- 268 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Manolya ve Mahonya ile Leylak ve Erguvandaki Ahenk
Misafirlerimin ilgisini çekiyor ve soruyorlar; eviniz adeta bir sera gibi, bir çiçek bahçesi gibi bu ilgi nereden geliyor diyorlar. Hepsi de güzel hemen her türden bitli var diyorlar. Açıkçası hiç ilgilenmem diyorum, ne çiçeğe merakım var ne de böceğe. Benim meselem farklı uğraş alanım farklı ancak varlığından evimize kattığından hoşlanıyorum. Burda bir emek ve gayret varsa eşimin diyorum ve biraz konuya giriyorum.
...
Benim ilgim otsulara değil odunsu olanlara, ağaç ağaççık ve çalı formunda gelişenlere, içerden çok dışarda yetişenlere, saksıdan ziyade kökü toprakta olanlara, dal ve kol verenlere, yerden yüksekte taç yapanlara diye sıralıyorum. İçerde olanlardan ilgimi çekenlerse klasik olanlar; mesela devetabanı, filkulağı, japon gülü, benjamin, limon ağacı, kaktüs ve orkide diyorum. Şu otsu olanlar fazla ilgimi çekmez diye de ekliyorum.
...
Özellikle favorilerim yayılıcı ardıç, ıhlamur, şimşir, ateş dikeni, kar topu, süs elması ve eriği, ters dut, leylak ve erguvan, manolya ve mahonya, çamgillerden sedir, ladin ve köknar, mazı ve ligüstrum, dişbudak ve gladiçya diyorum. Parklarımızı ve bahçelerimizi süsleyen, herdem yeşil kalan veya kimi zaman çiçek açan yaprağını döken süs bitkilerini bir bir sıralıyorum.
...
Doğa bütünüyle güzellik. Çimi çimeni, etrafa yeşillik katanı, dagdaki çamı ormanı, düz alandaki selvisi kavağı, su kenarındaki sazı kamışı, taban arazideki otu çayırı. Hepsi ayrı bir güzellik, ayrı bir zenginlik. Büyüleyici hoş bir güzellik. Elbette nasıl baktığınıza ve ne gördüğünüze bağlı olarak.
Kemal SEYFİ
27.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.