-I- Genceciktim servi boylu dal gibi Geçti ömrüm ince tozlu yol gibi Ecelin elinde boynum kıl gibi Bir vuruşta düşen dallara döndüm
Yedi köyde yedi çocuk kuşandım Yedi yetsin, gerisini üşendim Ha deyince yar ardına düşendim Şimdi kavuşulmaz ellere döndüm
Küllü suyla kaynattım da kazanı Besledim büyüttüm kızı kızanı Mimar hekim öğretmeni ozanı Dalda yediveren güllere döndüm
Her ömrün sonunda gelir bir hazan Böyle emreylemiş fermanı yazan Duyarım kalkamam okunur ezan Estikçe savrulan küllere döndüm
-II-
Dert inceden damar damar yürüdü Aklım sağlam beden erken çürüdü Benim de bir gonca demim var idi Yaprağı dökülmüş güllere döndüm
Sol yanım soluma devrildi kaldı Gözlerim yoluna çevrildi kaldı Kol boyna doladım derdim çoğaldı Şimdi geri gelmez yıllara döndüm
Hıçkırmak isterim akmaz gözümden Kurumuş pınarlar canım özünden Bir kere çıkmadım yarin sözünden Hak’ka doğru giden yollara döndüm
Hem çarığı hem de çizmeyi giyen Kahpeyi kurşuna dizmeyi bilen Bir Köroğlu- Ayvaz değilsem de ben Yelesinden esen tellere döndüm
-III- Döndüm harmanımı bitirdim yazı Eledim unumu yetirdim azı Hak’ka şük’reyledim ettim niyazı Seher vakti esen yellere döndüm
Sabahın köründe yufka pişirdim Sağdım sütü tülbentimden geçirdim Kış gününde sıcak çorba içirdim Yuvadaki yavru kuşlara döndüm
Al yazma bağlayıp mor fistan giyen Yavruya titreyip donmasın diyen Baltayla odunu bir vuruş dilen Gövdeden kırılmış dallara döndüm
İyi günde herkes dostum eşimdi El ayak tutarken can kardeşimdi Elden ayağa düş bak hale şimdi Kötünün dilinde ’Öl ’lere döndüm
-IV- Ayşe anayıdım geçtim dünyadan Bitti ömür gençliğime doymadan Ay ışırdı yüzüm güneş doğmadan Bir gecede göçen evlere döndüm
Altmış sekiz yıl gün görmüşüm güya Yalanı gerçeği hepsi düş rüya Gelene hoş gidene boş bu dünya Bir yanıp da sönen mumlara döndüm
Aşık Aktaş Ayşe ana kulusun Susmaz yüreğinle onun dilisin Türkü söylemeyi ner’den bilirsin Ninniler dinlerken bülbüle döndüm...
ŞABAN AKTAŞ-03.02.2002
(*)Kalp enfarktı geçirerek yatağa düşen annem o tarihten beri yatalaktır ... 11.10.2010 TARİHİNDE HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞTUN ANNEM; MEKÂNIN CENNET OLSUN... SENİ ÇOK ÖZLEDİK. GÖZYAŞLARIMIZ YAĞMUR OLUP DÜŞECEK TOPRAĞINA...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR ÖMRÜN TÜRKÜSÜ (*) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR ÖMRÜN TÜRKÜSÜ (*) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aynı ayaktan yazılmış bir şiir dikkati çekmek isterim: Linki tıklayınız: http://www.edebiyatdefteri.com/siir/1051192/dondum.html
DÖNDÜM
Kapattım kapımı sevdaya, aşka . Niyazsız şükürsüz kullara döndüm. Dünyada yaşamak gerçeği başka . Fincanda telvesiz, fallara döndüm.
Zamansız eridim, zamansız çöktüm. Sayende boynumu her gece büktüm. Daha ilk baharda, yaprağı döktüm. Mevsimsiz kuruyan dallara döndüm.
Herseyim hataydı her yanım günah. Başıma gelene eyvah ki, eyvah. Her gece hüzünle oluyor sabah . Gidip dönülmeyen yollara döndüm.
Bağırdım, avazım çıktığı kadar. Koca dünya zindan koca dünya dar! Nasıl bir yürekmiş, nasıl vicdan var? Kanadı kırılmış, kollara döndüm.
Alem kıskanırken, nazar mı değdi? Ne şafaklar söktü ne güneş doğdu. Fırtına mı koptu, yağmur mu yağdı? Kuruyan tomurcuk güllere döndüm.
Hala kavrulurum, hala yanarım . Neden hala senin adın anarım . Coşmuyor sevdayla çoşan pınarım. Şimdi akıp giden, sellere döndüm.
Neyi beğenmedin, hangi huyumu? Arkamdan kazarken derin kuyumu. Kestin yağmurumu, hayat suyumu. Sahrasına hasret, çöllere döndüm.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şaban Aktaş tarafından 10/9/2016 10:56:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Arif olanlar anlıyor, taklit etmek değil taklit edilmektir marifet... Anlayana. Yürekli yorumunuz için teşekkür ederim. Kendisi düşünce üretmeyen muadil şiirler yazar...
Şaban Bey'e : Gözüme çarpsaydı siz istemeseniz de bu şiiri zaten incelerdim. Sanırım neden incelememi istediğinizi anlıyorum.
Şiir, aşık şiiri tarzında yazılmış,destansı bir ağıt niteliği taşıyor,kafiyelenişi açısından halk şiirimizin standart kafiye kalıplarından bazı nüznsları mevcut Modern bir şair bunu olsa olsa bilinçli yapacağından hata olarak kabul edilemez. Şiir kimi mısralarında 6+5,kimi mısralarında 4+4+3 duraklarla yazılmış,bir şiirde iki farklı kalıp kullanılabileceğinden bunu da kusur olarak görmemeliyiz.
Konusu apaçık olduğu için izahata gerek duymuyorum.Şairanelik ve şiirsellik açısından usta işine benziyor." Altmış sekiz yıl gün görmüşüm güya" gibi bir iki tane şiirin hakim tınısını bozan üzerinde iyi çalışılmamış bazı mısralar görünüyor.Şiirin uzunluğu düşünüldüğünde gözden kaçmış olabilir.
Konu bana şöyle bir öykü düşündürttü : Ölümsüzlüğü ve iç huzurunu arayan bir seyyah tarif üzre gide gide bir bilgenin yanına gelir.Yedi çeşmeli pınarın başındaki bilgeye: "İhtiyar,sır sende diye ta uzaklardan sana geldim.Sırlı sularından kalkıp bana bir kaç tas su ver.Bilge kalkıp kalkıp defalarca suyu verirken sen niye almıyorsun bile demez.Seyyah suda hiç bir farklılık görmediği gibi daha lezzetli sulardan içtiğini düşünüp bu suyun bir özelliğinin olmadığını sorgulamakta dır.Bige: Biliyorum ki aradığın su bu değildir "der bilge bunca yolu geldin amma ne bul duğunu söyle bana.Seyyah, suda bir farklılık görmediği gibi bilgede de bir özellik göre memiştir. Onda hayalindeki bilgeye hiç yakıştıramadığı pek çok kusur görmektedir.
Bilge bunları anlamış gibi derki : Aradığın kişi ben değilim.Ben de senin aradığın hiç bir şey yok . Bak bende pek çok kusur göreceksin.Burnum yamuk,gözlerim bozuk,dilim her daim hatasız dönmez, senin bilip de benim bilmediğim pek çok şey var. Ama senin neyi aradığını, buraya neden geldiğini bana söylediler.SENİN ARADIĞIN BENGİSU DEĞİL SEN ASIL KENDİNİ NASIL BULACAĞINI ARIYORSUN.Üstelik buraya kadar boşuna geldin.İç huzurunun sıırını bulmak için bunca diyar gezmek,bunca dili bilmek gerekmezdi.Evrendeki her dilin kendi bilgeleri vardır.Her dilin bilgeleri bir başka dilden bir başka yöntemle farklı farklı şekillerde aynı manayı söylerler. Şimdi ülkene dön. Su mecazdı sen buraya bunun mecaz olduğunu öğrenmeye gelmiştin.Seni ancak kendi ülkenin dilinden anlatan bilgenin öğretileri huzura kavuşturabilir. Gittiğinde de öğreneceksin ki ölümsüzlük suyu iç huzurudur. Ona nsaıl ulaşacağını onlar anlatırlar. Çinliysen konfüçyus'u,Yunanlıysan Sokratesi,Türk'sen MEVLANAYI OKU onların dilleri farklı ama anlatıkları şey aynıdır.
Devamı sonraya kalsın. Başka yerde aramayın devamı bendedir. TEBRİK VE SAYGILARIMLA.
İyi günde herkes dostum eşimdi El ayak tutarken can kardeşimdi Elden ayağa düş bak hale şimdi Kötünün dilinde ’Öl ’lere döndüm tebrikler, hissettiren dizelerdi. saygılarımla..
Şahamettin bey Merhaba, Benim bu günkü yazılarım arasında Altı Mart 1930 Adlı bir yazı var vaktiniz olursa gözatmanızı önerim.Mevlanayı benim kadar araştırdığınızı,Yunus'u ve tasavvufu bilmediğim sanıyorsanız,yazdıklarım yeterlidir.'' İştir kişini ainesi lafa bakılmaz! derler ya hani.
Bu kadar zahmet ettiğiniz şçin saygılar sunuyorum.
Altmış sekiz yıl gün görmüşüm güya Yalanı gerçeği hepsi düş rüya Gelene hoş gidene boş bu dünya Bir yanıp da sönen mumlara döndüm
Şaban Bey...
Şiir öylesi derin anlatmış ki özün içinde ki sesi... Acılandım, sızılandım anadır bir şeye benzemez gözün nurudur evlatları... Mucize iyilikler versin yaradan ne diyeyim bilemiyorum ki. Sustum okuyorum.
bir dakika saygı duruşunda bulunduktan sonra, bu destansı eserini yürekten kutluyorum. çocukluğumda köyümüzün pazarına her salı günü destancı amca gelirdi. ve biz onun etrafında hayranlıkla toplanır ve dinlerdik. bana çocukluğumu tekrar yaşattığım için sana teşekkür ediyorum. selam olsun sana eyyy! şair. selam olsun sana eyyy! şiir.
Linki tıklayınız:
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/1051192/dondum.html
DÖNDÜM
Kapattım kapımı sevdaya, aşka .
Niyazsız şükürsüz kullara döndüm.
Dünyada yaşamak gerçeği başka .
Fincanda telvesiz, fallara döndüm.
Zamansız eridim, zamansız çöktüm.
Sayende boynumu her gece büktüm.
Daha ilk baharda, yaprağı döktüm.
Mevsimsiz kuruyan dallara döndüm.
Herseyim hataydı her yanım günah.
Başıma gelene eyvah ki, eyvah.
Her gece hüzünle oluyor sabah .
Gidip dönülmeyen yollara döndüm.
Bağırdım, avazım çıktığı kadar.
Koca dünya zindan koca dünya dar!
Nasıl bir yürekmiş, nasıl vicdan var?
Kanadı kırılmış, kollara döndüm.
Alem kıskanırken, nazar mı değdi?
Ne şafaklar söktü ne güneş doğdu.
Fırtına mı koptu, yağmur mu yağdı?
Kuruyan tomurcuk güllere döndüm.
Hala kavrulurum, hala yanarım .
Neden hala senin adın anarım .
Coşmuyor sevdayla çoşan pınarım.
Şimdi akıp giden, sellere döndüm.
Neyi beğenmedin, hangi huyumu?
Arkamdan kazarken derin kuyumu.
Kestin yağmurumu, hayat suyumu.
Sahrasına hasret, çöllere döndüm.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şaban Aktaş tarafından 10/9/2016 10:56:34 AM zamanında düzenlenmiştir.