Sessizlik, çok kez toplumun değer ve hükümlerini sözlerden daha güçlü olarak belirtir. benjamin disraeli
GÜL; SEVİLDİĞİ İÇİN GÜZEL KOKMAZ, GÜZEL KOKTUĞU İÇİN SEVİLİR.
çiftçi

çiftçi

@ciftci1 Etkin Üye
ŞairYazar
  • 15 Mart 2024'den beri üye
  • 1930

Şiir Yorumları

çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 14:27:26
Vallahi Sare Hanım, dizelerinizi okuyunca çocuk olasım geldi.
Ama ne yazık ki bir Sare'miz olmadı bizlerin.
efendim, yanlış anlaşılmasın, keşke her çocukluk arkadaşlarının gerçekten sizin gibi düşünen bir Sare'si olsa.
Şiir çok güzel ve çok içten...

Aşkadaşım, @BEŞİĞİ KALEMDEN
23.6.2026 19:03:34
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 14:20:26
Bir vecize vardır:
"Akıllı olup dünyanın kahrını çekeceğine deli ol, dünya senin kahrını çeksin."
Kaygısızlık, gamsızlık, kedersizlik, üzüntüsüzlük, acısızlık, umursamazlık herkesin harcı değil.
Anlamlı ve güzel bir şiir.
Saygı ve selamlar.
Kaygısız, @Ebuzer Ozkan
23.6.2026 09:00:52
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 14:16:12
Dünya hali.
Zıtlıklar olmasa doğru ve güzeli anlamak zorlaşır.
Eğrisinden doğrusuna her türlüsü lâzım.
Güzel bir şiir.
Saygı ve selamlar.
Dünya işi, @Ebuzer Ozkan
23.6.2026 08:51:16
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 13:32:43
"Koşan Adam" başlığı bana bir sanatçıyı çağrıştırdı. Mirkelam da ilk çıktığı yıllarda adeta uçarcasına koşuyordu şarkı klibinde.
Eee, baba olur da evlat sevgisiyle coşmaz mı?
Annelik bir başka duygu, haşa var eden, doğuran, büyüten...
Babalık soy...

Koşan adam *, @Gönül Pınarı
23.6.2026 00:28:55
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 13:25:11
Havalar çok mu bulutlu Mehmet Bey?
Bu havalar ne zaman düzelir ve ne zaman yaz gelir?
Ay bile yalnız aydınlatmıyor geceleri, bazen güneş bile ayla birlikte doğuyor güne.
Hep yalnızlıkla hayat devam etmez.
Beklemek...
Neyi, ve kimi?
Gelmeyecek ...

Geceler uzun, @Mehmet DEMİR
22.6.2026 21:34:23
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 13:21:21
Çok güzel, değerli Andelip.
Anlamı zaten insanı düşündürüyor, doğrulara alıp götürüyor.
İnsanın tabiatında var iyiye veya kötüye meyletmek. İradesini ve aklını kullanan iyiliği, güzelliği seçiyor, nefsine yenik düşen, iradesi zayıf olanlar ise kötü...

İki yol arasında, @andelip
22.6.2026 19:47:48
çiftçi
@ciftci1
24 Haziran 2026 Çarşamba 13:12:13
Güne gelen anlamlı ve etkili şiiriniz vesilesiyle zatınızı tebrik ediyorum, değerli Micingirt Bey.
Saygı ve selamlar.
Hüzün, @micingirt
23.6.2026 16:09:35
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 15:35:40
Kendi meselelerini çözemeyenler, birlik bütünliü içinde olamayanlar çözecek değil ya, dünya ve ülke meselelerini.
Dillerinden açlığı düşürmezler; kafeleri, barları, pavyonları boş bırakmazlar.
Cukkacılar mı çözecek ülke meselelerini?
Fazlası ağır...

çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 15:30:44
Ümitsizlik yıkıyor insanı.
Özlem daraltıyor, kalbin duvarlarını.
Kulaklarda çınlamada hicran rüzgârları.
Bekleyen ve beklenen var.
Sadece gelmesi gerek n maalesef yok.
Güzel şiir Mehmet Bey.
Saygı ve selamlar.
Kimse gelmedi, @Mehmet DEMİR
22.6.2026 13:22:59
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 15:25:35
Etkili ve anlamlı şiiriniz için zatınızı kutluyorum Nuriye Hanım.
Tebrik ve takdirlerimle.
Saygı ve selamlar.
Bir bakarsın, @Nûriye Hsbk Akyl
22.6.2026 13:08:43
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 15:22:19
Ela gözlüden vaz geçip mavi gözlüde mi karar kıldık, değerli Hoşoğlu.
Sanmak bile güzel.
Güzel bakınca kalp çarpıntısı başlıyor, aşka hazırım der gibi.
Tebrikler.
Saygı ve selamlar.
Dedim dursak fasıla, @hosoglu
22.6.2026 10:32:50
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 15:19:34
Değerli Dosteli,
Uzaktakiler veya şöyle mi demeliyim, unutulamayanlar her zaman değerli mi oluyor?
Tatlı bir gülüşle ayartan mı makbul olan?
Her zaman dediğim gibi, şiir dili efendim.
Dünde de gezinir, günde de.
Geleceğe de gider, ümitle de yaş...

Sayarsın beni, @Dosteli_
22.6.2026 09:53:10
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 14:53:50
Tavsiyenize ve telkininize aynen katılıyorum değerli Andelip.
Duyup duymazlıktan gelenden, gördüklerine kör olanlardan, vicdanını üç kuruşa satanlardan, ruhunu yitirip ruhsuz kalanlardan ne kendine, ne millete zerrece faydası olmaz.
Dediğiniz gibi ...

Kör görenden uzaklaş, @andelip
21.6.2026 15:42:58
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 14:42:58
Bu şehir size uyansa olmaz mı değerli Hayaller Yumağı?
Madem sizsiz uyansın diyorsunuz, sizleri günaydın, şehre iyi uykular diyelim.
Saygı ve selamlar.
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
22 Haziran 2026 Pazartesi 14:40:33
Ümitle yaşamak da güzeldi.
Hayalini kuruyorsun, ama ruhuyla, canıyla, bütün gücü ve enerjisiyle oynayacak gerçek takımı kuramazsan sonuç işte böyle hüsran olur.
Balkonda, duman altı olanların ne işi vardı orada?
Eksik olan yetenek değil, heyecan ...

çiftçi
@ciftci1
20 Haziran 2026 Cumartesi 15:35:06
Ne güzel dua.
Keşke hep dediğiniz gibi her şey yerli yerinde, bir ömür sürebilse.
Aile olmak, aşkı olmasa da sevgiyi sürdürebilmek ne güzel olur.
İnşallah diyelim, gelecek güzel günlere yol alanlara.
İlhamınız daim olsun.
Saygı ve selamlar.
çiftçi
@ciftci1
20 Haziran 2026 Cumartesi 15:28:24
Tebrikler değerli Âşık Yârenî.
Anlamlı ve etkili bir şiir.
Yunus Emre gibi "taş atana gül atmalı". Ancak Gül'ün yolunda gül olabilmek lazım ki taş yerine gül hedefini bulsun.
Saygı ve selamlar.
Mükellef insan, @Âşık Yârenî
20.6.2026 13:17:46
çiftçi
@ciftci1
20 Haziran 2026 Cumartesi 15:22:30
İnsanın her daim özlediği iki şey vardır.
Birincisi anne özlemi ki, her şeye değer.
İkincisi doğup büyüdüğü yer, memleketi. Unutulmuyor memleket sevgisi, bağlılığı ve özlemi.
Güzel anlatmışsınız memleket özleminizi.
Kutluyorum.
Saygı ve selaml...

Karapazar'ın, @Ahmet Ali CANBAZ
19.6.2026 22:44:27
çiftçi
@ciftci1
20 Haziran 2026 Cumartesi 15:20:05
Çok çok anlamlı ve çok güzel bir ilahi.
Bazıları kendine "aşk şairi" diyorlar. Nuriye Hanım da kendilerine "İlahi Şairi" dese fazlasıyla ve lâyıkıyla hak ederler.
İlhamınız daim olsun.
Saygı ve selamlar.
Hakikatin sesi, @Nûriye Hsbk Akyl
19.6.2026 15:52:06
çiftçi
@ciftci1
20 Haziran 2026 Cumartesi 15:17:27
"Gel etme nevbahar, gelecek elbet
Kader mutlak birgün gülecek elbet .."
Ayak kısmındaki beyitte geçen "Nevbahar" çok özel olmalı.
Elbet nevbahar da gelir, Nevbahar'ın gelişiyle.
Sitem edilen duyar elbet bir gün.
Anlamlı ve güzel şiiriniz için te...

Gitme *, @Gönül Pınarı
16.6.2026 23:39:56
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
19.742
Şiir Okunma
32.315
Yazı Okunma
30.601
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL