- 1162 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BABALAR GÜNÜ KUTLU OLSUN!
Milletimizin her safhasında, vatanımızın her karışında emeği ve teri olan değerli babalarımızın babalar gününü kutluyorum.
Özellikle ilk insan ve İlk peygamber Hz. Âdem(AS) babamız ve yetiştirdikleri insanlarla memleketin kaderini değiştiren babalarımız ile şehit babaları başta olmak üzere tüm babalarımızın ellerinden saygıyla sevgiyle öpüyor Allah’tan uzun mutlu ve sağlıklı hayat diliyorum. Ebediyete intikal etmiş olanları başta babam Süleyman GİRGİN olmak üzere Allah rahmet eyler, mekânları cennet olur inşallah!
Dinimizin bütün emir ve tavsiyelerinde anne –baba beraber anılmıştır. Biri birinden üstün kılınmamıştır. Ancak öncelik olarak anne, anne ve anne denmiş sonra da babaya geçilmiştir. Anneler için geçerli olan bütün sevap ve azap babalar için de geçerlidir. Sadece öncelik anayadır.
Annenin bedduası her iki cihanda, babanın ise mutlaka bu dünya da yerine gelir. Yoksa anneleri yükseltip babaları hiçe saymak veya küçümsemek bizleri yine felakete götürür. Kapital dünyanın yönlendirmesi üzerine değil, inancımızın gerçekleri üzerine sevelim, sevilelim.
Baba olmak marifet değil, herkes baba olur, evlatlarına ve sorumluluğu altındakilere bakmalıdırlar sözleri elbette doğrudur ama bu sözler sadece baba değil, anne için de geçerlidir. Ana olmak marifet değil, herkes ana olur. Üç günlük bebeğini çöpe atan anne ile hem analık hem babalık yapan anayı aynı tutamayacağımız gibi sorumluluk almayan baba ile hem analık hem babalık yapan baba aynı değildir.
Allah Babaya anneden daha çok sorumluluk yüklemiştir. Mesele bu dünyadan daha çok öbür dünyadaki hesaptır.
Nasıl anneler gününde anne adaylarının da gününü kutluyorsak bugün de, baba adayların da günü kutlu olsun!
Sınır boylarında vatan ve milleti için her gün şehit düşen şehidlerimizin de babalar günü kutlu olsun!
Evinin rızkını çıkarmak için çöp konteynırlarında dolaşan, rızkını bazen kedi-köpekle yarışarak kazanan babalarında babalar günü kutlu olsun!
Evinin geçimini sağlamak için kazandığı üç-beş kuruştan artan para kalmadığından eşi ve çocuklarına mahcup olan babalarında babalar günü kutlu olsun!
Çalıştığı işi ve kazandığı para yönüyle kendisinden utanılan babaların da babalar günü kutlu olsun!
Eşi evden kaçan, çocuklarına hem analık hem babalık yapan babaların da babalar günü kulu olsun!
Kadının tacizine, kibrine, hor görmesine, kanunların ikinci sınıf tanımladığı, karısının ve kadınların bir sözüyle karakola ve cezaevine gönderilen babaların da babalar günü kutlu olsun!
Bay- bayan eşitliğini bekleyen babaların da babalar günü kutlu olsun!
Sosyal hayatta kendisinden himaye beklenen ve çalıştırılan, koruması ve kollaması istenen kanun ve yönetmeliklerin tamamı aleyhine olan babaların da babalar günü kutlu olsun!
Sorumluluğu bol, yetkisi olmayan babaların da babalar günü kutlu olsun!
Ölünce keşke gölgesi olsaydı denen, hayatta iken gölgelerinden kurtulmak için dalları, budakları kesilen babaların da babalar günü kutlu olsun!
İnsanlığından, kanat germesinden ve sahip çıkmasından dolayı kızları tarafından kurtulmak güya özgür kalmak için taciz iftirası atılıp adliyelerde sürünen daha acısı cezaevlerinde yatan kanun kurbanı (Allah kurtarsın) babaların da babalar günü kutlu olsun!
Baba çınar gibidir meyvesi olmasa da gölgesi yeter sözüne hiç kalmıyorum. Çocuk sadece annenin meyvesi mi? Meyvesiz ağaç olur ama anne-baba olmaz. Çocuk olmadan anne- baba nasıl olunacak?
Neşat Ertaş’ın:
“Kadınlar insan, erkekler insanoğludur.” Sözü de doğru değildir. İnsanla insanoğlu aynı anlama geliyorsa ayırmamak gerek. Aynı anlama gelmiyorsa herkes insandır. Hatta ilk insan baba olan Hz. Âdem(as) dir. Sözün doğrusu şudur:
-Hz Âdem insan, gerisi insanoğludur.
İşte bunlar sloganlaştırılan sevgilerdir. İçi boştur. Mesele insan olmaktadır.
Daha nice babalar gününe kavuşmamız temennisiyle!
osmanlıhaber.com
Osman GİRGİN
Eğitimci, yazar-Şair
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.