Pandemi, Spor ve Esenyurt.
Kâmil Uci
Aklın Süzgeci.
Esenyurt ilçemizde değişmesi gereken öncelikli sorunların başında spor politikası gelmektedir.
Dünya’nın her yerinde olduğu gibi Esenyurt ilçemizde de pandemi nedeni ile önemli sağlık sorunları yaşanmaktadır.
Buna bağlı olarak genç bir potansiyele sahip ilçemizde ki insanların içinde bulunduğu ekonomik, sosyal, psikolojik ve diğer sorunlar her geçen gün çocuklar ve gençler üzerinde daha travmatik sonuçlar doğuruyor.
Toplum sağlığının korunması için maske, mesafe ve hijyen kurallarına hepimizin dikkat etmesi insani bir sorumluluktur.
Toplumsal sorumluluklarımıza dikkat etmemiz elbette ki önemli ve gereklidir. Esenyurt ilçesinin büyük dilimini oluşturan gençlerimize yönelik Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan online Eğitim elbette ki gereklidir. Ancak gün boyu evde kalmak zorunda kalan genç ve çocuklarda yarattığı piskososyal yıpranmışlıkların telafisi çok derin olacak.
16 milyon nüfuslu İstanbul İl’inde 61 branşta toplam 241 bin 895 lisanslı sporcu bulunmaktadır. 39 ilçe arasında Esenyurt’un en alt sıralarda yer almasını düşündürücüdür.
Tam da bu noktada ülkemizde ve Esenyurt’ta mutlaka bir spor politikası geliştirilmeli ve ilçemizde hareket kısıtlılığı nedeni ile doğabilecek sağlık sorunlarına yeni çözümler üretilmelidir. Bunun için acilen yeni bir spor politikası geliştirmelidir.
Genç nüfus için çeşitli faaliyet ve periyotlar ile spor olanağı tanınmalıdır.
Ev kadınları ve yaşlılara yönelik spor faaliyetleri organize edilmeli ve insanların pandemi karşısındaki verilecek mücadelesine galip çıkması için spor ile fiziksel ve psikolojik olarak güç ve özgüveni artırılmalıdır.
İlçe gençlik ve spor müdürlüğü, Esenyurt Belediyesi spor işleri müdürlüğü ve en önemlisi ilçede faaliyet gösteren spor kulüpleri bu sürece dahil edilmelidir. Zira spor kulüplerinin bilgi birikim ve tecrübeleri mutlaka toplum sağlığı için seferber edilmelidir.
İlçemizde ivedilikle spor politikası gözden geçirilerek, milli sporcu, milli antrenör, ulusal ya da uluslararası hakemlik düzeyine yükselmiş, spor geçmişi olan milli’lik onuru yaşamış ve yaşatmış olan spor yöneticileri benimsenmelidir.
Tüm süreçlerde spor branşlarında milli’lik kariyeri dikkate alınmalıdır.
Bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum: Esenyurt’ta son dönemlerde Belediye başkanımız sayın Kemal Deniz Bozkurt başkanlığında sağlık, insani yardım, park bahçe ve yol yapımları devam ediyor. Evde sağlık hizmeti, yoksul vatandaşlara yönelik insani yardımlar, istihdam sorununu çözmek için vatandaşa iş bulma çalışmaları devam ediyor. Ancak gerek pandemi nedeni ile gerekse diğer sebeplerden dolayı spor faaliyet ve hizmetleri ülke genelinde hükümet ve Sağlık Bakanlığı’nın tedbirleri kapsamında önlemlere uyulması konusunda hassasiyet gösterilmiştir.
Bu konuda gerekli önlemler alınmıştır. Ancak alınan bu önlemlere uyulması konusunda halkımızın da duyarlı davranarak üzerine düşen sorumluluk ile hareket etmiştir.
Spor yapmasan hastanede çare ararsın…
Bu bilinç ile bireysel antrenman metotlarının ilçemizde yapılması için teşvik olması lazım. Okuma yazma, yeme içme gibi temel ihtiyaçların olduğu unutulmamalıdır.
Ülkemizde ve Esenyurt İlçemizde Spor politikasını değiştirmek için liyakatli mesleğinde milli, ulusal ve uluslararası alanda başarısı olan, spor geçmişi ile başarılı insanlara sorumluluk verilmelidir.
Bakın geçen yıl Esenyurt Belediyesi tarafından spor kulüplerine malzeme ve nakti yardımlar yapıldı. Hiç bir spor faaliyeti olmayan kulüpler ellerindeki kaynakları nasıl kullandılar, peki sonuç..?
Şimdi 2021 yılı için spor kulüplerine nakdi yardım yapılması konusunda spor kulüplerinden talep dilekçeleri toplandı. Yani yardım isteyen spor kulüpleri müracaatları alındı. Bu müracaatlar geçen dönemdeki gibi değerlendirilecek mi bekleyip göreceğiz. Kulüpler arasındaki yardım farkları büyük bir uçurum gibiydi. Bu konuda çok eleştirileri olan spor kulüpleri olduğunu biliyorum. Ayrıca malzeme yardımı konusundaki sorunları da ayrıca değerlendirdiğimizde Esenyurt ilçemiz spor konusundaki başarısızlığın sebepleri kendiliğinden ortaya çıkıyor. Kimseyi eleştirmiyoruz ancak, ilçe genelinde nakdi ve malzeme yardımları hususunda ilçedeki spor kulüpleri ve yerel yönetimi karşı karşıya getirdi. Bunu direk söylemek yerine sokağı tercih eden spor kulüp yöneticilerinin de zaten siyasi tutumları ayrıca gözden geçirilmelidir. Esenyurt’ta spor işlerinde yönetim değişikliği, tesis sorumluların değişikliği, personelin yeniden gözden geçirilmesi ve konumlandırılması, ilçemizdeki spor anlayışını geliştireceğine inanıyorum. Aktif ve milli sporcu, antrenör veya uluslararası hakemlik kariyeri olmayan yönetici yapılmamalıdır. İlçemizin bir diğer sorunu ilçemizde sicil lisans servisi mutlaka hayata geçirilmelidir.
Sağlıklı ve başarılı günlerde buluşmak umuduyla... hayata geçirilmelidir.
Sağlıklı ve başarılı günlerde buluşmak umuduyla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.