Matruşka Bebek Misali
Matruşka bebek ahşaptan yapılmış iç içe geçmiş beş veya yedi bebekten oluşan bir Rus oyuncak bebek türüdür. Bebek ortasından açıldığında ikinci bebek, o ortasından açıldığında bir sonraki bebek ortaya çıkar. Bebekler arasında sadece boyut farkı vardır ve başkaca her yönlü tıpatıp aynıdır. Çocukların zihin dünyasında bu iç içe geçmişlik önemlidir. Onların algıları daha çocukluk yıllarından bu içiçe geçmişliğin fotoğrafını zihinde kaydetme ve gelecek döneme hazırlanma yönlüdür.
…………………..
İnsan hayatta iç içe geçmişliği Matruşka bebek misali yaşar. Geçmişi bir yığıntı, bir katman olarak görün ve öyle değerlendirin. İlk bakışta her şey ilk göründüğü gibidir. Hadiseleri görünen şekliyle algılar ve onun üzerinden yürürseniz yanılırsınız. Çünkü Burda içiçe geçmiş ve katmanlaşmış bir hal vardır. Matruşka bebekte olduğu gibi açıyor veya perdeyi aralıyorsunuz ama altta aynı görünümde fakat farklı nitelikte başka bir şeyle karşılaşıyorsunuz. Olaylar ve olgular somut varlıklardan farklılık arz eder. Katman derinleştikçe sürprizlerle karşılaşırsınız. Görünüm aynı olsa da karmaşa artar. Temelde bize yansıyandan daha başka şeyler vardır.
…………………….
O bakımdan konuları Matruşka bebek misali gibi düşünelim ama arkasındaki detayları da iyi görelim. Ayrıntısına inelim. Geçişleri kavrayalım. Farklı gözle bakmaya çalışalım. İstikameti iyi tayin edelim. Özde ne var onu iyi bilelim. Yanlış yapmamaya özen gösterelim.
Kemal GÜL
16.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.