- 332 Okunma
- 10 Yorum
- 10 Beğeni
Zor İlişkilerde Sınır Koymanın Gücü: Kendinize İyi Bakın
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hayatın yoğun temposu, çoğu zaman bizleri yorgun ve tükenmiş hissettiriyor. Başkalarına destek olmak ve onların zorluklarına empatiyle yaklaşmak elbette çok kıymetli; ancak bazen bu empati, bizi fazlasıyla yıpratabiliyor. Karşımızdaki kişi, kendi problemleriyle başa çıkmadan bizden yardım istediğinde, durum daha da karmaşık hale geliyor ve kendi duygusal sağlığımızı sorgulamaya başlıyoruz.
Bu konuyla ilgili bir arkadaşımın yaşadığı bir deneyimi paylaşmak istiyorum. Uzun süredir sorunları olan bir arkadaşına sürekli destek olmaya çalışıyordu. Başta bu ona kendini iyi hissettiriyordu, çünkü birine yardım etmenin verdiği tatmin duygusu vardır. Ancak zamanla arkadaşının sorunları, onun omuzlarına ağır bir yük olarak binmeye başladı. Bir gün buluştuklarında, yüzündeki yorgunluk hemen dikkatimi çekti. "Nasılsın?" diye sordum. Derin bir nefes aldı ve "Her şeyi deniyorum ama çözüm bulamıyorum," dedi. Ona şunu söyledim: "Birini kurtarmaya çalışırken kendimizi kaybetmek mümkün. Sınır koymak, hem kendimiz hem de başkaları için çok önemli." Bu konuşma onun bakış açısını değiştirdi ve o günden sonra sınırlarını belirlemeye başladı.
Ben de benzer bir süreçten geçmiştim. Yıllar önce, zor bir dönemden geçen bir arkadaşıma yardım ederken, kendi duygusal sağlığımı tamamen ihmal ettiğimi fark ettim. Geceleri uyuyamıyordum, sürekli onun sorunlarıyla meşguldüm. Bir akşam, kendime şu soruyu sordum: "Bu gerçekten bu kadar zor mu olmalı?" O dönemde bir terapiste gitmeye karar verdim ve bu, benim için bir dönüm noktası oldu. Terapistim bana, "Kendini kaybettiğinde, durup dengeyi yeniden bulmalısın," demişti. Bu süreç, duygusal ihtiyaçlarımı göz ardı etmemem gerektiğini öğretti ve ilişkilerimde daha sağlıklı bir yaklaşım geliştirmemi sağladı.
Bu deneyimler bana şunu öğretti: Kendi ihtiyaçlarımıza öncelik vermek hayatidir. Başkalarına yardım ederken, kendimizi unutmamak ve sağlıklı bir denge kurmak şart. Kendime zaman ayırmanın ve sevdiğim aktiviteleri yapmanın, duygusal sağlığım için ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Örneğin, uzun zamandır okumayı ertelediğim bir kitabı elime aldım ve sayfalar arasında kaybolmak, bana kendimle yeniden bağlantı kurma fırsatı sundu.
Yeni hobiler edinmek de bu süreçte bana büyük bir destek oldu. Yazı yazmak, kendimi ifade etmenin bir yolu haline geldi. Başta yazdıklarımın yeterince iyi olmadığını düşünüyordum ama zamanla bu süreçten keyif almaya başladım. Günlük tutmak ise, düşüncelerimi ve duygularımı düzenlememe yardımcı oldu. Kendimle baş başa kalmak, iç dünyamı daha yakından tanımamı sağladı.
Açık iletişim de büyük bir önem taşıyor. Karşımızdaki kişiyle duygularımızı dürüstçe paylaşmak, hem kendimizi hem de karşı tarafı rahatlatıyor. Zor zamanlar geçiren birine yardım ederken, kendi hislerinizi de paylaşmaktan çekinmeyin. Geçenlerde uzun zamandır konuşmadığım bir arkadaşım beni aradı ve endişeli olduğunu fark ettim. Onu dinlerken, kendi yaşadığım zorlukları da paylaştım. "Hayat bazen zorlayıcı olabiliyor, ama bu zorlukları birlikte aşabiliriz," dedim. Bu tür samimi konuşmalar, hem ilişkileri güçlendiriyor hem de karşılıklı anlayışı artırıyor.
Sınır koymanın ne kadar önemli olduğunu tekrar vurgulamak gerekirse, yardım etmeye çalıştığınız kişilere net sınırlar koymak, hem kendinizi korumanıza hem de daha etkili bir destek sunmanıza imkan tanır. Zaman zaman başkalarına mesafe koymak, onların kendi kararlarını vermelerine yardımcı olabilir. Bu süreçte fark ettim ki, sınır koyduğumda hem kendimi koruyor hem de başkalarına daha faydalı olabiliyorum.
Son olarak, profesyonel destek almanın önemini unutmamak gerek. Bir terapist ya da uzmanla konuşmak, duygusal yüklerinizi hafifletebilir ve kendinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Benim deneyimimde, terapistimle yaptığım görüşmeler hayatımda büyük bir değişim yarattı. Profesyonel bir bakış açısı, zorlukları daha sağlıklı bir şekilde yönetmemi sağladı.
Unutmayın ki, kendimize iyi bakmak ve duygusal sağlığımıza öncelik vermek, başkalarına da en iyi şekilde destek olabilmenin temelidir. Kendinize şefkat gösterin ve huzurlu, dengeli ilişkilerle dolu bir hayat sürdürün. Bu, mutlu ve doyumlu bir yaşamın anahtarıdır.
Aile Danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık çok şey ifade ediyor içerikler bana .çok eğitici geldi.Kutlarım kardeşim.
İYİEKMEKÇİ
Saygıyla.
İYİEKMEKÇİ
İyilik bile fazlaya kaçınca hastalıklı bir hal alabiliyor, nefes alacak alan bırakmıyor insana. Başkalarına karşı duyarlı olmak; üzüntülerini, sevinçlerini paylaşmak çok insani bir şey... Ama böyle güzel bir hassasiyet bile dozunu aşmamalı. İnsan kendine de karşıdan bakmalı, ben de insanım demeli... Yani kendine de zaman ve ilgi verebilmeli.... Böylece ruhen de, bedenen de daha sağlıklı olur ve bu şekilde de, yani kendine eziyet etmeden de çevresindekilere yardımcı olabilir.
Yine çok aydınlatıcı bir yazıydı. Anlatım da konu da çok güzel...
Yüreğinize sağlık...
Mavilikler tarafından 26.10.2024 22:26:49 zamanında düzenlenmiştir.
İYİEKMEKÇİ
Yazının başlığı "Zor İlişkilerde Sınır Koymanın Gücü" .
Adı üzerinde. "Zor ilişkiler" ve en zor olanı da "sınır koyabilmek"...
Tabii bu "zor ilişkiler" ifadesinden ne anladığımıza veya neyin anlatıldığına, kastedildiğine bağlı.
Konu için seçilen resme bakılırsa(!)... zor bir ilişkiden kasıt, bayağı bayağı zorlanılan bir ilişki?
Herkes öyle olamaz, olmak zorunda da değil.
Samimiyetle ve iyi niyetle söylüyorum, konu güzel işlenmiş. Kasıt net olmamakla birlikte her türlüsünden "zor ilişkiler" demek mümkün.
Hatta başkasının derdine derman olayım derken dermansız kalmak, çaresizliklere duçar olmak da var.
Bu da bambaşka bir "zor ilişki" şekli.
Şu yukarıdaki resim olayına takıldım.
Ne işi var "LGBTİ" eyleminin bu sayfada, sanki bir güzellikmiş gibi?
İşte bu yüzden "ilişki" kelimesi, zorlanılan ve istenilmeyen ikili ilişkiyi hatırlatıyor.
Kötünün, kötü bile olsa reklamı olmamalı bence...
İYİEKMEKÇİ
Saygıyla.
İYİEKMEKÇİ
Hıdırellezde belediyemizce düzenlenmiş şenlikten bir karedir. Saygilar..
.
İYİEKMEKÇİ
Hıdırellezde belediyemizce düzenlenmiş şenlikten bir karedir. Saygilar..
.
Hayatın çok önemli konusu yazdıklarınız. Ve aynı düşüncedeyim. Kesin ve net olmak önemli. kutlarım yazınızı saygılarımla
İYİEKMEKÇİ
Şiir ve yazılarınız her zaman takdire şayan
Güne gelen yazınızla canı gönülden kutlarım sizi
Nice nice güzel şiir ve yazılarınızın güne gelerek taçlanması umut ve dileklerimle Selda İyiemekçi (Erdoğan) hanımefendi
İYİEKMEKÇİ
Ne güzel, derin ve anlamlı bir yazı olmuş.
Zor ilişkilerde sınır koymanın gücünü bu kadar içten ve net bir şekilde anlatmak, birçok insan için çok faydalı olacak.
Bazen, birine destek olmanın sınırlarını çizmek zor geliyor; çünkü yardım etmek, başkalarına değer verdiğimizi gösteren bir eylem.
Ama aslında, kendi sınırlarımızı korumak da aynı derecede değerli ve gerekli bir özen.
Böylesine içten ve yaşanmışlıklarla dolu bir paylaşım için teşekkürler.
Sevgiyle..
İYİEKMEKÇİ
Kendimize ve sınırlarımıza saygı duymak, başkalarına olan sevgimizi ve değerimizi de güçlendiriyor. Bu dengeyi bulmak herkes için gerekli. Paylaşımımın birilerine fayda sağlaması beni gerçekten mutlu etti. Sevgiyle,