Sevgili yazı
… Hasat mevsimi geçti,
Tarlalar kıraç kaldı.
Değirmende şimdi mahsul,
Un olup yapacak tahsil.
Ben benden velhasıl,
Bir sevdim geçtim,
Pir sevdim göçtüm.
"Sevmek" denince, sevmekse eğer eylem, insan gelir ilk akla. Ardından insana dair, bin bir çeşit şey gelir. Mesela, hani benim de naçizane en başta yazdığım satırlar gibi, şiir gelir. Doğa gelir, mevsim gelir, bir simidi ikiye bölmek gelir, yolculuk gelir mesela. Düşünmek, hatırlamak, bilmek, duymak, anlamak, kavramak. Vefa, hatır, gönül, dost. Sevmek denince akla, ilk başta insan gelir. Ardından, insana dair ne varsa…
Bulutlar yağmura gebedir, yağmur bulutta saklı. Bulut anadır yağmura. Sevmekse bu da sevmek, bilinemez fakat, kavranamaz manası. Topraksa, yağmursuz olmaz. Yağmursuz kalamaz, hasretinden liğme liğme bölünür, çatlar dudakları susuzluktan. Bu bir sevdadır, bir kavuşma, özlem. Adı saklı kalır bu sevdanın. Tüm tabiat, canlı, cansız fark etmez. Hepsi bir sevdadan geçer. Bir tablodur görünen, içinde mana var. İçinde aşk var, beklenti var, yollar var upuzun, hepsi sevdadan geçer…
Sevmek denince, ruhun gıdası gelir akla. Topraktan gelen ve yönü toprak olan insana su gibidir sevmek. yürek gelir akla, sevmekten bıkmayan usanmayan. Ana gelir mesela, baba, çocuk, kelebek, kuş. Yaşamdır sevginin kaynağı. Yaşama dair her şey gelir akla, sevmek denince. Yar gelir akla, severek, sevinerek düşersin yardan. Sevmek denince akla, sevgili gelir, apar topar. Sevinirsin, kanarsın, doyarsın. İlaç gibidir, keser tüm acılarını. Gün gelir ağlarsın, ağlamak da sevdadan geçer. Sevmek eylemlerin en güzelidir…
Tüm evreni, gücünüzün yettiği kadar, yüreğinizin yettiği kadar sevin. Ama her an, her dakika. Yaşamın kendisidir sevmek, ilk önce kendinizi sevin ardından yaşama dair ne varsa…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.