- 1015 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜLTÜR SANAT ÖNCÜSÜ İHSAN TEKOĞLU acil ŞİFA BULSUN DİLİYORUM../ Hikmet OKUYAR
Muhsin Yazıcıoğlu Anma Toplantıları, Efsane Öğretmen Tekışık Tanıtımları, ve Aşık Veysel Şiir Etkinlikleri Haftası için İSTANBUL FATİH yakınlarına geldiğimde, 26.03.2015 ) Bir Kültür Sanat Öncüsü Düştü aklıma..
Yaşarken yaşatmak istediğim gönül dostlarından.. Adam Gibi Adam bildiğimiz Canlardan İhsan TEKOĞLU..
EN KÖTÜ şartlarda bir telefon konuşması yaptım..
Onlarca yıllık bir muhteşemliğin belgeseli canlandı sanki tarih huzurunda..
*
HADDİMİ AŞARAK VE HALA ONU HALK KAHRAMANI ÖNCÜLÜĞÜNDEKİ DELİKANLI GİBİ DÜŞÜNEREK ve HİSSEDEREK KONUŞTUM.
SESİ HİÇ DEĞİŞMEMİŞTİ..
ATATÜRK, KARABEKİR PAŞA, FEVZİ ÇAKMAK, MEHMET EMİN YURDAKUL,COŞKUN ERTEPINAR, ARİF NİHAT ASYA, OZAN ARİF ve KELKİTLİ Dilaver CEBECİ gibi COŞKULUYDU..
BİR ARA ŞEBİNKARAHİSAR Cumhuriyet MEYDANI ’nda
’ GÖNÜL SEFERBERLİĞİ / Hikmet OKUYAR ’ deyişimi YORUMLUYOR sandım..
*
FAKAT şimdi YAZARKEN çok ZORLANIYORUM..
*
EN İYİSİ O, Yazdıklarıyla, Deyişleriyle OKUNSUN İSTİYORUM.. Eserleri TEZ KONUSU yapılsın istiyorum..
*
ŞEBİNKARAHİSAR Çevresinin, KELKİT VADİSİ ’nin, GİRESUN Yöresin GÖNÜL DOSTLARI tarafından;
’ ŞEBİNKARAHİSAR SEVDASI ’ ile TANINAN; FİKİR Adamı, ŞEBİNGÜLÜ DOSTU, Şair, ŞİİR YORUMCUSU, Yazar, İhsan TEKOĞLU ÖĞRETİLERİ bir daha okunsun İSTİYORUM..
DUALRIMIZLA, acilen SAĞLIĞINA kavuşsun
Ve
GÖNÜL BİRLİĞİ SOHBETLERİ devam etsin DİLİYORUM..
*
Hikmet OKUYAR
ŞÜSİYAD Başkanı
............................
İhsan Tekoğlu Özgeçmişi
İHSAN TEKOĞLU KİMDİR ?
FİKİR Adamı, ŞEBİNGÜLÜ DOSTU, Şair, ŞİİR YORUMCUSU, Yazar,
İhsan Tekoğlu, 1938 yılında Giresun-Alucra’da doğmuştur. Aile şeceresine (soyağacına) gÖre ; Horasan “Türkmen”lerinden “Karamollaoğlu Ailesi”ne mensuptur. Aile “Kafkasyalılar” ile akrabalık kurmuştur. Büyük Dedesi “Karamollaoğlu İsmail Efendi”dir. İsmail Efendi medrese tahsili yapmış, tasavvuf ehli bir kimse olup, “Karamollaoğlu Vakfı”nın kurucusudur. İsmail Efendi Alucra’nın Pirili KÖyü’nde kendi yaptırdığı camiye padişah fermanı ile “İmam-Hatip” olarak tayin edilmiştir. (Bu fermanın aslı aile arşivinde mevcuttur.)
Karamollaoğlu İsmail Efendi’nin torunu, İhsan Tekoğlu’nun babası “Mehmet Tekoğlu” rüştiye mezunu, ArapÇa ve Osmanlıcaya vâkıf, eski ve yeni medeni hukuk uzmanı olan bir kimsedir. Alucra’da bir süre dava vekilliği yapmıştır. Mehmet Tekoğlu ayrıca Alucra Belediye Başkanlığı gÖrevinde de bulunmuştur. Vefatına yakın bir dÖnemde dedesi İsmail Efendinin kurduğu Karamollaoğlu Vakfı’nı “Tekoğlu Vakfı” olarak yeniden kurup ihya etmiştir. (Günümüzde Tekoğlu Vakfı, mülkiyetinde bulunan Alucra’nın Pirili KÖyü’ndeki 230 dÖnümlük arazisini “Alucra Meslek Yüksek Okulu” ve kurulacak olan “Alucra üniversitesi”ne tahsis etmiştir.)
İhsan Tekoğlu, ilk ve ortaokulu Alucra’da bitirdikten sonra, Ankara Sağlık Okulu’ndan mezun olmuştur. Mardin ve Siirt İllerinde yedi yıllık memuriyet hayatı vardır. Askerliğini 49. DÖnem Yedek subay olarak İzmir ve İstanbul’da tamamlamıştır. Daha sonra serbest ticaret hayatına atılarak kendi adına şirketler kurmuştur. İlaÇ ve tekstil sektÖrlerinde sanayi tesisleri kurarak ortaklık ve yÖneticilik yapmıştır. İnşaat sektÖründe müteahhitlik Çalışmaları da vardır. (Beş yıl Önce ticari faaliyetlerine son vermiştir.)
İhsan Tekoğlu, memuriyet, askerlik, sanayi, ticaret ve inşaat işlerinin yanı sıra, 50 yıldan bu yana; sosyoloji, tarih ve ilâhiyat sahalarında araştırmalar yapmaktadır. Türkiye coğrafyasının tamamını adım adım gezmiştir. İslâm Dünyası, Türk Dünyası ve Avrupa’yı yer yer gezerek araştırmalar yapmıştır. Son olarak “Akabe Tefsir Akademisi”nde dokuz yıl Önce başlayan tefsir derslerine talebe olarak devam etmektedir. YurtiÇi ve yurtdışında sayısı yüz bini aşan kitap dağıtma (hediye etme) Çalışmaları devam etmektedir. Kendi ev ve işyerlerinde Özel kütüphaneler kurduğu gibi; birÇok kÖy, kasaba, cami ve vakıfta da kütüphaneler kurmuştur. (Kendi kütüphanelerinde 12 bini aşkın kitap vardır.)
İhsan Tekoğlu, bazı gazete ve dergilerde tarih, sosyoloji ve ilâhiyat konularında yazılar yazmış ve yazmaktadır. “Yeni Batı Tarkya Dergisi”nde bilimsel araştırmalara dayanan “Yapay Devlet Yunanistan” yazı dizisi yayınlanmıştır. “Giresun YÖre Gazetesi” ve “Bizim Alucra Dergisi”nde yazdığı yazılara son vermiştir. “Giresun Dergisi”nde “Arayış ve Anlayış” başlıklı yazıları devam etmektedir. “Alucra Haber Dergisi” iÇin hazırladığı “Tavsiyeler” başlıklı yazıları yayınlanmaktadır. “Yesevi Dergisi”nde yayınlanan birkaÇ denemeden sonra ; “Kitab’ı Anlamak” konulu yazı dizisi yayınlanmaya başlayacaktır. Ayrıca, “Batı’nın Soykırım Dosyası”, “Ermeni Dosyası”, “Barbar Batı”, “Silahlı HaÇlı Seferleri”, “Silahsız HaÇlı Seferleri”, “Batı Trakya’nın Müslüman Türkleri”, “Kıbrıs Elden Gider mi ?”, “Asimilasyon ve Batı”, “SÖmürgeciler ve SÖmürgecilik”, “Batı’nın Oryantalizm Sahtekârlığı”, “Misyonerlik”, “Laiklik Ne Demektir, Neye Yarar ?”, “Batı ve AB’nin İÇyüzü”, “Batı Batacak mı?”, “ABD Bir Gün Batacak !”, “Kara Emperyalizm”, “Kızıl Emperyalizm”, “Gri Emperyalizm”, “MilliyetÇiliği Çağdaşlaştırmak”, “ümmetÇiliği Çağdaşlaştırmak”, “IrkÇılık Haram, MilliyetÇilik Helaldir”, “Anadolulular, Kafkaslılar ve Balkanlılar Kardeştir”, “Misak-ı Milli Ne Oldu ?”, “Arz-ı Mevud Kimin Uydurması ?”, “Ahlâkta ve Kardeşlikte Birlik Ne Demektir ve Neye Yarar ?”, “Kul Hakları”, “Hayvan Hakları”, “Beytülmal / Hazine” gibi araştırma ve Çalışmaları devam etmektedir. (İhsan Tekoğlu, sosyal, kültürel ve dini Öğrenimine, araştırmalarına ve Çalışmalarına devam etmektedir. Kendisi “Bu Çalışmalar son nefesime kadar devam eder” demektedir. Bu Çalışmalarının bir bÖlümü makale halinde yayınlanmıştır. Çalışmalarının bazıları kitaplaştırılarak yayınlanacaktır. Kültürel, sosyal ve dini her türlü gayret ve eylemlerini fahri olarak yürütmektedir.)
İhsan Tekoğlu, Türk ve İslâm Toplumları’nın “Yeni Bir Dirilişe” şiddetle ihtiyacı olduğunu, gerÇek aydınların <Alimler peygamberlerin varisleridir> hadisinin sorumluluğunu taşımaları gerektiğini ; konferans, konuşma ve yazılarında dile getiren bir yol izlemekte, gerÇek aydınları gÖreve Çağırmaktadır. (İhsan Tekoğlu, aydını : “Aydın herhangi bir okulu okuyup bitiren kimse değil, Yaratan’ı, yaratılışı, yaratılanları ve yaratılıştaki sırları bilen, Doğu ve Batı’dan haberdar olan kimse demektir” diye tarif etmektedir. İhsan Tekoğlu, Doğu’nun ve Batı’nın felsefi hareketlerini araştırmakta, pozitif ilim metodlarını kullanarak olaylara rasyonel bir gÖzle bakmaktadır. Allah’ı hesaba katmayan düşünceleri ise, ilim saymamaktadır.)
İhsan Tekoğlu, Allah’ın : <Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin...> (Kur’an, 49/10) emrine uyarak, bir grup Alucralı aydınla birlikte yÖre insanı iÇin ; “Ahlâkta ve Kardeşlikte Birlik” Çağrısını yapmıştır. Bu Çağrının neticesinde Alucra’lı bir grup seÇkin aydın, “Av. Ömer L. Çelik” başkanlığında “Alucra Kent Meclisi”ni kurmuştur. Alucra Kent Meclisi’nin Önderliğinde “Em. Kd. Alb. Adem Darama” ve arkadaşları da “Alucra Sanayici İş Adamları ve YÖneticiler Derneği / ALSİYAD”ı kurmuşlardır. BÖylece eski ve yeni kurulan birÇok sivil toplum kuruluşları ile birlikte Alucra’ya yeni bir şevk ve heyecan getirilmiş, yararlı ve sonuÇ alıcı hizmetlerin Önü aÇılmıştır. “Mehmet Karamustafaoğlu” başkanlığındaki “Alucra Meslek Yüksek Okulu” ile, “Tahsin Tekoğlu”nun mütevelli heyet başkanı olduğu “Tekoğlu Vakfı” arasında imzalanan protokol bu hizmetlerden biridir. (“Ahlâkta ve Kardeşlikte Alucra Birliği” Çağrısını yapan “Çağrı Grubu”nun ilk üÇ idealist insanı olan “Hasan Kaptı”, “Doğan Yakupoğlu” ve “İhsan Tekoğlu”nun Örnek hareketi Alucra tarihinin altın sayfalarında yerini almıştır. Çağrı Grubu’nun yaptığı Çalışmalar gelecek kuşaklara güzel bir Örnek olarak bırakılmıştır.)
.......
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.