- 358 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KARADENİZLİ SARP
"Ula bulamadun mi o kizi?"
"Yok be oğlum. Yer yarıldı yerin dibine girdi sanki. Bok yiyen bu köyde birine geldi ama kime geldi bilmeyrım."
"Misafir herhalde," dedi Emir. "Buraya taşınsaydı bilurduk."
"Doğru dedin onu," dedi Sarp. "Bok yiyen İstanbullu falan olmasın?"
"Olabilir."
"Emir o kizi bul baa. Onu anasından doğduğuna pişman edecegum. Dükkanın mallarını dağıttı. Kızdaki cesarete bak. Bok yiyen sanki karadenizlidir."
"Güzel kızdı ama. Belki bulursam ayarlayacağım onu kendime," dedi Emir.
"La siktur git! Bizim köyün kızlarinin suyu mi çıktı?"
"Arada değişiklik yapmak iyidur. Hem saa ne ? İstediğimlen gezerum."
"Ula o benum düşmanimdur. Sen de en yakinimsun. Eğer onunlan görüşürsan vallahi bitirurum bu arkadasligi haberun olsun. Sen fazla şip sevdusun. Kiz iki cilve yapar saa hemen nikahi basarsun. Biraz aptalsin çünkü."
"Bak hele bok yiyenun uşağına. Bizi adam yerine koymayi."
"Sus hele sus. Nenemin yanında kiz lafi açma. Nikah memuru gibi karidur hemen bağlar başimuzi."
"Dügün masraflari olmasa basacağum nikahi ilk bulduğuma da..."
"Ula sen önce götünü yikamayi öğren puşt oğli. Kari bakmak senun neyuna la?"
"Uşaklar?" dedi Sarp’ın nenesi. "Kalkun sofraya geçun. Yemaklar hazur. Daha Yaşar’ın kizuna hoş gelduna gideceyruk. Sarp arabayi alip da bir yere gitma. Bizi sen götürecesun Yaşar’lara."
"Yaşar’un kizi?" dedi Sarp büyük bir heyecanla. "Nerda köye mi geldi?"
"Hee. Gelmuş. Burada kalacakmuş. Babasunun yaninda. Halasinu gördüm dün yolda. O söyledu."
"Tamam. Ben birakurum sizu oraya."
"Tamam. Geçun hadi yiyun yemeğinuzu."
"Ula duydun mu? Köye gelmiş ya Yaşar’ın kiz? Yüce rabbim duydu sesimi da."
"Senin kiz bir de şu geçen gelen turist kiz çıksa ne güleyrum haline ha."
"Ula sen dost misin düşman mi bok yiyen! Siktir git kendi evinde ye yemeğini. Mülteci kampu değil burasi. Bok yiyen benden çok evin oğli oldun. Utanmasan anneme ana diyeceksun.”
"Ya mıhlama vardi kahvaltida bari onu yiyeydim öyle gideydum."
"La siktir dedim la! Sen babamın kırk üç numara ayakkabisinu yersin ancak. İster musun?"
"Yok istemam. Çok kokayi amcamin ayaklari."