Gurbet ne zordur, Yaşayan bilir Bazen unutsan da acını Aniden aklına gelir Bir yanda sevdiklerin Bir yanda memleketin Sarar özlem dört yanını Habersizce dolup taşar gözlerin Damla damla yanağına düşer hasretin.
Gurbet ne zordur, Çeken bilir Bir başka hüzün kokar geceleri Sise boğulur koskoca şehir Kimler mutlu, kimler mutsuz Görmez kimseleri.
Gurbet ne zordur, Gören bilir Dili, dini farklı insanlar Sokaklar yalnızlık kokar Bin bir umutla beslenir yüreğin Suratın asıktır Gözlerin sıcak bir gülüş arar Lokmalar boğazına dizilir bir bir İçtiğin suyun tadı adeta zehir.
Gurbet ne zordur, Çalışan bilir Gecesini gündüzüne katıp İç çekerek derinden derine Argın, yorgun Alnında ter bulgur bulgur akarken Fabrika köşelerinde.
Gurbet ne zordur, Giden bilir Gün geçtikçe arar durur gözlerin Devlet tiyatrosunu Eski nostaljik şarkıları dinler Hayallerinde yaşatırsın Edirne’ den Kars’a Anadoluyu.
Gurbet ne zordur, Yaşayan bilir Gelen pişmanlık içinde Gelmeyenin hayallerini süsler Gören zorlukların zirvesindeyken Pembe düş kurar hiç görmeyen.
Bir umut için gelir insanlar ama Bir ömür geçer dur durak bilmeyen.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gurbet ne zordur şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gurbet ne zordur şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gurbet çok zordur hiç yaşamadım ama duyduklarımdan, gördüklerimden esinlenerek yazdım.Çok teşekkür ederim bu gizel dizeleriniz için Hatice Hanım.Yüreğinize, emeğinize, kaleminize sağlık.Gönül sesiniz daim olsun.
Gurbet ne zordur, Yaşayan bilir Bazen unutsan da acını Aniden aklına gelir Bir yanda sevdiklerin Bir yanda memleketin Sarar özlem dört yanını Habersizce dolup taşar gözlerin Damla damla yanağına düşer hasretin.
Gurbet ne zordur, Çeken bilir Bir başka hüzün kokar geceleri Sise boğulur koskoca şehir Kimler mutlu, kimler mutsuz Görmez kimseleri.
YÜREĞİ DERT GÖRMESİN ŞAİR KARDEŞİM.(ÇEKİLMEZ GURBETİN KAHRI /DOLDURUR İÇİRİR ZEHRİ,/ ZİNDAN EDER GÜZEL ŞEHRİ..) TEBRİKLER....
çeken bilir ayrılığın derdini aşan bilir karı dağın ardını giden bilir gurbet elin kahrını ; kesinlikle çok zor gurbet ; duygu yağmuru akmış başarılı kalemden yine.tebrikler Sevgi Murat ' sevgi ile.
GURBET ADI BET BE MURAT KARDEŞİM.BEN BİLİYORUM GURBETİN NE DEMEK OLDUĞUNU.HER ŞEYE HASRETSİN.BU HASRETLİK BAZEN BİTER,BAZEN ÖMÜR BOYU DEVAM EDER GİDER.ZOR ,ÇOK ZOR GURBETLİK.KUTLUYORUM BU HASRET DOLU ŞİİRİNİ,SELAMLAR.
GURBET ADI BET BE MURAT KARDEŞİM.BEN BİLİYORUM GURBETİN NE DEMEK OLDUĞUNU.HER ŞEYE HASRETSİN.BU HASRETLİK BAZEN BİTER,BAZEN ÖMÜR BOYU DEVAM EDER GİDER.ZOR ,ÇOK ZOR GURBETLİK.KUTLUYORUM BU HASRET DOLU ŞİİRİNİ,SELAMLAR.
Gurbet ne zordur, Gören bilir Dili, dini farklı insanlar Sokaklar yalnızlık kokar Bin bir umutla beslenir yüreğin Suratın asıktır Gözlerin sıcak bir gülüş arar Lokmalar boğazına dizilir bir bir İçtiğin suyun tadı adeta zehir..................Ne güzel yansıtmışsınız dizeleri gurbeti hocam okurken tekrar yaşadım gurbeti şimdi gurbet meskenimiz oldu artık üstadım esininiz bol olsun selam ve saygılarımla.
gerçekten de öyle murat hocam gurbetlik çok zor dediğiniz gibi yaşayan bilir gurbeti evet tam on beş yılım gurbette geçti.şiirinizi okurken beni alıp götürdü mazilere yürek sesiniz daim olsun selam ve saygılarımla..
Yürekten kutlarım sizi çok güzel yüreğinizin sesi çok güzel kaleme dökülmüş tebrik ederim saygılar selamlar değerli şairim kaleminiz daim olsun hayırlı akşamlar diliyorum tüm şiir seven yüreklere
Çok güzel bir şiir ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık tebrik eder can-ı gönülden kutlarım bu nadide şiirinizi yazan kalemi yazdıran yüreği daha nice güzel eserlere inşallah saygılarımla...
Gurbet ne zordur, Giden bilir Gün geçtikçe arar durur gözlerin Devlet tiyatrosunu Eski nostaljik şarkıları dinler Hayallerinde yaşatırsın Edirne’ den Kars’a Anadoluyu.
Merhaba değerli dost Hasret, özlem ve gurbet kukulu şiiriniz güzeldi Gönlüne, ömrüne bereket Kutladım yazan yüreği ve eserini Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, hoşça kalasın
Gurbet ne zordur, Gören bilir Dili, dini farklı insanlar Sokaklar yalnızlık kokar Bin bir umutla beslenir yüreğin Suratın asıktır Gözlerin sıcak bir gülüş arar Lokmalar boğazına dizilir bir bir İçtiğin suyun tadı adeta zehir.
Buram buram hasret kokan güzel bir şiir okudum.Yüreğinize sağlık değerli Üstadım.Saygılar.
Yaşatanlar utansın.
Sevgilerimle Güzeldi.