NASİHAT-ELEŞTİRİ-VASİYET
Ömür fani, sevgi baki,
Sevdir kendini dünyada! Adın kalsın burda baki, Rahat et öbür dünyada. Ana-baba kıymeti bil, Varlığına sebeptirler! Bir güleryüz ve tatlı dil... Çok görmezsen sevinirler! Fırsat buldukça fidan dik, Çiçek veren, meyve veren... Alnın ak pak, başın da dik... Kul’a yaren, Hakk’ka yaren..! Namazı kıl, orucu tut, Uzak dur hem kötülükten! Söz verdinse sözünü tut, Kurtulursun büyük yükten! Dürüstlükten sakın şaşma, Dürüstlük güçlü referans! Yanlış işlerle uğraşma, Her tavrınla kazan nüans! Vakur, ciddi ve adil ol, Zayıfı ezme, ezilme! Allah’ın nimetleri bol, Sana da yeter, üzülme..! Alma mazlumun ahını, Çıkar aheste aheste! Çok çekersin hem vahını, Dünyada ve ahirette..! İyiyle ol haşır neşir, Adın iyiyle anılsın..! Herkesi paklar teneşir, Varsın kötüler yanılsın... Kötüye iyi olursun, Varsa mevkiin ve paran! Öyleleri uzak dursun, Dost: kötü günde de soran... Kurtlar da sever kuzuyu, Mideye indirmek için..! Anlamışsındır mevzuyu, Dikkatli ol onun için! Ha çok cimri, ha çok bonkör; İki durum da hoş değil! Sen zenginsen fakiri gör, Hayat gerçektir; düş değil! ’’Nice insanlar gördüm, Üzerinde elbisesi yok. Nice elbiseler gördüm, İçinde insan yok.’’ (Hz.Mevla^na...) İnsan var, giysisi yoktur; Aç/açıktır sokaklarda Elbise var;insan yoktur Elbise gezer sokakta! Çok sıkça yeni elbise... Alır zengin sükse için! Gardırop dolu elbise, Olmayanı görmez,niçin? Bu dünyaya çıplak geldik, Kundağa sardılar bizi. Çıplak gideceğiz, bildik, İki arşın kefen bezi..! ’’Komşusu açken tok yatan Bizden değil’’ diyor Rasul, Servetine servet katan... Tüm aç canlılardan mes’ul! Aç komşu yok sanıyorsan, Sen dünyadan bihabersin... ’’Açlar neyime’’ diyorsan, Allah sana akıl versin... ’’Komşu’’ denince hep akla, Mahalleli gelmemeli! Dünyada tek bir insan Dahi açlıktan ölmemeli..! İşte sokak insanları.., Üst baş kirli, karınlar aç! Dinlenmez hiç lisanları, Hasta olur, yoktur ilaç! Sokaklara neden meyil..? Mevzu geniş, hem çok uzar... Kim sebeptir belli değil, Bilinmez ki kime kızar..? Kimisi akıldan mecnun, Kimisi şiddetten kaçmış! Değiller halinden memnun, Ata ocağı sıcakmış! Ailede geçimsizlik... Sebeptir ayrılıklara! Çocuklara ilgisizlik... Meylettirir sokaklara! İlgi yoksa çocuk kaçar... Dikkat edin aileler..! Sokaklarda kalır naçar... Başa neler gelir neler!!? Olmayın evlattan uzak, Bilin hem gittiği yeri! Sokaklarda binbir tuzak... Evla^dın, evidir yeri! Sevgileri pekiştirin, Öğretin Din-i İsla^mı! Hem ahlaklı yetiştirin, Bilmesin kötü kelamı..! Hiç harçlıksız bırakmayın, Olmasın kimseye muhtaç! Sokaklara bırakmayın, Yapın başlarınıza taç! Mıknatıs gibidir para, İnsanı kendine çeker! Evladı düşürme dara, Yoksa sokak onu çeker! Sokak hayvanı da aç’tır, İmkan dahilinde besle! Hem sevgiye de muhtaçtır, Taş, tekme atanı tersle! Hayvanların da hakkı var, Dünya nimetinden yana! Soğuk hava, yağmur ve kar... Yardım etmek lazım ona..! Hayvan nesli tükeniyor, Medeni hayvan yüzünden!.. İnançlar da tükeniyor, Çıkıldı Rasul izinden!.. Cani insan avcı olmuş... Bırakmadı dağda hayvan! Evcil hayvanlara n’olmuş? Boş mu kümes/ahır/sayvan? Hem cebinde parası var... Değil etten yana naçar... Tüfek sırtta diyar diyar... Doğanın içine sıçar!.. Hem bir avuç para verir, Alır köpek, tüfek, kurşun. Hem de soğuktan geberir, Peşinden koşar bir kuşun! Adım başı bir kasap var, Vitrinlerde yığınla et..! İlle de av merakı var... Vallahi billahi hayret! Zevk için can alan cani, Ya çok cahil, ya da yaban! Kimse olmuyorsa mani, Tersine dönmüştür devran! Merhametin ışığı ol, Sen doğada olma avcı! İyilikler aşığı ol, Kötülere cesur savcı..! Doğada bozuldu denge, Ne yaz belli, ne kış belli! Çağırıyor bizi cenge, Sebep insan, bu besbelli! Fırtına, deprem, sel, yangın... Milyonlarca can alıyor! Tedavisiz virüs salgın, En son KIYAMET kalıyor! O da kopacak yakında, Alametler çok çoğaldı! Şu dünyaya bir bakın da; Görün,insanlık mı kaldı!? İnsanlar maddeci olmuş Değer veren az,canlıya. İnanç ve ahlak kaybolmuş, Primler eli kanlıya..! Doğruluktan taviz verme, Sev insanın iyisini! Cahillere prim verme, Akıl ver sen iyisi mi! Sakın sigara kullanma, Ciğerlerin temiz kalsın! Tek zararı sana sanma, Herkes dumansız yaşasın! İçilen ortama dalma, Pasif içici olursun!.. İçenle sürekli kalma, Sen de tiryaki olursun!.. Hem cebe, hem sağlığa, Külliyen zarar sigara! Ciğerler düşer darlığa, Bünyeyi yorar sigara!.. Ana rahmindeki bebek, İçiyorsa sigarayı... Ana ve baba bilerek, Zehirliyor fukarayı!!! Ana rahmindeki bebek, Doğduğunda ne olacak? Elbet kesilecek göbek, Pasif içici olacak!.. Çocuk için yıllar çile, Duman altı, duman altı... Has nefes alamaz bile, Doğru yapamaz kahvaltı!.. Ciğer köh köh, beniz uçuk, Hafıza da zayıf olur! Yese de yumurta-sucuk, Hemen çok çabuk yorulur!.. Mekruh diyen yanılıyor, İnan,haramdır sigara! Din, ilim, tıp onaylıyor, Cidden haramdır sigara! Zengin içerse, mekruh... Fakir içerse, harammış! Bu fetvayı verene yuh... O yetkiyi nerden almış? Ulu orta duman savur, Zehirle tüm masumları. Bol keseden para savur Sonra oyna masumları. Doktor,’’sigara içme!’’ der, Ciğeri duman hastaya. Kendisi her daim içer, Bakmak istemez aynaya!.. Alimler topluma örnek, Böyle oluyorsa eğer!.. İçen cahiller bilerek, İçmeyene vermez değer!.. ’’İmam osurursa eğer, Cemaat de sıçar’’ derler! Alimler içerse eğer, Cahiller her haltı yerler!.. Bir gün tıkanır damarlar, Doktorlar atar neşteri! Kesilir kollar, bacaklar, Birdaha da gelmez geri! Nasihatimi dinleyin, Ey analar, ey babalar!! Kimseyi zehirlemeyin, Açık kalsın tüm damarlar!.. Sigara bıraktıralım, Hergün söyleye söyleye!.. Zararları anlatalım, Dörtbin zehir diye diye!.. Hayvan günlerce aç kalsa, Yemez tütün yaprağını! İnsan aklını kullansa, İçmez tütün yaprağını! Bir nesil içmezse eğer, Gelecek nesil kurtulur! Doğa temiz kalsa eğer, Bütün canlılar mutludur! Cahilin bir sigarası, Bir ormanı kül ediyor! Alimin yanlış fetvası, Bir toplumu kül ediyor! Alkollü içki de haram, Çok kötülüklerin anası! Ha bir fıçı,ha bir gram... Cahilliktir başlaması! Bırakmak da zor oluyor... Hücre alışıyor ona! Para, sağlık kayboluyor, Gidiliyor hazin sona! Bulanır dimağ sarhoşken, İnançların zedelenir!.. Birden dolar beynin boşken, Tüm değerler debelenir!.. Beynin dolar sorularla; O an çıkmaza girersin!.. Boğuşursun arılarla; Milyonlarca iğne yersin!.. Doğruları şaşırırsın, Herşey yanlıştır gözünde!.. Rab işine karışırsın, Kaybolmuşsundur özünde!.. Rezil eder, yuva yıkar... Dostun da kalmaz çevrende!.. Sevenlerin senden bıkar, Yalnız kalırsın evrende!.. Cep delik, cepken delik; Kalırsın da orta yerde!, Dostların vermez metelik, Muhtaç olursun namerde!.. Karaciğer tekler birgün, Siroza kapı açılır!.. Yataktasındır her gün, İnan yanından kaçılır!.. Siroz olup şişmişleri, Gördük bu yaşamımızda! Çöplüklerde ölmüşleri, Gördük bu yaşamımızda! Eline şişeyi alan... Kafasına göre hoştur!.. Trafikte kaza yapan... Birçok sürücü sarhoştur!.. Ölümlere sebep olur..., Nice masum canlar gider!.. Kendisi de mefta olur..., Ahirete sarhoş gider!.. Beden bitik, ruhun garip Verdiğinde son nefesi, Kimse çıkmamışsa sahip, Duyulmaz hem sala sesi!.. Belki namazın kılınmaz?.. Konuşulur ki: murt gitti..! Sebeplere hiç bakılmaz, Ahiret gitti, yurt gitti!. Belediye zaruretten, atar seni bir çukura! Gazetelere manşetten... Gömdük yine bir fukara..! Haramlardan birtek haram, Bu hallara sokar işte!.. Birileri eder bayram, Kimliğin kalır geçmişte!.. Mideni su ile doldur, Canın alkol istemesin! Meyve suyu ve süt boldur, Ve ayran var içmez misin? Dindar;anlayışlı eş seç, Aranızda saygı olsun!.. Bir de sevgi dolu süreç... Alkol sizden uzak olsun!.. Morfin-eroin-kokain, Bir de esrar zehirleri... Üreten ve satan lain, Zehirliyorlar gençleri!.. ’’Bir kere içmekle hem, Birşey olmaz’’ diyen bir genç... Satıcıya oluyor yem, Alışıyor, artık çok geç!.. Zehirlere para yetmez, Namus ve can gider elden!.. Son pişmanlık fayda etmez, Zehirci anlamaz halden!.. Damardan aşırı bir doz... Verilirse beden mefta..! İster sıvı, isterse toz... Sen sakın olma o safta!.. Kurtulmasına yardım et, Hatasına ortak olma!.. Bu dünyayı tasavvur et, Ne dünyası? Etme bulma..! Ademoğlu beşer, şaşar! Hata yaptıran da nefis! Eğer hatasını boşar... Oh ne güzel, hem de nefis!.. Fırsat buldukça sipor yap, Güç, kuvvet olur dizinde! Sağlıcakla hizmetler yap, Rasulullah’ın izinde..! Spor denilince akla Para,şiddet gelmemeli! Çok güçlü bir yumrukla da, Ringde kimse ölmemeli!.. İnsan dövüştürülüyor... Boğa, köpek, horoz, deve... Para bölüştürülüyor... Harcanıyor seve seve!? Adı spor;kendi kumar!.. Kan akıtmak spor mudur? Parasal getiri umar!.. Acı gerçek işte budur! Futbol çok riskli bir alan, Fanatiklik baş belası!.. Sopa, bıçak, silah alan... Okutur ölü salası!!! Bahis oynar reisleri, Ev halkı canından bıkar!.. At yarışı bahisleri, Nice yuvaları yıkar!!! Toto, loto, kazı kazan; Hükümetler oynatıyor!.. Oynayanlar ise bazen, Malı-mülkünü satıyor!.. Futbol üstünden ’iddaa’ Küresel bir kumar oldu!.. Çok parası olanlar da... Bundan medet umar oldu!.. Her türlü bahis kumardır! Çoğunun canını yakar!.. Bahiste devletler vardır, Aldığı payına bakar!.. Balık baştan kokar, doğru! Balığın kuyruğu olma! Meyletme kumara doğru! Sistemin buyruğu olma! Helal kazan, huzurlu ol; Gözünü dikme harama! Çalış;temiz nimetler bol, Pislikte medet arama!.. Çaresizsen sabırlı ol, Allah seni görecektir!.. De ki:’’Rabbim yardımcı ol’’ Allah yardım edecektir!.. Kapkaç/soygun yapma.İste, Veren elbet çıkacaktır... Ömrün geçerse hapiste, Herkes senden bıkacaktır!.. Hırsızlık da ahlaksızlık, Şerefin beş para olur!.. Kimseye yapma haksızlık, Şerefinle yaşa n’olur!.. ’’Haram,helal ver Allah’ım’’ Dersen huzur bulamazsın!.. ’’Aciz kulun yer Allah’ım’’ Dersen insan olamazsın!.. Pornografiye yaklaşma, Alma dergi-cd-kaset! İbadetten uzaklaşma, Temiz kalsın ruh ve ceset!.. Uzak dur sapıtmışlardan, Başın öne eğilmesin!.. Hem; şeytanca bakışlardan, Bir bakış seni yenmesin!.. Zina ateşten bir gömlek! Helalinde sebat eyle! Huzurlu yuvayı bölmek, Akıl ka^rı mıdır söyle? Nikahta keramet vardır, Çok günahtıh nikahsızlık!.. Nikahlı eş ’gerçek yar’ dır, Sakın yapma ahlaksızlık!.. Anlaşamıyorsan boşan! Boşanmak da ruhsat içi! Evliyken zinaya koşan... Peydahlayıverir piç’i!.. Doğacak çocuğa yazık..! İki ara, bi derede..! Eşit bölüşülmez azık!.. Ömrü geçer cenderede!.. Allah kesin yasak koymuş, Hele evliyken zinayı..! En güzel soy helal soy muş! Sağlam tutasın binayı!.. Nefsini dengede tutan... Harama meraksız olur!.. Salkımı çöpüyle yutan... Hayvanlardan farksız olur!.. Zararların neresinden... Dönülürse elbet ka^rdır!.. Bu şiirin içersinden... Hepimize bir pay vardır!.. Herkes günah işlemiştir, Günahsız sadece Allah..! Allah,’’TEVBE ET’’ demiştir, İş işten geçerse eyvah!.. Her türlü pislikten uzak... İnsanca yaşamak lazım! Adım başı binbir tuzak... Aldanmamamız niyazım!!! Rabbim herkese hidayet... Nasip eder de İNŞALLAH(amin) Düzgün yaşanır nihayet... Cennet verir belki Allah(amin) Anlayana sivrisinek saz..! Anlamayana davul,zurna az..! Anlayana nasihat-vaaz..! Anlamayana musibet az..! Talih KIZMAZ-2005- KOCAELİ |