Anne ben neden görmüyorum? Bende görmek istiyorum Pembe gülün üstündeki şebnem tanesini Bende görmek istiyorum
Güneşin nazlı nazlı doğuşunu Hani evde canım sıkılmıştı da Dün bahçeye çıkmıştım ya anne Görmeyen gözlerim yaşlarla doldu da Gören arkadaşlarım ağladığımı görmedi annemm Şimdi soruyorum sana annem? Görmüyorsam suç benim mi? Sonra dan da kör olunmaz mı?
Anne ben neden yürüyemiyorum? Bende koşmak istiyorum dağlarda yollarda İp atlamak, top oynamak istiyorum Ayaklarım hiç yorulmadan
Hani evde canım sıkılmıştı da Dün bahçeye çıkmıştım ya anne Çocuklar’ haydi topal kız oynayalım Ebe Ayşe olsun O zaten yürüyemiyor ‘deyip güldüler Çocukların bu sözlerine Bilsen ne çok ağladım annemm Şimdi soruyorum sana Yürüyemiyorsan suç benim mi? Ben mi istedim Bu tekerlekli sandalyede oturmayı? Anne ben neden otistik doğdum? Akranlarım okur-yazar Peki, ben neden değilim? Bende okumak istiyorum en güzel kitapları Bende yazmak istiyorum Yüreğimdeki sevgiyi şiirlere dökmeyi Bende isterdim öğretmen, doktor yada mühendis olmayı
Hani evde canım sıkılmıştı da Dün bahçeye çıkmıştım ya anne Çocuklar bana bakarak ’haydi deli deli tepeli oynayalım Ahmet ebe olsun O nasılsa deli’ dediler Bilsen ne çok ağladım annem
Şimdi soruyorum sana Spastik doğduysam suç benim mi? Ben mi istedim spastik doğmayı Okula gitmemeyi? ve.... Şİmdi sizlere soruyorum Bizlerle alay eden, gülüp geçen sizlere Sonradan engelli olunmaz mı? Sana da soruyorum sana sana sana Yürüyemiyorum, görmüyorum ve hatta Duymuyorum diye Benimle alay eden sana soruyorum Bir trafik kazasında ayakların kopmaz mı? Gözüne taş değip de gözlerin kör olmaz mı? Sana da soruyorum Spastik olduğum için alay eden arkadaş Bir ateşli hastalıkla Sonradan engelli olunmaz mı? Ve şimdi Hepinize soruyorum hepinize Engelliysem Suç Benim mi?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ENGELLİYSEM SUÇ BENİM Mİ? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ENGELLİYSEM SUÇ BENİM Mİ? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ÇOK MUHTEREM KALEM ; ANNENİN AIL MANALARINDAN BİRİDE ALMADAN VERMEK..SABIR..METANET.. FEDAKARLIK vs.. DİR..TABİ GÜNÜMÜZDE BU DEĞERLER DEĞİL RAFA KALDIRILMA YOK OLMUŞ DURUMDA BİLE..ASLINDA SİZİN FEDAKARLIĞINIZLA YAZILACAK O KADAR ÇOK ŞEY VARKİ..AMA BENİM KALEMİM PEK MAHİR OLMADIĞINDAN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİMİ ANLATMAKTA İFADE FUKARALIĞI ÇEKERİM..SİZ ŞAİR VE ARİF İNSANSINIZ AZIMDAN ÇOK ANLAYIN LÜTFEN SİZİ TEBRİK EDİYOR SAYGIYLA SELAMLIYORUM..
Çok teşekkür ederim.Engelli annesi olarak evladımla hakkıyla igilenebiliyorsam ve Rabbim in dünya sınavında başarılı olabilirsem kendimi o zaman çok şanslı hissederim. Ben her zaman egnelli annesi olmak sadece özel anneler için verilmiş bir nimettir diye düşündüm. Rabbim Ahirette güldürmek için dünya sınavında böyle bir sınav veriyor ki bu sınavı hakkıyla geçersen ahrette gülenlerden olacaksın diyecektir. Rabbim den her zaman ''Ya Rabbi beni dünya sınavında isyan edeceğim sınavla sınama '' diye dua ederim. Ben ve benim gibi engelli annelerine ses olmaktı amacım. Bunda bir nebze katkım olduysa kendimi şanslı hissederim. Binlerce selam ve tonlarca saygı Andırın dan.
Teşekkür ederim. Toplumumuzun kanayan yarası elbette ama kafalarımız kuma gömüldüğü için görmüyoruz ve duymuyoruz. Bedensel ve zihinsel özürlülere karşı bizlerde duygu özürlüyüz çünkü. Binlerce selam ve tonlarca sevgi saygı Andırın dan.
Özellikle çocuklar çok acımasız oluyorlar engelli konusunda. O gerçeği acımasızca yapıştırırlar engelli çocuğun yüzüne. Sonradan da engelli olunabileceği gelmez çocukların aklına.
Evet maalesef çocuklar bu konuda çok fazla acımasız oluyor ama ben yinede çocuklardaki acımasızlığın ailede kaynaklandığına inanıyorum. Aile çocuklarına gerekli eğitimi verirse her insanın engelli olmaya aday olduklarını ,özellikle alay edilmemesi gerektiğini, alay etmeninhem dinimizce hemde şnsalık olarak büyük ayıp olduğunu tam hakkıyla anlatılır ve bu konuda gerekli eğitim verilirse ; inanıyorum ki çocuklardaki bu eksiklik ortadan kalkacaktır.Geleceğimiz olan çocuklara en güzel eğitimi vermeliyiz. Çok teşekkür ederim. Binlerce selam ve tonlarca sevgi Andırın dan
Sebepsiz yaratmaz, bizi yaratan Eğer yarattıysa sebebi vardır Boşuna bu isyan, suçlu arama Hâk, yanlış yapar mı, sebebi vardır.......Aşık Lüzumsuz
Olaylardan ders almalı, ibretle, ders alarak bakabilmeliyiz her şeye Belki o zaman bazı şeyleri anlayabiliriz "HAYRİHİ VE ŞERRİHİ VEL BASI BADEL MEVT"" İman etmişiz.Hayır da, şer'de Allah'tandır
Kutlarım yazan yüreğini ve eserini Gönlüne, ömrüne bereket Allaha emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Elbette her yaratlışın bir sebebi vardır. Rabbim in yazgısından şüphe duyulmaz. Bir engelli annesi olarak hiç bir zaman isyan etmedim. Oğlumun engelli ama eğitimli bir engelli olması için elimden gelen çabayı sarfettim ve halende sarfediyorum. Her zaman ''Rabbim beni bu dünya sınavında isyan edeceğim yazgıyla sınav etme'' diye niyaz da bulunurum. Çünkü bilirim ki ; dünya sınavında başarılı olursam ahirette gülenlerden olacağım. Şirim duygularımın tercümanı olmaya çalıştı sadece. Çok teşekkür ederim Sizin gibi büyük Ustanın beğenisini almak beni mutlu etti.Binlerce selam ve tonlarca saygı Andırın dan.
CANIM GÜZEL KIZIM YARIN KİMİN NE OLACAĞI BELLİMİ YAVRUM KİMSE HOR GÖRMESİN O KUZULARIMIZI ALLAHIM YARDIMCIN OLSUN MİNEM NE DENLİ ZOR OLDUĞUNU TAHMİN EDİYORUM AMA EVLAT SECGİSİ HER ZORLUĞA DAYANDIRIYOR İNSANI MELEĞİM ÖPÜYORUM SENİ GÜZEL YÜREĞİNDEN KUZUM
Ablammmmm beni kırmayıp ,naçizane şiirimi seslendirdiğin ve duyguyu şiirle birleştirip muhteşemliği yarattığın için sonsuz şükranlarımı sunuyorum sana. Şiiri yazarken bu kadar duygulanmamıştım . Senin sesinden dinleyince kendimden geçtim adeta. Engelli annesi olarak çok fazla duygulandım ablammm. Yüreğin dert görmesin.