YA DA ÖLÜN
Durun da
şiiriniz ölsün yaşamak olsun Söz dilden gönüle Kağıttan uçurtma yapın Size engel siz Yaşam kültürünüz küf Anlından vurunca güveni Tonca yalnızlık yüklendiniz Nereye dönsem oradadır Karşılığı olmayan hayel kavganız Kimliksizsiniz Tanımsızlıktır sizi tanımak Çocuğa ne öğreteceksiniz Evcilik bile değil oynadığınız Neşterlere gelesiniz Pes demiş Bu densiz uyuşukluğunuz Darda soluk Kısmış havasını her bir şeyin Ya kalkın ayağa Ya da ölün. |
şiiriniz ölsün
yaşamak olsun....................Şiir ciddi bir kahırla başlamış desek yanlış olmaz sanırım.Şiirlerini beğenmediklerine hitaben seslenmiş sayın şair.
Hani denir ya geleneksel bedduasal bir söylem vardır " adın batsın " gibi ona hatırlatmalı gibi " şiiriniz ölsün " demiş buradaki edebi söylemsel etki gerçekten çok hoşuma gitti...
Anlamsal açıdan devam edersek, şiiriniz ölsün yaşamak olsun... dizesiyle böylesi eserlerini beğenmediği kişilerin şiiriyleriyle yaşamı sonlandırdıklarına inandığını ifade etmiş...
Derinlere indikçe sorgusu sulali çok ama çok tartışılır bir düşünce...Şiirle yaşamı öldürmek...Nasıl insanlar yazdıklarıyla yaşamı öldürebilirler.İnsanların hayatlarını bitirmiş gibi olurlar..Burada sanırım sayın şairimizin ölümden kastettiği ölmek kadar, ölümle eş değer gibi yaşamı beter bir duruma getirilmesine itiraz ettiğini anlarız.
Şiirin değerini iyi bilen bir şairle karşı karşıyayız.Şiirin toplum üzerindeki etkilerini.Yani nükteli, kafiyeli, etkili, çarpıcı sözün.
Daha daha köklere indikçe sayın şairin şiirden de öte şiirde bahsi geçen temaya, anlatılana dikkat çektiğini anlamak zor olmuyor.
Ve dediğimiz gibi bu bendin lson dizelerinde sözü bağlamış..sözün tanımını getirerek.
Söz demiş...dilden gönüle gidendir... sizin söz bildiklerinizle siz kağıttan uçurtma yapın diyerek...sizin söz diye bildiğiniz söz diye söylediğiniz şeyler boşluğa salınan bir nevi çocuk oyuncağı demek istemiş...
Toparlarsak ...bendi özde ; sözün özününün altını çizmiş.Sözün gönüle hitap etmeyeninin kıymetsiz olduğu gibi aynı zamanda yaşamı da zehir eden ölüm düzeyinde insanlara zarar veren bir oyun gibi görüldüğünü anlatmak istemiş.Şiiri bu ölümsel oyuna araç etmeyin demiş.
Size engel siz.................Böylesi boşluğa salınan, bir anlamı olmayan söz yüklü şiirlerinizle kendinize engel koyan sizsiniz.
Yaşam kültürünüz küf........Yaşamak adına kendi içinizde kurumlaştırdığınız ve adına kültür dediğiniz olguda başlıyor bütün yanılgı...
Anlından vurunca güveni...... Böylesi kültür içinde depreşen söz, şiir ve eylem birlikteliğinden sonra güveni yok ettiniz...n şiir ve sep
Tonca yalnızlık yüklendiniz.....Ve bunun doğal sonucu olarak yalnız kaldınız...
Nereye dönsem oradadır.....Yaşamın her ne tarafına baksam çürümüşlüğe dair izlerinizi görürüm....
Karşılığı olmayan hayel kavganız....Boşluğa söylenen söz gibidir, söze yüklediğiniz şiir gibidir tıpkı kavgalarınızda...boşluktadır..yok hükmündedir....bir beyhudelikle uğraşırsınız..kendinize amaç edinirsiniz.
Kimliksizsiniz..........Bu sebepten dolayı...yani hep boşluğa seslenilen şiirlerden dolayı, yaşam kültürü anlayışınızdan dolayı ...ne sözünüz, ne eyleminiz hiç biri birbiriyle tutarlı, sabit doğru, tutarlı bir duruş sergilemediği için kimliksizsiniz...yani yoksunuz...yani hiçsiniz..yani ...
Tanımsızlıktır sizi tanımak..........................sizin özünüzün kavram olarak, öz olarak karşıladığı bir şey yok...bir anlam yok...varlığınız varlıksızlık.
Çocuğa ne öğreteceksiniz.........................bu hiç varlıksız halinizle sahibi olduğunuz çocuklara ne verebilirsiniz ki...geleceği de tehlikeye atıyorsunuz. ( Ahlaki boyuta da zemin altından seslenmiş gizli olarak )
Evcilik bile değil oynadığınız.......Şiirin başında uçurtma... çocuk oyununa benzetmişti şiirlerin yazıldığı kağıtları...ancak onlardan uçurtma yaparak eğlenebilirsiniz demişti.... şimdi de evcilik oyunu bile değil derken...çocukların oynadığı oyun kadar masum olunmadığının da altını çizmek istemiş....
Neşterlere gelesiniz............işte bu yüzden...bozuk, hastalıklı yaşam kültürünüzün iyileşmesi için...gerekenin yapılması gerekir..
Pes demiş
Bu densiz uyuşukluğunuz.........................Öylesine kendinden bedbin, ve vazgeçmişsiniz ki mücadeleden doğruyu bulmaktan
Darda soluk......................bütün bu kötü gidişattan dolayı duyulan rahatsızlığın derecesi açık bir dille ifade edilmiş..
Kısmış havasını her bir şeyin
Ya kalkın ayağa..Ve şiir keskin bıçak gibi sözlerden sonra yine aynı derecede ve şiddetle bir bedduayla ve istekle son bulmuş YA DÜZELİN YA ÖLÜN
Ya da ölün.
Ne diyebilirim ki, her zaman ki gibi nitelikli bir eser daha okudum yetkin kaleminizden. Var olsun emekleriniz.
Selam ve saygılarımla.