- 101 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ HAYALETLERİN GÜÇ SAVAŞI
Uzun bir zamandır yazmak istediğim bir konu idi. Bugün size anlatacaklarım. İttihat Terakki Cemiyeti’nin atası Jön Türkler kurulduğunda hiç dikkat çekmeyen bir isim vardı. Paris’ten Londra’dan Hatta Washington’dan jurnaller yollar ve Düveli Muazzamanın nabzını tutardı. Kimden bahsettiğimi merak ettiniz elbet...
Mustafa Kemal Atatürk’ün Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un dayısı Übeydullah Efendi’den bahsediyorum. Kuşkusuz çok enteresan bir hayat hikayesi var.
BEYAZ HAYALETLER
Amerika’da ilk istihbarat faaliyetlerini başlatan Gizli Türk Teşkilatını kuran Ubeydullah Efendi idi.
Ubeydullah Efendi (1858-1937), sarıklı-cübbeli bir Jön Türk’tü. Ubeydullah Efendi;
Atatürk’ün yakın çalışma arkadaşlarından ve Türkiye’de hukuki temellerin atılmasında katkılarda bulunmuş devlet adamı Adalet Bakanlarından Mahmut Esat Bozkurt’un dayısıydı.
Ubeydullah Efendi ve Talat Paşa 1909 yılında Londra’da…-
Kendisini tanıyanlar, “sıra dışı gizemli bir kişiliği” olduğu hususunda hemfikirdi.
İttihatçı olmasına ittihatçıydı ama II. Abdulhamid’e jurnal göndermesiyle maruftu. Çünkü Yıldız İstihbarat Teşkilatı’nın önde gelen çalışanlarındandı. İngilizce, Arapça ve Farsça biliyordu.
İstiklal Marşı şairi Mehmet Akif Ersoy gibi Teşkilat-ı Mahsusa’nın üst aklını oluşturan heyet üyesiydi. Ama görünmeyen "Beyaz Hayaletler"in deyim yerindeyse piri oydu.
Görevi gereği bir bakarsınız Buckingam Sarayı’nda İngiltere Kraliçesi ile sohbet eder. Başka bir gün onu New York sokaklarında zeytinyağlı patlıcan dolması satarken görürsünüz.
Günümüzde "CIA" olarak bilinen
Amerikan gizli istihbaratının temelleri Pinkerton’un önderliğinde kurulan Ulusal Dedektif Ajansı’dır.
Osmanlı’nın Boston Başkonsolosu Jasigi, Büyükelçi Mavroyeni’nin talimatı doğrultusunda "Pinkerton Detektiflik Bürosundan bir dedektif kiraladı.
Aslen İskoçyalı Allan Pinkerton;
"Pinkerton National Detective Agency Pinkerton Ulusal Dedektiflik Bürosu"nu 1850’de Amerika’da kurdu.
Günümüzde "CIA" olarak bilinen Amerikan gizli istihbaratının temelleri Pinkerton’un önderliğinde kurulan Ulusal Dedektif Ajansı’dır.
1861’de Allan Pinkerton, Abraham Lincoln’ün hayatı üzerine bir suikast planını durdurdu.
1883’te İstanbul’da doğan Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerinde görev yapan Mehmet Münir Ertegün’ün babası evkaf nazırlarından Mehmet Cemil Bey, annesi ise İstanbul Sultantepe’deki Özbekler Tekkesi Şeyhi İbrahim Edhem Efendi’nin kızı Ayşe Hamide Hanım’dır.
Mehmet Münir Ertegün’ün iyi bir diplomat ve istihbaratçı olarak yetiştirilmesinde Teşkilatı Mahsusa’nın beyin takımından Mehmet Akif Ersoy’un katkısı çoktu.
Öyle ki Münir Ertegün, Mehmet Akif’in deyim yerindeyse rahle-i tedrisinden geçmişti. Ertegün ailesi Trump’u yetiştiren ailedir...
Büyükelçi Münir Ertegün naaşı 1946 yılında ünlü Missouri Zırhlısı ile Türkiye’ye getirildi.
Mehmet Münir Ertegün ABD’de devrim niteliğinde işlere imza attı. ABD’de siyahilerin yanında durdu. Irkçılık yapanlara karşı yaptığı eylemler ses getirdi.
O günlerden sonra ABD’de ki Hücre uyku pozisyonuna geçti.
Trump başkan adayı olana kadar Trump başkan adayı olunca Hillary Clinton önde gittiği seçimlerde Abd kiliseler birliği başkanı Hillary Clinton’ın şeytana taptığını söyleyince Trump başkanlık seçimini farkla kazanmıştı. Trump suikastı üzerine değerlendirme yapan Gazeteci Büyüğüm Ali Bektan hocam ile buluştuk hafta başında ziyaretimizin sohbet konusu kuşkusuz Trump idi. Beyaz Hayaletleri yazacağım diye demiştim. Mehmet Münir Ertegün ailesi ile Trump arasında ki bağ nedir diyorsunuz? Ahmet Ertegün Abd’de vefatından önce Trump ile yakın dost idiler, Ahmet Ertegün, 14 Kasım 2006’da New York’ta vefat etti. Ertegün’ün cenazesinin Türkiye’ye getirilmesi noktasında Trump’ın devreye girdiğini biliniyoruz. Bu kapsamda Trump’ın bir uçak tahsis ettiği ve Ertegün için hazırlattığı biliniyor.
Trump’un notu; Trump 2008’de anlattı
Trump’ın 2008 yılında anlattığı İstanbul hikayesiyse bugün yeniden gündeme taşındı. Trump, ’Dostum Ahmet Ertegün, Türkiye hayranıydı. Müzik dünyasının gelmiş-geçmiş en başarılı şahsiyet olan Ertegün bana hep ’İstanbul’a git’ derdi. En kısa zamanda ziyaret edeceğim" ifadelerini paylaşmıştı.
Olayın perde arkasında Demokrat partili Küreselci elitler var. İkinci dönem seçimlerinde Corana virüs salgını nedeniyle türlü tuzaklar ile Trump abd seçimlerinde hile ile alaşşağı edildi.
Hakkında suikast olacak öldürülecek diye ünlü çizgi film Simpsonlar 2024 kehanetleri ile suikastı bilmişti. İlçemizi ilgilendiren ufak bir anektot; İlçemizde faaliyet gösteren Mermer Fabrikası Efendioğlu firması İstanbul’da Trump Towers’ın mermerlerini yapmıştı.
Cumhuriyetçilerin Adayı Trump mahkemelerde yargılandı, Aklandı. Türlü iftiralara uğradı. Son kez de Ali Bektan Hocamın dediği gibi öldürülmek mi istendi, yoksa tehdit mi edildi?
Ancak iddia ediyorum; Bir kahraman yaratıldı. İstemedende olsa Abd halkı gözünde bir halk kahramanı oldu Bay Trump..
Eğer seçime kadar ve seçildikten sonra 15 gün ila altı ay içerisinde herhangi bir suikast olmaz ise vay küreselcilerin hallerine diyorum.
Son suikast girişimi ise tamamen bir göz dağıdır. Küresel elitler ile Abd halkına liderlik yapan Trump arasındaki bu düellodan kim galip çıkacak göreceğiz. Ancak küresel elitler dünya çapında ilaç mafyası, insan kaçakçılığı, organ mafyası, uyuşturucu vs gibi gelir kaynaklarını elinde tuttuklarından bu güç ile savaşmak hayli zordur. Yalnız bu suikast sonrası Trump bir halk kahramanı olmuştur. Eğer yine salgın vs gibi tuzaklar olmaz ise muhtemelen yeniden başkan olacak isim şimdiden bellidir. Haftanız ve gününüz güzel Hızır Nebi ve Ricaül Gayb erenleri yoldaşınız olsun..
Kaynak; (1)kafkassam.com/trumpin-turk-danismanlari.html
(2) Ömür Çelikdönmez Dik gazete
Not; Bu makale 22 Temmuz 2024 tarihinde Orhangazi lider gazetesi ve Orhangazi tv’de tefrika edilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.