Okuduğunuz şiir 8.8.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Siyah Bir Lale
Hadi bir şey söyle! Semanın somurttuğu bir günde Rüzgarla savrul Denizle haşrol Bulutlar kimi resmediyor ?
Toprak sırılsıklam, toprak ki atam Toprak biz kokuyor İşte orda bir tümsek daha Dikkatlice izle! Anlatıyor Ne de güzel anlatıyor Sessizce, yaşanmış bir hikaye
Bağrında rengarenk çiçekler Eken oğuldur, baba toprak
Siyah bir lale Beli mi bükülmüş ne Yağmur! Bir bardak su, dercesine
Ulu bir çınar yanıbaşında, izin ver! O koca yapraklar eğiliyor Tebessüm ki tam manasıyla hissettiriyor Şeytan diyarı terk eylemiş gibi O denli ılık bir rüzgar Neler götürdü? Neler getiriyor?
Gönül! Kusura bakma Bir zamana kadar hep yarımdın Şimdi tamsın Lakin sen tamken diğerleri yarım kalıyor Dilim seni tarif edemiyor Kelimeler ki kifayesizlikte dibe vuruyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Siyah Bir Lale şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Siyah Bir Lale şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel şiir. Üslûp sade ve akış çok iyi. Finali özellikle çok beğendim. Bu bakımdan tebrik ederim.
Minik bir eleştiri izninizle: Neredeyse hemen her mısra sonuna virgül konmasaymış iyi olurmuş. Bazı virgüller işlevine uygun düşmemiş. Aslında serbest şiir bu kadar noktalamayı kaldırmıyor. Umarım rahatsız olmazsınız. Saygılar.
Enes bey iyi bir şaire ilişkin verdiğiniz sinyaller var bu şiirinizde.Samimiyetle söylemeliyim ki bu şiir güzel olmuş.Daha da güzellerini yazacak potansiyel yureginizde saklı sizin.Başarılar dilerim.Eserinizden ötürü tekrar tebrik ederim sizi.
Siyah Lalenin tasavvufi anlamda çok değerli bir sembol olduğunu biliyorum. Tıpkı gerçek aşkın, kalbin içindeki kara lekede süveyda da bulunduğu gibi lalenin siyah olmasının da bu anlamda bir önemi olduğunu duymuştum.
Bir de bir efsane söylenegelir, aşkından bir gecede kıpkırmızı lalenin kömür gibi siyahlaştığı söylenir. Tabi ki bu bir efsana ama gerçek olanının dini anlamda bulduğu karşılık olduğunu düşünüyorum. Süveyda ve siyah lale...
Şiirimizde de ağırlıklı olarak tasavvufi anlamı üzerinde durularak dile gelmiş. Yürekteki kara leke yani aşk acısına oklarını çevirmiş.
Farklı ve dupduru anlatımıyla çok güzeldi.
Tebrik ederim yetkin kaleminizi. Selam ve saygılarımla.
Şiirimi incelediğiniz ve bakış açımı anlamak için gösterdiğiniz gayret için teşekkürler.. Küçük eşiklerden büyük bahçelere çıkabilirsiniz elbette, bu sizin geniş ufkunuzdan ve derin yüreğinizden kaynaklanıyor, sevgiler..
Güne yakışan bu güzel eserin sahibi sevgili ustamı kutluyorum. Büyük keyif aldım, emeğinize yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımla. Hoşça kalın…
GÖNÜL DOSTU; Beyaz ve Duru anlatımdilerim. Yüreginizin ateşi var olsun. Kutlarım şiirinizi ve sizei... .............................. Saygı ve selamlar...