Cemreve susan her şey soğur ilk düşen cemreye kadar hareket eden hiçbir şey bir şey kaybetmez parıltısından gözyaşı ince bir sistemdir son düşen ana kadar -ölmek en acı eylemidir yaşamanın kırılmışlığa yüz kızartıcı bir suç daha eklemiş olmaz giden, kalmakla bak gör, kırılanı hep ondan sonra gelecek umut ayakta tutar kimse şikayetçi değil taşıdığı yükten zaten olmamalı da -gitmek en acı eylemidir kalmanın insanı, insanca bir yarayla sınama gider kendine küser bizi kimse suçsuzluğumuzla yargılayamaz herkesin narı kendine kanar ahı da yok sayma kiminin ters teper, kiminin tutar -gülmek en acı eylemidir son gülenin. Meriç Aydın |
Gitmekle kalır kalanda asıl kıran kırana içindeki acı ....
gitmekle - kalmak arası metefor zemininde ne güzel sorguya çekmiş gerçeği şiir.
giden gittiğiyle kalır kırılmışlığı, kırılmamışlığı olsa da kalanda büyüdüğü kadar olmayacağı kesin.Hele ki umut gibi bir yük evet ...sayın şairimiz buna gönüllü kabulcü olduğumuzu söylese de bundan şikayetçi olmadığımızı söylese de aslında, gerçekleşmedikleri takdirde ne büyük bir yük, ne büyük kırılganlıklara gebe bırakan bir oluş olduğunun da işaretini çakmış dizelerinde...
Ne diyebiliriz ki...ölen gider... kalan yaşar işte bir şekilde... başka yolu, yorda mı oluşu, şekli yok bu hayat denilenin....
sorular, sorgular, nedenler, niçinler, ne şekiller... ömür için..hayat için acaba işte hayatı daha nasıl kalite kılarız hem kendimize hem insanlara...
işte burda şiirin yine insanı kendine sorun eden o soylu damarından akan duyuşu görüveriyoruz...ve tabi ki yazanın şiiri araç ederek insanların aciz, kırılgan, umutlara yüklü kalışlarından duyduğu sonsuz acıyı duyumsatan asil bakışı...
Her zaman ki gibi lirik anlatımıyla, gerçeği, insanı avcuna alıp sorgulatan, düşündüren yanıyla çok güzeldi.
Kalben tebrik ederim.Var olsun yetkin kaleminiz.
Selam ve saygılarımla.
Şükran AY tarafından 6/10/2015 4:19:34 PM zamanında düzenlenmiştir.