- 107 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOST
Bir arkadaşın sürekli sana sürekli ve zamanlı, zamansız iltifatlar yağdırıyorsa. Aslansın sen, Kaplansın sen, Sen benin en hakiki arkadaşımsın, hatta arkadaş ne ki kardeşimsin, kardeşim! Bil ki seni eşeği belledi sırtına semerini bağlayıp sana binecek, hem ne kadar dayanırsan o kadar biner. Kolay kolay inmez. Eşeğe kim binmez, yükünü kim taşıtmak istemez. Onun için” İLTİFAT” yağmurlarına dikkat! Her an doluya veya taş yağmuruna dönebilir. Kafanı gözünü yara bilir. Aman dikkat et İLTİFATA! Geliyor! Gel-di!
D O S T
İyi kitaplar, iyi dostturlar,
İyisi iyidir, kötüsü kötüdür,
Sana asla yalan söylemezler,
Kitap dosttur, dost kitaptır,
söylediğini asla inkâr etmez,
hep yanındadır, hiç ayrılmaz,
gel dersin gelir, git dersin gider,
dost kitaptır, kitap dosttur,
İstersen sana hastalıkların anasını anlatır,
İstersen sana hastalıkların babasını anlatır,
İstersen sana yanlışları, doğruları anlatır,
Kitap dosttur, dost kitaptır,
istersen sana sağlıklı yaşamanın güzelliğini anlatır,
istersen sana sporun faydalarını anlatır,
istersen sana düşmanlarını anlatır,
dost kitaptır, kitap dosttur,
Kitap okumak, kendini ve hayatı okumaktır,
Kitap okumak ailene sevgi ve saygını artırır,
Kitap okumak dinine, vatanına en büyük hizmettir,
Kitap dosttur, dost kitaptır.
Bizler Kitaplarında dost veya düşman olanları olduğuna inanıyoruz. Çünkü kitapları yazanlarda insan! Dostça yazanları da vardır. Düşmanca veya sadece maddi kazanç elde etmek için yazanları da. O zaman bizler ne yapacağız. Bizlerde Müslümanlar olarak Kitap okumaya, tüm insanlara gönderilen, Bizlere bu dünyada nasıl yaşarsak, hem Ahiretimizi, hem bu dünyamızı kurtarır, her iki Âlem de de huzur ve Mutluluk bulmamız için, hem de Bizleri Yaratan Yüce Yaratıcının rızasını kazanmak için. Yine Yüce Yaratıcının Bizlere Gönderdiği Yüce Kitabımız Kuran-ı Kerimle başlamalı. Sonra Peygamber Efendimiz (a.s.v) in sünnetlerini okuyup öğrendikten sonra diğer, Kitapları okursanız. Bilinçli bir Müslüman olur, güzel kitaplar seçer, okur, öğrenir ve öğrendiklerinizi günlük yaşantınızda uygulayarak, Müslüman kardeşlerinize ve diğer insanlara örnek olur, sürekli sevaplar kazanırsınız.
Yoksa kitap okumaya tersten- yanlış yollardan başlamış olursunuz ki, Doğru yolu bulmanız çok zor olur. Hatta bulamaya bilirsiniz de. Çoğunluğumuz maalesef böyle yanlış yoldan hayat yoluna giriş yapıyoruz. Sonra çok azımız doğru yolu buluyoruz, Diğerleri ise yanlış yollardan, yanlış yerlere gidiyor. Hayatın gerçek manasına anlamadan, mana Âlemine gidiyor. Yanıldığını anlıyor, mecburen, Ah, vah, Sonra bir şans daha diyor. Ama şans diye bir şey zaten yok. Emek vermek, Çalışmak, Sabır etmek, Azmetmek, Araştırmak var. Yüce Yaratan her derde derman göndermiş arayıp bulasın diye. Genelimizin en büyük yanlışı her şeyi yanlış anlama hastalığı ya da, her şeyde kolaya, rahata kaçma hastalığı, niye hastalık derseniz. Bizce başka açıklaması yok, ondan hastalık diyoruz. Zaten toplumumuzda canı sıkılan hasta, Tembellikten hasta. Çok yemekten Hasta! Çoğunluğumuz oku evladım oku ki adam olasın, ele güne zararın olmasın, faydan dokunsun, bizlere, vatana, millete hayırlı evlat olasın der çocuğumuzu okula göndermekle görevimizi yaptık sandık çoğu zaman yanıldık, yanlışlardan dönmek için pek çaba göstermedik. . Okumayı sadece, okulda öğretilen derslerden ibaret sandık yanıldık, yanıldığımızı anlamadık, hala. Çocuğumuz okula gidiyor- geliyor. Öğreniyor mu? Eğitiliyor mu? İyi şeyler mi öğreniyor? Yoksa! Kötü şeyler mi? Hiç araştırıyor muyuz? Asıl eğitim- öğretim Aile de başlıyor. Biliyor muyuz? Bilenlerimiz neler yapıyor. Kendisi çocuklarına iyi örnek mi? Şunları yap evladım, Bunları yapma evladım. Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma. Niye? Derse çocuk, Madem söyledikleri doğru, neden kendisi yapmıyor da bize söylüyor. Ne diyeceğiz. Kem, küm edeceğiz. Kötü alışkanlıkları her gün yapacaksın çocuğuna, sen yapma diyeceksin. Ne kadar inandırıcı olur. Örnek; Bir gün bir Doktor hasta konuşmasına tanık olduk. Okumuş yani Adam olmuş, ilim, bilim var. Ama! Hastasına diyor ki, Şunu içmeyeceksin, bunu içmeyeceksin, bunlar sağlığına çok zararlı. Bunlar bütün hastalıkların kaynağı, sebebi. Bunları kullanmayan insanlar kolay kolay hastalanmazlar. Diye tavsiyelerde bulundu çok güzel söyledi. Haklıda. Sonra ne yapıyor beyin. İçme dediklerini kendi içiyor, yeme dediklerini kendi yiyor. Şimdi bu okumuşumuza nasıl inanacağız. Yaptıklarına mı? Yoksa söylediklerine mi? İnanacağız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.