- 33 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Korku da sonuçtur
Korku da sonuçtur
Duygularımız sonuçtur.
Bu varlıkta var olduk Allahı bilmek için duygularımız da sonuçtur.
Korku da muhtaçlığını bilmektir.bu varlıkta dua edilecek biri var çünkü
Korku ve diğer duygular vererek de Allah esmasını hissettiriyor...Dua ile eylemlerle ve hallerle insanı esmasına kulluğa çağırıyor
Açlık duygusu olmasaydı RAZZAKLIK görevi de olmazdı .Sebeb Razzak duygusudur açlık duygumuza...
Mide verilmeseydi rızıklar verilmeseydı sayılmaz rızıklar verilmeseydi Razzaklığı bilinemezdi...Yaratılan yoktan yaratıldı ama Esmasıyla"BİZOLMAKTIR yaratılmak ve varlık olmak.Yaratanla yaratılan çok yakındır "Şşahdamarımızdan yakın ama denklik ortaklık bu varlıkta zaten yok..."BİZOLMAK var"Kimya dediki su bir oksijen ihi hidrojenden oluştu"Yani BİZOLDU biz olma bir haldir ama halden hale girene BİZOLDU denilir denk oldu ortak oldu denilmez ilk oldu da denilmez"Hani bunun ilk sahibi"dedi Yunus Emre...ilk yani kaynak olmakta ortaklık yok kaynak olmakta ve diğer hallerde de denk olmak yok ama Kilise"Baba-Oğul"dedi...ilklik kaynak olma Allahın hakkı yaratılan oğul gibi kaynağın sonucudur...
Vahdet-i vücutçu şunu bil...ilk olma kaynak olma hakkı sadece Allaha ait...İlk sebeb o ilk sahib o...ilk ölçü o...Ehl-i sünnet hz muhammed de ölçüdür dedi şia 12 imam da ölçüdür dedi...ama ilk ölçü ilk idaresi Allahtır denilmiş...İlk baba o dedi kilise...hint beyni Hayvan şekline girdi dedi...yani al değiştirdi...evet gizlilik bir hal bilinmesi için bir başka hale girdi dedi...evet hint beyni de ilk hal ilk kaynak Allah dedi...Yunan felsefesi de...Yaratılan ilk kaynak ilk hal ezeli diyen yok...ama Külli iradede kaderde ilimde planda zahirlik halinde nelerin yaratılacağı bilgisi vardı.Alim çünkü o ilk kaynak...görülür bir vücut yaratıldı çünkü ikinci kaynaktır...Razzaklığı gizliydi ve vardı rızıklar görülür hale girince bilindi ama Allah rızık değil zatı yine gizli görülen Rızıklardır Peygamberimiz için "Alemlere rahmet"dedi Kur’an yani tecelli ama Rahmanlığı hala gizli peygamberin elçiliği inkar ediliyor işte ilk kaynak hala gizli hele zatı çok çok gizli bilinmek istemesine rağmen ama tefekkürle biliniyor...duygularımız düşüncelerimiz eylemlerimiz hallerimiz sebebe muhtaç çünkü..."Odundur üzüm asması ama rızık veriyor...İlk sebeb ne diye sorduğumuzda odunun sebeb olmadığını anladığımızda ilk kaynağı hissediyoruz...Hz Ademi topraktan şeytanı ateşten melekleri nurdan yarattı...yani gizlilikten kurtardı...kaderde ilimde gizliydi meleklik de şeytanlık da insanlık da...vardı ama bedensizdi...beden giydirdi...hayvan şekline soktu şeytanlığı melekliği insanlığı kader planında olanları kaza zamanı geldiğinde...firavun fani ama fravunluk kader planında hep vardı...yoktan yarattı diyen...Kader ilimde gizliydi ve ilim ezeliydi...ezeli ilimde kader oluştu ilk...İlim kadere sebeb kaynak...Razzaklık da gizlilikten kurtulmak isteyince oluştu esması zatının sonucudur...esmasını da ezeli saymışız ama zatıdır ezeli...ve ebedi olan esması da zatıyla vardı demişiz...Sudur yok zatında ama sudur esmalarında var...zatı esmasına sebeb esmasına kaynak ama esması da yaratılanlara sebebe esması yaratılmıştır deme...zatında vardı de...ilimde kaderimiz vardı bilinmek isteyince halıklığı yarattı...yaratılan ezelidir de demeAllah yaratıcı ama bilimle insan icadcıdır…"BİZ OLA var "denk olma yok yaratmak icad etmekten farklı çünkü...ama icad etmeye izin ilk kaynağın işi...bilme uygun yarattı akıl verdi insana...
Sahib Allah sebeb Allah ölçü Allah ilk kaynak Allah en büyük Allah subhan Allah anacak"BİZOLMAK var Allahla dolayısıyla o ilkle biz Olan "A-Z"ye bakidir ezelidir de...Esmasına ezeli-ebedi dememiz ondandır ama ilk sahib ilk kaynak ilk sebeb ilk ölçü zatıdır...esması bile zatı sayesinde ilk sebeb ilk kaynak zatında bu esmalar var çünkü
Razzaklı bilinmezdi yaratılanlar rızık oldu...her yaratılan bir diğerine rızık işte artı-eksiye rızıknötürlüyor eksi artıyı...sevabı nötürlüyor gizliyor günah...insanlığımızı gizliyor kin.şeytanı ortaya çıkarıyor insanda işgal var...nefisle kavga denilen görev işgale direnmedir...çünkü insan yaratıldık ama şeytan gizliyor kinci olursak sevgiyi...sevmeyen sadece rızık etmeyi seven yaşatmayı sevmeyen bir varlık oluyor karun gibi sadece malı seven bir varlık oluyor insan KİNCİ olunce…"O sömürmesin ben sömüreyim deyince"KARUNLAŞIYOR sevgi de kincilikle kavgaya mahkum...zıtlar birbirini nötürlüyor bu varlıkta çünkü...Bunlara da ilk sebeb Allah çünkü izin vermiş bunlara ve adil hakkettiğin gibi yaşatıyor insanı insan geliyorsun şeytan gidiyorsun doğru cehenneme kini sevdin sadece malı sevmek kinden kurtarmıyor insan etmiyor insanlığımız korumaya yetmiyor çünkü Gani ile"BİZOLDUN ama Rahman ile biz olmadın...bütün esmayı sev bütün esmaya tevbeli ol aşık ol değilse "BİZOLMADIN"eksik kaldın ödül sıralama çizgisinde yerin cennet olmuyor aman esfeli safiline düşme...
İlk sahib ilk kaynak ilklerin ilki zatı ama sonra esması esması yaratılanı rızık olacak zenginlik verecek rahmet olacak kimyada yaratmış esmadan paylıyız...bütün esmadan paylıyız...bir koyunu kesip rızık yapamadıysak o bir alt kimyalıya rızık oluyor...Şarab da eşrefi mahlukata haram bir rızık...sarhoş ediyor eşrefi mahlukatın gafil olmasına sebeb.ama sineği sarhoş etmiyor canlandırıyor..."El-Hakimin payı var her yaratılanda...derviş hoş değil ilim öğreneyim diye başkasından geçinirse...zekat alırsa peygamberler zekat almayı zül sayarlar...yani masumdurlar yani esmadan paylıdırlar...Kimyaları güzeldir şeytanın kimyası ateş kül eder nötürler...iyilikleri de nötürler ateşin görülenleri kül ettiği gibi...kimyası ateş...bu görevi esma ölçü edinilirse geçerli not alamıyor...Padişahın yağlı ekmeğini seven kinli oluyor padişahı yıkmak isteyene Allaha asi de olsa padişah...ama silah yarışını kaybeden padişahı iç düşman yıkmasa dış düşman yıkıyor işte bu sünnetullahtır...sünnetullahları öğrenmek için oku vahyi değilse vahyi okumak sana felaket getiri...kader inancında sapıtmalar oluşur ...Sünnetullah kader yazmaz yazılmış kaderi ölçüyü öğretir...silah yarışını kaybeden nuh olsa kurtulmaz der.Gemi yapması önceliğidir her NUHUN der...sünnetullah öğrenmek mantık öğrenmek uyarılmak için oku vahyi...kaderi anlamak için değil...ama namazı öğrenmek abdesti öğrenmek fıkıh için de oku...fıkıhda da yanılırsın ama yine de fıkıh geliştir..akaid geliştir...kaderi anlamakta zorlansan da...Yanılsan da...önceliğin sünnetullahı öğrenmek olsun...
Vahyi esmayı öğrenmek ölçü öğrenmek için sünnetullah öğrenmek için öğren ve ne fıkıhta hukukuta ne akaidde zirveyim deme.sünnetullah ve mantık uyanman için yeterlidir sana sahabe de bunlarla yetindi ama hz Ali ile-muaviye kavgası sebeb-i nüzul görevi yaptı Kur’ana yöneltti insanları doğr-Yanlış bir hükümler çıkardı o günün insanları yani mezhebler uydurma dinler belirdi...tekrar tekrar Kur’ana dönülsün...en ehven aransızn hep en ehven sünnetullahı öğren ölçüyü mantığı öğren...Uyarı için yetin bununla Kur’an bir okyanus beynin bir kova çünkü...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.