- 356 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GURUR DUYDUĞUM BİR EĞİTİMCİ ARKADAŞIM
GURUR DUYDUĞUM BİR EĞİTİMCİ ARKADAŞIM
2022 Eylül ayında Gaziantep’ten bir yakınım (akrabam) beni aradı. Benden yaklaşık Beş yaş büyüktü. Kızımı bir dersaneye yazdırmak istiyorum. Bana yardımcı olur musun dedi. Ben de Ş.I. adında yükseköğretimden bir arkadaşıma yönlendirdim. Kendisi Dicle Fen Fakültesi Matematik Bölümünde okuyordu. Sonra matematik öğretmeni olmuştu. Uzun yıllar haberleşememiştik. İki yıl önce ortak bir arkadaşımızla konuşurlarken benim lafım geçmişmiş. Beni aradılar. İkisiyle de sohbet ettik. Yerini ve ne yaptığını öğrendim. Bilgilerimizi güncellemiş olduk. Gaziantep’te bir özel eğitim kurumunda müdürlük yapıyormuş. Bir hafta geçmeden yakınım M.D. beni aradı. Arkadaşımın yanına gittiğini, olağanüstü ilgi gördüğünü, çok ta indirim yapıldığını ve çok memmun kaldığını söyledi. Bana da güzel bir sağ ol çekti. Tamam dedik ve telefonu kapattık. Ben de arkadaşımı arayıp, ona iyi sağ ol çektim. Aylar içinde birer ikişer kez ikisiyle de telefonla görüştüm. Her ikisi de Gaziantep’e geldiğinde beklerim, görüşelim dedi. Ben de tamam dedim. 2023 Temmuz ayında Gaziantep’e gittim. İşlerimi biraz ayarladıktan sonra arkadaşımı aradım ve Gaziantep’te olduğumu söyledim. Bulunduğum yeri sordu ve bekle orada dedi. 10 dakika sonra geldi beni alıp götürdü. Fazla uzak değilmiş. İki km. yakınlardaymışım. Girişte etraftakilere beni tanıttıktan sonra odasına girdik ve oturduk. Birer su ve Türk kahvesi söyledi. Uzun süre görüşmediğimizden konuşacak çok konu ve anı vardı. Bir ara ben öğrencimizi sordum. O sırada telefonu çıkardı akrabamı aradı. Kendisi de ben de uzun uzun konuştuk. Telefonu kapatınca bana - öğrencimiz kaydını aldırdı dedi. Niye diye sordum. Aile içi sebeple diye yanıt verdi. Bundan sonra konuşma şöyle devam etti.
Ben – Haberim yoktu. Özele fazla girmeyeyim. Hizmet kısmının parasını alıp kalanını vermişsindir. – Yok öyle yapmadık. – En azından % 10 kesip kalanını vermişsinizdir. – Yok öyle de yapmadık. – Hiç mi almadınız? - Hayır hiç almadık. – O zaman daha baştan ayrılmıştır. – Hayır. Biraz devam etti. – Ne kadar etti. – İşte biraz. – Ya bu öğrenci kaydını tam olarak ne zaman aldı. – Daha yeni sayılır. Bir ay olmadı. – Yani Haziran’ın (2023) ortalarına kadar. – Evet. – Ya arkadaşım , zaten bu öğrenci eğitim öğretim sürecini tamamlamış zaten. – Tam değil. – Ne kadar önce bıraktı. – Bir iki hafta kala. – Ya yarı parasını da mı almadın. – Yok. – Arkadaşım yapman gereken hizmet parasını almak ve artanını vermekti . Hani belki bir ay daha bağışlarsın. O da kurumdan olsun dersin. Onu da mı yapmadın. – Yok öyle yapmadık. – Yani parasının tamamını verdin. – Evet. – Kavga mı ettiniz. – Hayır kavga etmedik. - Ya da akrabam tamamını mı istedi. – Hayır istemedi. Öyle bir dayatma yapmadı. Arada sen varsın diye saygılı davrandı. Zaten saygısızlık ta yapmadı. –Peki arkadaşım sen niye tamamını verdin. (Bu soruları sorarken benim derdim para ilişkisi değil. Bir zamanlar ben de özel eğitim kurumu çalıştırmış olduğum için kafama oturmuyordu. Bir de arada olduğum için işin iç yüzünü tam olarak öğrenmek istiyordum.) - Ya bizde kalmasın dedik. – Tamam da o kurumun hakkı. Hizmet vermişsiniz. Hizmette sorun olmadığını sanıyorum. – Yok . Sorun olmadı. Senin emanetin diye özel ilgilendik. Hizmeti en iyi şekilde verdik. O yönüyle şikayetleri yoktu. – Yani bütün bunlara rağmen paranın tamamını verdin. – Evet. – Niye ? – Ya gittiği yerde başka dershaneye yazılacaktı. – Tamam işte. Bir İki ay bağışlardın. – Yok. Ya bu sürede her şey pahalandı ya. Doğal olarak dershaneler de iki katına çıktı. Gittiği yerde dershaneye yazılabilsin diye. – Tamam. Anlaşıldı.
Kurumun kapanma saati gelmişti. Çalışanlar bir bir çıkmaya başlamıştı. Ben izin istedim. Caddeye kadar beni uğurladı. Sarıldık, ayrıldık. Toplu taşıta 1 km. kadar vardı. Yürürken düşündüm. Adama bak ya. Bir yıl tam hizmet veriyor. Sonra bir yıllık parayı tam iade ediyor. Bir de özel ilgilenmiş. Bir çok kez de öğretmenlere birebir ders verdirmiş. Hele ki, gittiği yerde dershaneye yazılabilsin, eğitimden kalmasın demesi çok tuhaf. Yakınım isteseymiş, üstüne para bile verecekmiş. Bu meslektaşım özel eğitim kurumu yöneticisidir. Bir de bunu devlet okullarının birinde yönetici olarak düşünün. Öğrenci için neler yapmaz ki ? Böyle eğitimcilerin sayısının artması dileğiyle. Değerli arkadaşım seninle gurur duyuyorum. Çok sık görüşmemiştik fakat arkadaşlığımız hala bıraktığımız yerdeymiş.
NAFİ ÇAĞLAR
Uzman Fizik Öğretmeni
23 Temmuz 2023 Gaziantep
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.