o vekille yıllardır tanışıyorduk.! .
İnşallah bu küçük sitemimi okur da bir daha ki programlar da beni anımsar. Ben siyaset adamı değilim ama.! . Bu memleketin çıkarını düşünen her lideri cümbür cemaat desteklerim. 2. şiir akşamların da paylaşamadığım şiirimin devamını siz okuyucu, duyarlı dostlarımla paylaşmaktan onur duyuyorum.
Belediye başkanımızın vermiş olduğu mesajlar bizleri çok duygulandırdı.Küçük adayı Türk dünyası bayraklarıyla donatıp şiir akşamlarının Uluslararası yapılması ilimizin, ilçemizin tanınması açısından faydalı olacağı bir gerçekti. Isparta Valimiz Sayın: Memduh Oğuz bey konuşmalarını dinledikçe Isparta ilimizin özelliklerini, güzelliklerini misafirlerle birlikte daha iyi kavradım.
Konuşmalar da, şiirler de birlik beraberlik, vatan,millet bayrak aşkı dile geldi. Belediyenin tüm halkına tatlı,su ikramı da memnuniyet vericiydi. Basının güzide temsilcileri de görevini sonuna kadar yaptı. Son olarak sanatçımız söylediği eserlerle tüm halkımızın taktirini kazandı. Misafir konuklar onur plaketlerini aldılar. Keşke yöremizin şair ve yazarlarına katılım belgesi verilseydi anı olarak saklardık. Emeği geçenlerden Allah razı olsun diyorum.
O K U D U Ğ U M BÖLÜM
Gül suyu ile yüzünü yıkarsın,
Gül kremi ile cildine bakarsın,
Gül yaprağını dostuna atarsın,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Meyve ağaçları doğayı süsler,
Gül reçeli vitamin verir besler,
Gül bahçesin de cıvıl cıvıl sesler,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Gül şampuanı saçlarını yıkar,
Gülün sabunuyla kirlerin çıkar,
Gülün esansıyla vücudun kokar.
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Şirin ilimiz de öğrenci okur,
Kadınlar,kızlar halıları dokur,
Dağ dere,tepedir,ovası çukur,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Oda koridorlar salonlar halı,
Aşkına güç verir bir tek gül dalı,
Havası temiz olursun sevdalı,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Kooparatif çok düzgün yapılar,
Dört kıtaya açık düzenli yollar,
Yenişarbademli, Aksu yaylalar,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Eğirdir can ada da gönlün kalır,
Gölüne dalsan yorgunluğunu alır,
Çevre duvarı gül ile dolanır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
2. ŞİİR AKŞAMLARINDA
PAYLAŞAMADIĞIM ...
Tüm hasteneler hastalara şifa,
Bu ile yerleşsen sürersin sefa,
Ayrılasın gelmez gelsen bir defa.
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Yalvaç ta tarihi bir kent saklıdır,
Gönen de Yunus sevgisi farklıdır,
Sebzesi, meyvesi, suyu tatlıdır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Şarkikaraağaç ta var Kızıldağ,
Sütcüler de pekmez,Senirkent te bağ,
Ayazma serin,Gölcük’le yeşil dağ,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
İri meşhur Uluborlu kirazı,
Dünyaya tanıtır gül esans bizi,
Küçük şehir yaptık köylerimizi,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Gelendost’un da tarihi şanlıdır,
Keçiborlu dağı maden sarlıdır,
Yöremize gelen herkes kerlıdır,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Ülkenin her yerin de var kokusu,
Şair yazarların artar duygusu,
Misafirperverdir kalmaz korkusu,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Onu anlatmaya Zekiler yetmez,
Toprağı verimli mis koku bitmez,
Bir rüya değil dir uyansan gitmez,
Güzelliğin simgesidir Isparta.
Ispartalı Zeki Çelik Türkiye İlesam Isparta İl temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.