Yılların gürültüsünü ancak bu kadar saklayabilir insan Bir fısıltının içine koyup Ufkun dibine ancak bu kadar gerçek bakabilir Hiç bir yarını umursamadan Bir sevmesini bu kadar gök edebilir Yaşıyor olmanın zahmetine hiç aldırmadan Bir yenilgiden sonra bir yerden değil Hep aynı sebeple en taze gönülden Bir şarkıya başlar gibi Bir şiiri soyunur gibi Bir meyveyi dalından koparır gibi değilse de Hiç bir güzelliğe eksilmeden Aynı ihlasla böyle bakabilir Ve sadece ancak böyle huzurlu Böyle mutlu yaşayabilir Kazandım dediği herbirşeyi kaybetme pahasına Sevmesine sadakatini ancak böyle daim kılabilir Ömrüne muhtar seçer gibi.
Kendini ayıklamalı kendi olmayan herşeyden Mavinin içindeyken mavi değilse mesela Koyu mavi olduğunu anlatabilmeli Yani bir olduğunu biricik olduğunu Ve herşeyden çok olduğunu Durduğu yerden varacağı yere kadar kim olduğunu İlan ı aşk eyler gibi İnançla bütün susma manzaralarının önüne geçip Harbi söyleyebilmeli Adetullah budur Fıtratın tıyneti budur Nasıl diyordunuz Doğallık budur işte Dibine kadar adamlığın gereğidir Ne isen ne olduğunu azaltmadan Abartmadan hakkıyla söyleyebilmek.
İnsanın içine gece bir sızmayagörsün Hüznün hikmetleri bir bir sıçrıyor gönül göğüne Kah bir şehrin yolsuzlukları acıtıyor yıldızları Kah karşılıksız bir aşk olup ağlatıyor Birileri bir yerde acından kıvranıyorken Diğerleri yani kalbi insan olmayan Ama her halükarda ahiri olan diğerleri Hiç olmayı göze alarak hemde Tıka basa doyabiliyor Gel de şimdi ağız dolusu susma Bir dağ gibi birikip bu hayasızlığı şiir diliyle kusma İnsan hiç sevdiğini sevme pahasına pazar eyler mi Ve içinden canlı çıkılması mümkün olmayan bu dünyaya tamah eder mi Etmez elbet Aklı fikri ve ufku varsa Ve Allah’lı olmanın ahlakıyla varsa Etmez elbet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Heyecanın Canı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Heyecanın Canı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.