Kışkırtanı geliyor gözün kulağın Ve dört bir yandan yürüyor provokatörler Sesimi koyulaştıran bu silahlara susamam/ Alnımın ortasından iniyorum meydanlarına İşte diyorum işte ben mazlumum Sizin derdinizden değil inancımla varım Başım örtülü ama yüreğim açık Kavlimi saklamaksızın seviyorum hayatı Bir iyiliğin kulpundan tutup Var edenin hükmünce secdeye iniyor başım “Bedenim cehennem büyüklüğünce yaratılsın” Diyen kadar olmasa da Hayrınızı diliyorum
Özgürlük kurdun kuşun Ve her insanın hakkı olduğu kadar Benim bakışlarımla da olsun istiyorum Yanlış anlamayın sizden aman dilemiyor Aman da istemiyorum
Size susmam kadar susun sadece Körkütük laflarınızı tutun içinizde Ve sabredin iyiliğimin size eriştiği vakte kadar Kusmayın haksızlığınızı zamanımıza
İşini aşını ve yüzünü saklamıyor gözlerim Karanlıkta görmüyor gürültüde işitmiyorum bende İnanın inanın bende insanım Giyindiğim ettin kemiğin ruhunu taşıyor “O gün gelip dağların hallaç pamuğu gibi savrulduğunda Yerin ve göğün birbirine girdiğinde Ve kimsenin kimseyi tanımayıp Amellerini sırtlandığında” Var edene hesap vereceğime inanıyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Baş-örtüsü II. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Baş-örtüsü II. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yüreğinize sağlık sevgili kardeşim insanlar olgun oldukları derecede saygılılar başka insanlara... bilmediğini bilip de bunu kendinden saklayan insanlar olgunluğa erişemeyenlerdir ki keşke erişseler derim yine iyi düşünürüm iyi isterim onlar için...ama kulağı tıkanan tıkanmıştır... dua niyetiyle Allah onların müstahakını versin diyelim... sizinde yüreğinize sağlık Allah razı olsun...
Türban'ın ne kadar kişisel çıkarlarımız için kullandığımızın, ne kadar istismara açık olduğunu uzun uzun anlatmaya gerek bırakmıyor bu şiir ve profildeki resim... .... Av'a giderken av olmak...Bu olsa gerek .... Ah.!Nerede dürüstlük..?
Tadı kaçmış bir tartışma...Sadece turnusol görevi gördüğü için anlamlı...İnsan hakları-özgürlükler vs vs kavramlarını en çok tüketenleri tanıyoruz sayesinde...
Çok güzel ve içten şiir..Tebrik ediyorum...
azzeki tarafından 2/19/2008 2:31:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Kani kardeşimin "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır" doğrultusunda konuyu gündeme taşıması gayet doğal. Satırlarının her kelimesine imzamı atıyor ve ayakta alkışlıyorum. Rabbim ondan razı olsun.
Kardeşlerim lütfen inançlara saygılı olun. Başörtüsü takan da takmayan da bizim kardeşlerimizdir. Ayırım yapanlar utansın. Burada konu hakkında konuşmayacağım.
***Arzu edenler konuyla ilgili hazırlamış olduğum bilgilere yazılar bölümünden bakabilirler.***
Şiir herzaman olduğu gibi çizgi üstü bir çalışma... Yürekten gelen billur satırlar...
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakış gibi işlemişsiniz. İyi ki varsınız. Rabbim sizden razı olsun.
Yüreğinize ve kaleminize sağlık efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
Kalbinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm, dilinizden güzel sözler eksik olmasın. Hoşça kalın, dostça kalın.
Sevgili arkadaşım kur an dan söz ederken bilerek konuşmak lazım kuran da her şey acıkca yazmaz,bu gibi durumlarda Peygamber efendimizi örnek almalıyız.Baş örtüsüne bu kadar takmayın bırakın insanlarımız kullansın.Siz kullanmayın bişe diyen yok ki size kullanana karışmayın.Devlet rejmi yıkılmaz korkma. arkadaşım yüreğine sağlık
canım kardeşim senin duyguların düşüncelerin doğru. sen doğru bildiğinden şaşma.doğru yoldasın canım .canım kardeşim benim.örtüneceksin tabi. ne demek kadın baş açık namaz kılar.çok yanlış
doğru senin düşüncelerin.yanındayız saygılar o sıcacık yüreğine...
Bu şiir "ALPEREN isimli arkadaşın aşağıdaki anlatımına sus demek ve herkesin inancına daha saygılı olunmasını tenbih için kaleme alınmıştır. Bir önceki Baş-örtüsü şiirine yazılan aşağıdaki yoruma cevaben haksızlığa sus demek için yazılmıştır.
sevgili kardeşim başörtüsü zulmü diye birşey yoktur. baş örtüsü kuranda belirtilmemiştir.islamda sonradan katılan bir uygulamadır... hür ve öcgür kaıdnları kölelerden,cariyelerden ayırmak için getirilmiş bir kapanma biçimidir.kadınların namaz kılarken bile başını öretcek diye bir ayet yoktur.hadis de yoktur..sonradan getirilmiş şeylerdir bunlar.. ne dinsel ne bilimsel hiç bir manası yoktur başörtüsünün...eğer dinsel bir manası olsaydı herkes aynı biçimde örterdi.iranda çarşaf,afganistanda burka,türkiye de türban..hepsi başka başka..demekki şekli şemali belli değil..
başörtüsü diye diye devletin rejime devlete başkaldıranların oyununa gelmeyin..
recm de,4 karı almakta,kadınların mirastan eksik almasıda, bir erkeğin şahitliği 2 kadına eşittir gibi dini kuramlarıda savunuyormusunuz. şeriatla yönetilen hangi ülke modern çağdaş olabilmiş..halife dedikleriniz ingilize vatanı sattı..bırakın bu işleri.bilime teknolojiye yönelin.üniversitelerde öğrencilerin sorunu başörtüsü değil,paralı eğitim,yurt sorunu,geçim derdi,işssizlik.bilimsel araştırma ve kaynak eksikliği,hocaların sosyal özlük hakalrının azlığı,laboratuvar eksikliği... diyelimki herkes başörtüsü taktı üniversiteler dahamı bilimsel olacak..bırakın bu işleri.dini devlete sokmayın.devlet ayrı din ayrı...