- 898 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADINSI ROLLER....
Kadın, rolüne hazırlanan bir oyuncu gibi evinden dışarıya çıktı akşam kapının önüne bıraktığı hayatı ben güçlüyüm ben güçlüyüm diyerek elinde sımsıkı tutmaya çalışıyordu.Daha biraz önce dudaklarına büyük bir itinayla sürdüğü kırmızı ruju ve yüksek ökçekli ayakkabılarının albenisiyle, komple kadın imajının en önemli kısmı tamam dı .Şimdi ben çok zekiyim, acayip akıllıyımı giyiniyordu benliğine yalanlarını yutmayan,erkeksi martavalları umursamayan , aldatılmayı sineye çekmek yerine olayın üstüne giden, maddi veya manevi olarak ezik olmayan,kendisini cinsel bir obje olarak kullandırtmayan ,ben varım diyen...
Bu kavramın içini dolduran kadın yalnız kalsa ne olur, kalmasa ne olur? Neler olmazki "akıllı bir kadının yalnız olması teknik olarak mümkün değildir. bunun sebebi akıllı kadın bir erkeği etkileyip kendine bağlaması için gereken adımları ve yöntemleri farkında olmadan atmıştır zaten! tek belirleyici olan uygulama veya uygulamama hadisesidir.Demek ki tüm sorun akıllı olmaktaymış aptal olmakla kendini özdeşleştirmekle akıllı olmak arasında çok hassas bir bağ vardır aslında ,yani akıllı davransaydım, zekice planlar yapsaydım,biraz kurnaz bir kadın olsaydım ,mağdur edebiyatı yapabilseydim de gibi ...Akıllı kadın işini bilir... nabza göre şerbet de verir, alttan almayı da zamanında yapar, üstüne gitmeyi de yanİ akıllı kadının, erkeğin psikopatına denk gelen bahtsız rolü tam olarak şizofren bir başarıdır!
Erkek için ise nasıl bi "başarısızlık örtme" cümlesidir aman ya rabb’el alemin, erkekler aptal kadınları sever zekiyi güzeli , çekiciliği başarıyı her türlü meziyeti barındıran ama diger sahnede ,akıllılıktan akılsızlığı rakseden kıvrımlar.Gelin hep birlikde şeytanın şifresini çözelim...’Kişisel marka evet olay kişisel marka olmaka başlar,marka kişilik, yüksek görünürlük sağlamayı üstün yetenekler sergilemeye azmeden değil , kendi talebini yaşatmaya azmedendir.
Yüzeyselliğini değil değerini dış dünyaya yansıtan size olan talebi artırır,iyi bir ambalaj olmakla uğraş vermek yerine ambalajın içindekine saygı uyandırabilmek.Herkes kendi meşrebince sever bir diğerini" kendini bir istila gibi yaşatan kadın o kadınsı cografyasındaki yerini karşıt cinsin kendisinden talep ettikleriyle değil, hakkının doğal süsleriyle var olma savaşı vermesiyle korur....
izini takip edebileceğimiz kadını özlüyorum ne zamandır....
kasırgalar yaratan mayhoş bütçeye ezik durmayan cinsinden...
otoritesinin kaynağı okyanus dalgalarından arzuya esintili vuran ..
heriften çıkmış egonun mensubiyet üyeliğine rest biçmiş sultanca..
izini takip edebileceğimiz kadını özlüyorum ne zamandır..
yüksek ökçekli degil ,kırmızılarda insan ölçekli şartlanan...
BERRİN KORKMAZ