- 1154 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ADALET VARMIŞ!
YAŞASIN!!!!
BU HAKSIZ DAVA OCAK AYINDAN BERİ SIKINTI İLE GEÇEN BİR SÜRÜ AYA, HAFTAYA GÜNE MAL OLDU
AMA ŞÜKÜRLER OLSUNKİ, ADALET YERİNİ BULDU...
Sizlerin edebiyat sitesinde, "KÂBUS...KEDİYLE GELDİ" başlığınla okuduğu yazımı Facebook profil sayfamdan da yayınlayarak, bugünün mahkeme günüm olduğunu duyurmuştum.
Meğer ne çok dostum ve sevenim varmış benim. Gerek gerçek hayatımdan, gerek sanal alemden tanıyarak, yüzlerini bir kere dahi görmediğim ne çok insan, iyi dileklerini ve dualarını gönderip yanındayız hiç üzülme diye desteklediler.
İnanıyorum ki, bu dualar ve gönderilen pozitif enerjiler, büyük bir sinerji yaratmış olmalı ki, üç dört yıl sürebileceği söylenen bir dava, ilk celsede son buldu.
Hakim ilk söz hakkını bana verdi. Sakin bir şekilde tüm olanı ve de rahat bir şekilde anlattım.
Karşı taraf konuşmam sırasında bir kaç kez müdahalede bulundu ve hakim tarafından her defasında ikaz edildiler. Hatta hakim " Bir daha size söz verilmeden, araya girerseniz, üçünüzü birden dışarı atarım"diye, yüksek sesle uyardı bu şahısları.
Sükunetlerini muhafaza edememeleri sürekli el kol hareketleriyle konuşmaya kalkışmalarıyla, baştan bir sıfır mağlup duruma düşmüş oldular... Ardından onlara sıra geldiğinde heyecandan olsa gerek çok çelişkili ifadeler verdiler
Örneğin hakim sordu;
- Tuncay Bey bu olay akşam kaç gibi oldu diyorsunuz siz?
- Efendim Dokuz buçuk civarı, saate bakmıştım kapıyı açmadan.
- Bu raporlarda saat birde hastaneye gittiğiniz yazılı? Parmaklarınız koptu ise neden o kadar beklediniz?
- Efendim, ben cerrahım kendim... O yüzden nasıl müdahale etmem gerektiğini bilirim. Önce önemsemedim,
Üzerine bir bez bastırıp düşündüm ne yapayım diye bir süre...
-Ee!!! Bu düşünme bu kadar uzun mu sürdü.
-Zaten sonra işin ciddiyetini anladım ve ben de hastaneye gitmenin iyi olacağına karar verdim.
-Peki, parmaklarınız kopuk mu şimdi?
-Efendim sağ elimin küçük parmağı ve yüzük parmağı tırnak altından kopmuş gibi olmuştu. Hastaneye gittiğimizde bir beyin cerrahı vardı Allah’tan nöbetçi olarak o beni hemen ameliyata aldı.
-Yani şimdi parmaklarınız yerine dikildi ve tamam öyle mi?
-Evet de, his yok ikisinde de. Cerrahlık hayatım böylelikle bitti.
(Şahıs Gatadan emeklymiş... Özel hastanede çalışmaya başlamış , 69 yaşında ve iki üç aydır da bilmediğim bir rahatsızlığından dolayı işe gitmiyormuş... Komşular öyle söylemişti.)
Hakim sordu; Sizin iki ikamet adresiniz var burada. Hangisinde daimi oturuyordunuz?
-Evet .. O bina da ara sıra oturmaktayız, esas adresimiz yine Tuzlada müstakil olan evimiz.
(Burada doğruyu söylüyor, çünkü eşiyle her şiddetli kavgalarından sonra, ertesi gün bizim binadan gidip en az iki ay geri gelmezlerdi. )
Sonra hakim evin otuzlu yaşlarındaki oğluna döndü.
-Seni dinleyelim bakalım şimdi. Aynı evde yaşıyorsun ailenle ve sen de evde miydin olay anında
-Evet... Odamdaydım ... yatmaya hazırlanıyordum, geç olmuştu. Artık yatacağımız için gürültüleri kessin diye hafifçe bir iki kere duvarı da ben vurdum, babam değil (Oysa saat daha dokuz buçuk diyorlardı az önce)
-Peki senden de kan örneği alınmış hastanede ertesi gün, sen de mi yaralandın.
-Yok. Hayır.
Hakim bu kez tamam deyip anneye söz verdi.
-Evet, şimdi size söz hakkı veriyorum anlatın bakalım.
-Çok değerli hakim beyefendi... Bu hanım bir yıldır kocasıyla yukarıda sürekli kavga ederek zaten rahatsız ediyordu, ama sabır ediyorduk.
(Nasıl bir yalan bu? Eşim vefat edeli 2,5 yıl olmuş neredeyse, vefat ettiğinden bile haberleri yok! Başka evde oturuyorlar, arada bir geliyorlar bu eve, ama iki yıldır olmayan bir eş ile bizim olmayan kavgalarımızdan rahatsız oluyorlar!! Hiç anlamadım, nasıl oluyor bu?.... Hakim de anlamadı haliyle.)
Bu gürültüler son bir haftadır da rahatsızlıklar hat safhaya ulaştı. Sonunda kadın, biz rahatsız olup tavanına vurunca, büyük bir hışımla gelip kapımızı yumrukladı.
-Hakim bana dönüyor ne diyorsun buna ?
-Sayın hakim, özür dilemek için gittiğim bir evin kapısını neden hışımla vurayım? Üselik kapılarına vurmadım, zillerine bastım ben.
-Niye bastın zillerine?
Şaşırıyorum bu soruya(içimden saçma da buluyorum açıkca) ama yinede sükunetle cevaplıyorum.
-Az önce de söylediğim gibi sayın hakim, kendilerine rahatsızlık verdiğimi düşünerek, özür dilemek amacıyla gitmiştim kapılarına.
-Anlaşıldı... Peki size yapılan tüm bu suçlamaları kabul ediyor musunuz?
-Kesinlikle hayır sayın hakim , dedim. Bu olay tamamen şahsın hırsın yenilip kendi kendini yaralaması sonucudur. Ancak sebebiyet vermekten dolayı çok üzgünüm, asla böyle sonuçlanmasını istemezdim.
Bunun üzerine hakim tekrar onlara döndü.
-iki gün sonra taşınacağım bana sabır gösterin demiş, keşke sabır etseydiniz, dedi. Böyle bir tatsızlık yaşamazdınız.
Sonra bana döndü;
-Siz de inmeseydiniz aşağı keşke bıraksaydınız vurup dursunlar duvarı değil mi? (ve belli belirsiz bir gülümseme oldu yüzünde... Ya da bana öyle geldi)
KARAR;
Taksirle yaralamadan, bir yıl bir ay hapis cezası, kemiklerin kırılmasına, parmakların kopmasın sebebiyet vermekten bir yıl dört aya çıkarılması, hakim indiriminden yararlanarak cezanın bir yıl hapse indirilmesi ne, sanığın beş yıl içinde benzeri bir suç işlememesi kaydıyla beraatına karar verilmiştir. Avukatlar içeride kalsın, herkes çıkabilir.
Kulaklarıma inanamıyordum, o sevinçle kardeşim, ailesi bir kaç arkadaşım fırladık dışarı. Sarılmalar öpüşmeler gırla giderken, avukatlarımız dışarı çıktığında, doğruca yanımıza geldi. Hakim ;
“ İnsanlar kendilerini belli ediyor zaten, kim ne yapmıştır, demiş... Olay gayet açık….Ama madem böyle bir suçla gelmiştir adalet karşısına bir ceza vermesi gerekiyordu, sonucun böyle olmasına karar verdim. Sürüp gitmesi manasız bir dava zira..."
Bu arada kendi avukatları neredeyse mahkeme sonlanacak iken gelmişti sanki müvekkilleri konuşurken de hep bıyık altından güldü. Hakim söz verdiğinde dahi, söyleyecek bir şeyim yok dedi.
Ha!!! Unutmadan.. Bir de benim Avukatım ile diğer avukat devre arkadaşı çıkmasın mı?
Yani anlayacağınız dostlar, rüzgar benden yana esti güzel güzel….
***
YORUMLAR
Bu kadar olay olmuş; ilk kez okuyorum.
Gerçekten çok üzüldüm; ama sonuca da çok sevindim...
Geçmiş olsun dileklerimle...
Selamlar...
Billur T. Phelps
Çok teşekkürler,
Talihsiz bir olay... Uzun ve huzur bozan günler..
inşallah geçti diyelim.
Sevgiler,
Olayın güzel sonuçlandığına sevindik.
Tabi ki sabıka kaydınız var artık adliyede.
Ve,
on yıl orada kayıtlı kalacak.
Sabıkalı oldunuz yani.
Billur T. Phelps
Hayır!!!!!!
5 yıl ve sicilile işlenmiyor beş yıllık süre içinde bu ve benzeri bir
suç işlemediğim takdirde...
:(
Bir tutam hayat
Ben, altı ay almıştım, on yıl sabıkalı kaldım.
Sorumlu olduğum iş yerinde bir iş kazası olmuştu,
bir işçimin sağ ayağının parmakları kesilmişti.
Billur T. Phelps
Avukatımın söylediği bu...
Esas karar belgesi bir ay içinde gelecek...
Ama yine de tam olarak öğrendiğimde size de söylerim.
Umarım benim dediğim doğru çıkar...
Durup dururken sicilin lekelenmesi ne berbat bir durum
:(
Geçmiş olsun kardeşim.
Ohh be...
Sonucun lehinize olması yorumlardan anlaşıldığı gibi
hepimizi sevindirdi.
Selamlarımla...
Billur T. Phelps
Çok teşekkür ederim..
Ben de çok ama çok rahatladım.
Üzerimden kocaman bir yük kalktı deta.
Sevgiler,
Sevgili Billur, mahkemenin bitmiş olduğuna sevindim ama hakim davacı tarafların tutarsız davranışlarina rağmen seni suçlu bulması çok saçma.
Davacı afamin niyeti çok açık, bir sebepten dolayı yapamadığı doktorluğu senin sebep olduğunu gösterip yüklüce tazminat almakmış niyeti. Ben karşıdan bakinca bunlari gördum.
Allah görünmez kaza ve belalardan cümlemizi korusun.
Sevgilerimle.
Billur T. Phelps
Ben şimdilik sonuçtan mutluyum,
haftada bir gün imza atma o
layı bitti ve yurt dışı yasağım kalktığı
için. Ama temyiz yolu her iki taraf için de açık.
Kendimi toplar toplamaz ne yapacağım onu konuşacağım
Avukatımla.
Feci bir ders alma şekliydi bu benim için ... Allah uzak tutsun bu tiplerden hepimizi.
Sevgiler,
Beraat neticesine sevindim ama seni suçlu bulmuş hakim yine de. Bence mahkemeyi yanıltmaya çalıştıkları için onlar ceza almalıydı. Yine de çok sevindim. Hakikaten senin için endişelenmiştim.
Sevgilerimle.
Billur T. Phelps
Vallahi bu sonuca bile şükür diyecek kadar üzgün ve huzursuzdum aylardır.
Hele bir celsede bitirip sonucu böyle bağlayınca sırtımdan koca bir yük
kalktı.
Daha ne yapılabiliriz tekrar konuşacağım elbetteki ama biraz kafayı
dinlemem gerekiyor cancağızım :)
Sevgiler,
Billur T. Phelps
O gerekeni yaptı.
Keşke daha adil olup hapis cezası da yazmasaydı.
Beş iş içinde yine tecrit gibi. Esas karar bir ay sonra belge ile gelecek.
Yani temyiz yolu her iki taraf için de açık. Bakalım daha neler olabilir.
İlgi alakana çok teşekkürler ve sevgiler,
Çok çok geçmiş olsun.
Adalet yerini bulmuş ve çok şükür atlatmışsınız bu sıkıntıyı.
Selamlar, saygılar Billur hanım...
Billur T. Phelps
Çok şükür tabi,
Ama şimdilik sanırım. Esas kararın belgesi gelsin bir görelim
bakalım karşı taraf temyize gidiyor mu?
Öyle ya, adam bu karardan mutsuz olabilir. Öyle bir karakteri var
zira.
Teşekkürler ziyaretinize.
Sevgili Billur, büyük geçmiş olsun, adalet tecelli etmiş, kurtulmuşsun bir beladan, ama beş yıl boyunca tavanına vuranlardan özür dilemeye inmemek kaydıyla tabii... Bu güzel habere ve paylaşımına teşekkürler.SAYGIYLA
...
Kemnur tarafından 11/18/2015 6:52:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Yahu adımı niye değiştiriyorsun ikidir.. Birgül de kim ?
:)
Ben dersimi aldım sen merak etme, artık özür dilemek falan işe yaramıyormuş böyle durumlarda. Kapıma dayanana kadar insanlar
ses çıkartmak falan yok ...
Kemnur
gülyürekli güzel yazarım..yaşadıkların üzücü olsada dilerim YÜCE ALLAHTAN bundan sonra son bulsun hiç kimse güzel yüreğini üzmesin hayatta daima gülmen dileklerimle..sevgilerimi yollayıp 4 mevsim ISPARTA gülleri gönlünde açsın diyorum
Billur T. Phelps
Çok teşekkür ederim,
inşallah yaratan kimseyi böyle sınamasın.
Ama ben büyük bir ders çıkarttım kendi payıma.
Bu da epeyce yeter bana :)
Sevgiler,
İnanın çok sevindim Billur hanım. Bir daha böyle bir olayların yaşamaması dileğiyle. Saygılar ve selamlar.
Billur T. Phelps
Çok teşekkür ederim..
Sonucun merak edileceğini bildiğim için, hem de sevincime
sizleri de ortak etmek için vakit geçirmeden yazdım.
Sevgiler,
çok mutlu oldum canım. Allah düşürmesin ne seni ne kimseyi bu duruma bir daha... ve yine babaanne sözü ""Allah kuru iftiradan korusun"" sevgiler. :)) Aminnn
Gülayşe DELEN tarafından 11/17/2015 11:25:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Amin Gülayşe,
Aman aman diyorum.... Zaten dersimi aldım bir güzel...
Bu bana uzun bir süre yeter :)