kara kışın ortasıydı gökten yere kar yağıyor yerden göğe ar havalanıyordu lâğımlar açılmıştı sur duvarlarına(?)
kızıl bir karanfil gibi düşüyordu kar üstüne cesetler yuvalarını terkeden kuşlar aç kalmış camilerin saçaklarında üşüşüyordu...
ölü bedenler kokuşmuş vakitsiz gelen azrailin tırpanıyla biçilmiş kül rengine dönmüş gül yüzlü çocuklar tomurcuk iken solmuştu...
ey çocuk; sanki buymuş gibi alın yazın emperyalist uçakların, füzelerin acımasız bombardımanında yıkılmış sıkışıp kalmışsın altında enkazın!
saray sofralarında yenilip içilen etlisi butlusu, sütlüsü tatlısı ağaların, beylerin konaklarında daha görkemlisi, daha inatlısı!
nerede, nasıl, niçin, kimi hangi suçtan yargılayacaktınız, nasıl sorgulayacaktınız cinnet içindeyken hekimi, hakimi?!
hastane, okul, öğrenci öğretmen yoksul, yaralı, hasta, çoluk çocuk demeden cehennem yağdırıyordu ateşe dönmüş namlular; camiler, ambulânslar bile kurşunlanıyordu...
vahşidir doğunun doğası, el değmemiş bakir, havasından suyundan, dağından taşından, toprağından ağacına dalına, çiçeğine balından, insanın genlerine geçmiş yasası!
maskelenmiş yüzlerde bin yıllık feodal sancılar kimi ağa, kimi bey, kimi fakir, kimi hâkir çetrefilli beyinlerde kıvrılmış arabesk hüzünler çatılarda uzun namlulu, donanımlı keskin nişancılar!
gayrı hayır gelmez ne camiden ne kiliseden(!) gömülmüş kendine, dibe çökmüş insanlık ses çıkmıyor kimseden?!
bu nasıl bun, nasıl budun elekte un, felekten hun(?!) sanki herkes halinden son derece memnun(!)
ne demokrasiden hayır var ne seçimden duydukça mazlumların ahını alıp elinden zalimlerin silahını beynine beynine sıkmak geliyor içimden!
ne bir başkasını ne de kendimi tanıyorum; uzak bir gezegenden yenice inmiş gibi yeryüzüne gördükçe akıl almaz vahşetini insanın insanlığımdan utanıyorum!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNSANî & VAKANÜVİSANî şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNSANî & VAKANÜVİSANî şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin susmasın
_______________________________Selamlar