Mali İşler
Malı İşler
Bu yaz aralıklar ile şehre gidip gelsem de genelde köyde kaldım. Çok uzun zamandır ilk defa kafam çok rahattı. Kendim için hiç bir kaygı duymadan yaşadım desem yeridir. Ancak sadece para kazanmak için koşturanlar, her şeyi para ile alabileceklerini düşünenler için aynı şeyleri söyleyemem.
Anadolu’da ’’sen bu kafayla gidersen askere, belki alırsın teskere’’ derler. Eğer bu kafayla kısaca çalışmadan ve üretmeden yaşamaya devam edersek bu söz tam da bize söylenmiş olacak. Çünkü tarlalar ve bahçeler ekilemiyor, hayvanlar satılıyor. Demem o ki kazandığımız paralar ileride bizim karnımızı doyurmayacak, haberiniz olsun. Belki çok paranız olacak, çok geniş evlerde yan gelip yatacak, lüks arabalarınız ile uzaya giden yollarda tozu dumana katacaksınız ama süt veya peynire ulaşamayacaksınız.
Paranızı tost makinasında ısıtıp üzerine tereyağı süremeyeceksiniz. Sadece bunlar değil, marul veya ıspanak ta çok pahalı geliyor, değil mi? Varsın olsun. Paramız var ya salataya da iki yüzlük doğradık mı tamamdır. Salata tamamdır ekmeğini kapan gelsin.
Bereketli topraklar üzerinde yaşıyoruz, haberiniz olsun. Sadece çalışıp üretmemiz gerekiyor. Allah’a emanet...
#ÖğretmenBahri
#HarmannıktanÖteMalligGideken
#BirBabaBirOğulBirJandarma
#DipsizKuyu
#CennetinGölgesinde
#GocaFırın
#UmudumVarEfe
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.