(Diyarbakır-Sur ’da şehit olan Erzurum-Uzundereli Özel Harekât Polisi Orhan Dilekçi’nin ruhuna ve şehitbabası Muhterem Mehmet Dilekçi’nin aziz şahsiyetine ithaf.)
Kan dökülen ilçe Sur ’un Esnafına tek tek varın Orhan Dilekçi’yi sorun Ödeyelim varsa borcu.
Biz inandık, iman ettik Peygamber yolundan gittik Helâlden gayrisin ittik Haram doldurmadık hurcu.
Şehadet ki yüce makam Kul hakkından varsa taam Bunu engel sayar ahkâm Kanı kokmaz burcu burcu.
Ben hakkımı ettim helâl Oğulcuğum duyma melâl Şehadetin oldu zülâl Sulanıyor yürek burcu.
Orhan Dilekçi’ydi adın Doldurdun ömür miadın Hayırla edilsin yâdın Denilmesin anaforcu.
Ben ki Mehmet Dilekçi’yim Vatanıma has bekçiyim Helâl için elekçiyim Harama olmam kalburcu.
Ecel şimdi kimi kıra? Muhacir’de midir sıra? Ufuklar oldu kap kara Bugün tenden kim taburcu?
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ (09.01.2016 – DENİZLİ.)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖDEYELİM VARSA BORCU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖDEYELİM VARSA BORCU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ALLAH CC TÜM ÜMMETİ MUHAMMEDLE BİRLİKTE BOL BOL RAHMET EYLESİN OLDUKÇA İNSANİYDİ HİKAYENİN KAHRAMANI ÜZÜLDÜĞÜM İNSANLARIN BAŞINDA GELEN BİR KARDEŞİMİZDİ
Yüreğine Emeğine Sağlık
Selam saygı sevgi sabır ve dua ile... ALLAH C C EMANET OL.
Yüregin dert görmesin hocam o borç Topraga akan kanla ödendide onun kanını akıtanlar ve vesile olanlar nasıl öderler onu bilemiyorum Allah hesabını sorsun selam ve dualarla sayğılar
Bu vatanda kan dökenlerin yeri belli: "Nar-ı Cehennem!" İnancımız öyle hükme vardırıyor bizi. Lâkin, Giden temiz canların ve dökülen kanların vebalini bizler de taşımıyor muyuz? İnsan olarak bazı olumsuzluklara sessiz kalmakla biz de olumsuzluğun ortağı olmuyor muyuz? İşte burası zurnanın "zort" dediği yer. Rabbim, şehitlerin şefaatine lâyık eyleye... Selâm ile Arif Hocam. Muhabbetle...
Ustam ben bu yürek yakan şiiri kaçırmışım. Özür dilerim. Allah Sami Hocamdan razı olsun. Facebookta yayımlamasaydı. Bu güzellikten mahrum kalacakmışım. Sağ ol .Teşekkürler.
Hoş geldiniz Bedri Bey Kardeşim. Allah(C.C.) sizlerden razı olsun. Sıhhat ve huzurunuz daim, ömrünüz bereketli olsun. Rabbim, şehitlerimizin şefaatine bizleri lâyık etsin.
Bizim yaptığımız sadece söz söylemek Muhterem Kardeşim. Elimizden geleni, yapma kudretinde olduğumuz halde yapmadıklarımızı/yapamadıklarımızı Münker-Nekir önümüze koyduğunda halimiz nice ola? İşte o ân ancak şehitlerin ve Resulullah'ın şefaatinden medet umacağız. Şefaat dilemeye yüzümüz olacak mı? Rabbim mahrum etmeye...
Ruhu şad olsun şehitlerin alacağı var bizden,bizler onlara borçluyuz.Bu cennet vatanı onlara borçluyuz.bu canı,aldığımız her nefesi onlara borçluyuz...Yaşıyorsak onlara borçluyuz.Onlar bizlere hakkını helal eder mi acaba ?
Yüce Rabbim şefaatlerine bizleri de dahil eder inşaallah.
Şehitlerimizin şefaatine bizleri lâyık etsin Rabbim. Bu dünyada iken yapma kudretimiz olduğu halde yapmadıklarımız/yapamadıklarımız önümüze konulduğunda tek sığınağımız şefaat olacak. Rabbim mahrum etmeye...
Asıl mesele dünyada iken yapma kudretinde olduğumuz halde yapmadıklarımız/yapamadıklarımız. Münker ve Nekir defterimizi yüzümüze tuttuğunda borç bakiyesi net olarak ortaya çıkacak. Veyl...
O borç bakiyesi ahirette belli olacak Sami Hocam. Bizler, bu dünyada ancak dilimiz ile ikrar edebildik. Elimizden gelen yok şu ân. Ancak konuşuyoruz. İş başa düşünce ne yapar, nasıl davranırız? Üzerimize düşeni yapabilir miyiz? Özümüz, sözümüzü doğrular mı? Dünya hayatında yapmaya muktedir olup da yapamadıklarımız/ya da yapmadıklarımız önümüze konulduğunda Münker ve Nekir'e ne cevap vereceğiz? Asıl mesele bu... Rabbim, o şehitlerin yüzü suyu hürmetine bizleri mağfiret ede...
Teşekkür ediyorum Kemal Hocam. Rabbim bu mel'unları tez vakitte Kahhar ismi ile kahreyler inşaallah. Milletimizin üzerinde dolanan kara bulutların bir an önce kalkması duasıyla kalbî selâmlarımı iletiyorum.
Teşekkür ediyorum Muhterem Kardeşim. Allah (C.C.) sıhhatinizi ve huzurunuzu daim etsin. Milletimizin üzerinde dolaşan kara bulutları kaldırmaya sebep olacak ameller nasip etsin. Selâm ve dualarımı iletiyorum.
Şiir, şiiri yazana taktir beklemekte.
Şiirleri beğeniyor ve taktir ediyorum.
............................. Saygı ve Selamlarımla...