- 462 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Beyşehirli Saliha Şair Şiirinde ÇOBAN.. / Hikmet Okuyar *
...................................Beyşehirli Saliha Şairin ÇOBAN Şiiri ile tarifsiz duygulandım..
.....İnanın ki ! ’’ Dokunmayın ağlarım.. ’’ demeden ağladım..
.....Eğribel Tepesi Çobanlar Çeşmesi düştü aklıma..Sarıçiçek Yaylası Kınık Obası Çemiçci Memed Ağa Gözesi düştü aklıma..
......Doğrusu, Anıları canlandırırken; İlk ünvanım Çoban yıldızı olmuştu..İlk okulda Madımak gazetesi çıkardığımda da gazeteci şair olmuştum..İlkokul 4. Sınıfta 20 adet kavak ağacı ile 1 adet Şebingülü Fidanı diktiğimde de bağ bahçe kurucusu sayılmıştım..
.....ÖTÜKEN Dergisinde ATSIZ Ata düzenlemeleriyle FATİH’İM Şiirim yayınlandığında ŞİİR HAYRANI güzel sanatlar öncüsü Canlar, Öğrenci arkadaşlarım ile Hasan Tahsin Okutan, A. Celalettin Menteş, Hikmet Ersan, Mehmet Avcı, Hasan Kandemir, Dursun Ovalı, Faruk Eroğlu, Hakkı Akyüz, Mustafa Eşrefoğlu gibi Saygıdeğer öğretmenlerim, ulusal şair demişlerdi..
......Dağların ve Çobanların Şairi Bizim Hikmet olarak ’’ Şiire Sevgi, Şaire Saygı ve Şiirli Kitaplar ile Şiir Yorumcularına ve Özel Yeteneklere daha çok ilgi..Okuyar Özdeyişi..’’ ilkemle; verimli faydalı kalıcı üretimlere ve hizmetlere uygulamalı olarak öncülük etmeye devam ediyorum..
.......Şiir müzik beste yorum resim karikatür fotoğraf şiirli hikaye şiirli hikaye şiirli roman şiirli resim tasarımlarına daha çok yer vermeye özen gösteriyorum..
.....Süper kaynak muhteşem proje Dünya Markası Türkiye Sevdası tanıtım turizm kültür sanat etkinlikleri kapsamında yeni isimleri yeni eserleriyle tanıtmayı çok seviyorum.. Proje Üreten ve Uygulayan Şair, Eylemleriyle Söylemleri Örtüşen Şair Şair gibi çok sevdiğim ünvanlarım olsa da; Çoban yıldızı, Dağların ve Çobanların Şairi Bizim Hikmet Okuyar ünvanımı az daha çok seviyorum..
.....Netice itibariyle; Rahmetle yaad edip Şair Çobanların ilham kaynağı BEKİR BABA gibi algıladığım Bizim ÇOBAN ile tarifsiz duygulandığım; Saliha Değirmenci Yavaş Şiirini de; Çoban Şairler saygınlığında, Çobanların Hocası Şebingülü Dostu, Kaval Ustası Hüseyin Hüsnü Tekışık Anısına yayınlıyorum..
.........Tavsiyelerimizle Tebrikler, Teşekkürler..Müziğini de Bestesini de videosunu da yapacağım diye diye Şebinkarahisar Şiir Akşamları, Okuyar Şiir Sohbetleri içinde paylaşıyorum..
Hikmet Okuyar, Dağların ve Çobanların Şairi, 01. 11.2019, Uludağ / BURSA
.....
ÇOBAN.. / Saliha Değirmenci Yavaş
*
Gün ışırken çıkar evden eşiğe
Semer vurup heybe atar eşeğe
Beli hasret kalır sıcak döşeğe..
Takar tırnağını dişine Çoban
*
Azığını koyar heybe gözüne
Bir burukluk çöker mahzun yüzüne
Sancılar girse de yorgun dizine
Düşer sürülerin peşine Çoban
*
Dolanır dağları çiğner taşları
Bazen akıverir gözden yaşları
Hakir görür onu öz gardaşları..
Mahçup olur her dem eşine Çoban
*
Nesini sevmeyim dağın nesini
Çiğdem çiçek sümbül mor lalesini
Bazen ıslık çalar salar sesini..
Türkü söyler dağın döşüne Çoban.
*
Mataradan içer ılık suyunu
Ardıçla meşeyle demler çayını
El açıp da Hak’tan diler payını..
Hamd eder Rahmân’ın işine Çoban.
*
Gezip dolaşsa da yadı yabanı..
Zühre’m unutur mu Bekir Çoban’ı.
Kadir Kıymet Sarsın; Kınık ! Obanı..
Buyurur Zühre’m in düşüne Çoban...
*
Saliha Değirmenci Yavaş
Beyşehir / K O N Y A
......
Şiir : Saliha Değirmenci Yavaş
Müzik ve Beste Tasarımı : Hikmet Okuyar
...........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.