- 311 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
ATATÜRK VE ÖZGÜRLÜK
Özgürlük ne demek? Düşündünüz mü hiç?
Özgürlük, birinin engellenmeden ya da sınırlandırılmadan istediğini seçebilmesi, yapabilmesi ve hareket edebilmesi durumudur.
Bugün bu topraklarda, anavatanımızda özgürce yaşamayı borçlu olduğumuz insanlar var.
Bu topraklar için yüzyıl önce ne büyük mücadeleler verildiğini hepimiz biliyoruz.
Diyelim ki bu savaşlar yapılmadan ülke teslim olsaydı halimiz nice olurdu bunu da düşündünüz mü?
İngilizler, İstanbul ‘u, Yunanlılar İzmir’i , Afyon’u, Uşak’ı, İtalyanlar Antalya’yı, Fransızlar Antep Urfa , Maraş,Adana dolaylarını vs. alacaklardı
Ermeniler doğu bölgemizde cirit atacaklar,Rumlar, Rum Pontus hayali ile Karadeniz Bölgemizi ele geçireceklerdi.
Almanlar güya bizimle müttefik olmalarına rağmen , savaştan sonra bizi sömürge yapma hayali ile yaşıyorlardı. Yedi düvel için ele geçmez muhteşem bir ganimet idik.
Birinci Dünya Harbinde yenilgiye uğramamız bu yedi düvel için büyük bir fırsat oldu.
Bahaneleri artık hazırdı.
Çakal sürüsü gibi ülkemizi işgal etmeye başladılar. Padişahımız çaresiz boyun eğmişti.
Yenilmiştik neticede!
Sadece tek beklentisi , “saltanatıma dokunmayın!” idi.
Onlar da şu şu şartlarda dokunmayacağız dediler ama işgal için gereken tüm bahaneleri de hazırladılar.
Vatan namus demek değil miydi ?Bölünmesine izin verilir miydi?
Ancak şartlar gitgide ağırlaşmaya, ve işgale dönmeye başlamıştı.
Antep’te kadınların peçeleri açılıyor, İzmir’ de taciz ve tecavüzlere yelteniliyordu.
İstedikleri evlere yerleşip, istedikleri gibi eziyet etmeye başlamışlardı.
Kim” dur “diyebilecekti bunlara?
Ülkemiz insanlarının kimisi İngiliz sömürgeciliği, kimisi Amerikan mandası altına girmeye dünden razıydı bile!
Hatta onlarla işbirliğine çoktan başlamışlardı.
Bunların kimisi ülkenin aydınları, kimisi de yobazları idi.
Ama bunlar kitleleri peşlerine takacak kadar güçlendirilmişlerdi.
Düşmanlar hem içerden , hem dışardan çalışıyorlardı.
Ülkemiz bu kaos içindeyken Mustafa Kemal’in neler yaptığını biz Türk evlatları çok iyi biliyoruz!
Üç yıl süren Kurtuluş Savaşı sonrasında Cumhuriyeti kurdu.
Ülkemizi kimseye muhtaç etmeden her yönden kalkınmasını sağladı.
Vatanın bütünlüğünü korudu.
Namusumuzu kurtardı namusumuzu!
Şimdi soruyorum Atatürk’e dil uzatanlara:
“Namusunuzun düşmanlar tarafından kirletilmesini önleyen,size her türlü haklarınızı kazandıran, insan olarak değer görmenizi sağlayan birine laf söyleyecek kadar nasıl nankör olabiliyorsunuz?
Bu gün bu topraklarda rahatça yaşayabiliyorsak, camilerde ezanlar okunuyor, kiliselerde çanlar çalıyor, sinagoglarda ışıklar devamlı yanıyorsa bu vatan Mustafa Kemal Atatürk’ün askeri dehası ve liderliği sayesindedir.
Kadınlara , erkekler ile eşit haklar vermesi ve biz kadınları toplum hayatına kazandırması bizler için farklı bir ayrıcalıktır.
Türk halkı ikinci sınıf vatandaş olmaktan, tebaa olmaktan kurtarılmış , kul değil beyefendi, hanımefendi olmuştur.
Çağdaş uygarlık seviyesine Atatürk sayesinde ulaştık.
Bizler O ‘nun sayesinde bu cennet vatanda yaşayabiliyoruz.
Ben bu gün bu ülkede O’nun sayesinde bir öğretmen olarak kimliğimi, kişiliğimi yaşayabiliyorum.
O’nu yüreğimde yaşamak ve yaşatmak benim asli görevimdir.
Bu ülkeyi Onlar kurtardı, bizler ise birer vatan evladı olarak koruyup kollayacağız!
Atatürk ve silah arkadaşlarını minnetle rahmetle anıyorum.
Saygılarımla...
Tülay Sarıcabağlı ŞİMŞEK
10.11.2023
YORUMLAR
Birinci Dünya Savaşı
İTTİHAT TERAKKİ EŞKİYASI
Kaybedilen bir savaş :((((
Hiç konusu bile edilmeyen çok önemli iki konu
Dünyada İngiliz'leri hem DENİZ de hem de KARA da BİR KEZ mağlubiyeti yaşatan bir ecdadın torunu olarak onur duyuyorum ecdadımla
Deniz de ÇANAKKALE savaşı
Kara da Kû-tül Amâre savaşı
İngiliz'lerin yenildiği iki savaş olmasına rağmen dillendirmemek konusunda herkes elbirliği yapmış :(((
Birinci dünya savaşının kaybedilmesinde asıl sebep ise
Filistin-Suriye Cephesi'nde uğradığı başarısızlıktır
Filistin cephesinde önce 65 000 kişilik ordusunu KOMUTANSIZ bırakan daha sonra da İngiliz'lere esir veren bir komutandan başkası da değildir
Ben size bir şey de sormayacağım
Özgürlük kelimesinin karşılığı her insan da aynı olmasını beklemiyoruz
1-İsmini bana bahşeden ve ben dünyaya gelmeden bir ay öce vefat eden dedem ilçemiz olan Borçka'nın Rus işgali sonrası bayrağı göndere çekendir
2-Matild Manukyan...Tebrik etmek gerekir değil mi ??? vergi rekortmeni olmasından dolayı değil....Kadınlara bahşettiği ÖZGÜRLÜKLER ???? :((((( dolayısıyla
Gönül dünyanıza mütenasip bir ömür dileklerimle
Bizlere bu özgür ülkeyi bırakan kahramanlığı ve liderliği dünyaca kabul görmüş büyük liderin önderin ardından bence yapılacak en önemli şey onun fikirlerini anlamak yaşamak ve yaşatmaktır. Bu Milletin kahır ekseriyesinin gönlünde taht kurmuş olan ebedi Başkomutan Gazi mareşal Mustafa Kemal Atatürk asla unutulmadı ve unutulmayacaktır.
Bu kapsamda kaleme alınmış bu güzel şiiri ve değerli şairi gönülden tebrik ediyor esenlikler diliyorum.
Bu vesileyle, aramızdan ayrılışını 85'nci yılını özlemle, minnetle ve şükranla andığımız ebedi Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını ve bu uğurda canlarını feda etmiş tüm şehitlerimizi rahmet minnet ve şükranla anıyor ruhları şad mekanları cennet olur inşallah diyor saygılar sunuyorum.
AYRIKOTU
İhya ettiniz! Var olun!🇹🇷🙏💐