İstanbul’dan Artvin’e engin mavi suları Yurdumun kuzeyini kuşatır Kara Deniz, Hem karada denizde yemyeşildir yolları Her mevsim baharımı yaşatır Kara Deniz.
Bir nalbanttan almıştır adını Tuğra bozan Bereketi çok boldur, hamsisi kazan kazan Fatih aldı Pontus’tan bizim oldu Trabzon Türklüğün şiarını yaşatır Kara Deniz.
Of ulema yatağı, Sürmene’nin bıçağı Belinde bağlı durur Acem şalı Kuşağı Yağız delikanlıdır Kara Deniz uşağı Yörenin vakarını yaşatır Kara Deniz
Ali Reis kaybolmuş denizde bak maziye Arkasından göz yaşı dökmektedir Raziye Kemençeler yas tutar rahmet yağar taziye Rize’nin figanını yaşatır Kara Deniz.
Her derde derman imiş Ayzerin çiçek balı Demli çayın keyfine Çayeli’nde varmalı Tulumun eşliğinde Hemşin’de oynamalı Horonun ervahını yaşatır Kara deniz.
Yurt tutmuş kraliçe gürcü güzel Tamara Çoruh’un vadisinde çağlayanlı sulara Efkarî’yle Huzurî Livaneli şuara Artvin’in efkârını yaşatır Kara Deniz.
Ardanuç kalesinden atlar aşkın güneşi Şavşat’ın pehlivanı karda yapar güreşi Çoruh’taki raftingin dünyada yoktur eşi Ölüm serencamını yaşatır Kara Deniz.
Oğuzlar üçok kolu,Çepnili Bayram oğlu Süleyman feth eylemiş Eynesil Tirebolu Sahili yaylasıyla, yamaçlar fındık dolu Giresun diyarını yaşatır Kara Deniz.
Görele’de destandır “atmacayı vurdular” Alucra Aktepe’de maden suyu buldular Çanakçının insanı kuş dilini kurgular Islıkla meramını yaşatır Kara Deniz
Eskipazar, Behramlı Ordu’nun tarihinde Güzel yalı, Çağmanı şairlerin dilinde Kız Limanı, Göl köyü kemençenin telinde Ordunun havasını yaşatır Kara Deniz.
İkizce’de yemeli Kestanenin balını Fatsa’da seyretmeli jeep şenliği halini Kumru da Düz obada yaylanın ahvalini Perşembe sefasını yaşatır Kara Deniz
Trabzon Ordu Rize, sevgim var hepinize Gümüşhane Giresun Yeşil Artvin’imize Hayranım horonuyla barda ahenginize Türklüğün davasını yaşatır Kara Deniz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARA DENİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARA DENİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Karadeniz ... Ne güzel ifade ettiniz.Gezdiniz, gezdirdiniz kitaplardan da olsa. Karış karılş bildiğim yerler oralar. Gezin , görün dilerim. Şiir harika . Kaleminize sağlık efendim. Saygımla
Trabzon Ordu Rize, sevgim var hepinize Gümüşhane Giresun Yeşil Artvin’imize Hayranım horonuyla barda ahenginize Türklüğün davasını yaşatır Kara Deniz.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
"Çırpınırdı Karadeniz bakıp Türk'ün bayrağına... Ah ölmeden bir görseydim düşebilsem toprağına!.." Diyen Kırım Türk'ünü kuşatır Kara Deniz... Sesimize ses oldu Hisbey sizin sesiniz !..
... Eskipazar, Behramlı Ordu’nun tarihinde Güzel yalı, Çağmanı şairlerin dilinde Kız Limanı, Göl köyü kemençenin telinde Ordunun havasını yaşatır Kara Deniz. ... Satırlarınızla beni 29 yıl öncesine Ordu'ya götürdünüz.Yüreğinize ve kaleminize sağlık üstadım. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
yıllar önce gezip gördüğüm o güzel yerleri film şeridi gibi tekrar gözlerimin önünden geçirdiniz. şiir olarakta çok güzel. tebrik eder saygılar sunarım.
Karedeniz yöresinin yeşilliği ve tarihi yapısı hep hoşuma gitmiştir sümele manastırından bulutların üstünden bakmak ne güzeldir kimbilir. İnşallah görmek nasip olur bir gün. Kutlarım kardeşim seyahate çıktım bir an teşekkürler. Saygılarımla...
Sevgili Su Kılıcı Kardeşim, ne yazık ki bende sizin gibi her bölgeyi gezdim dolaştım da şiirimde ifadeye çalıştığım Karadeniz yöresinin Samsun'dan ötesini maalesef görmedim. Özlemlerimi kitaplardan edindiğim bilgilerle anlatmaya çalıştım.İnşallah bir vesile olur da bizlerde görebiliriz. Selamlar,saygılar.
Ah be kardeşim, ülkemin her bölgesini görmüştüm bu yaşıma kadar bir karadeniz bölgesi hariç. Bir türlü nasip olmadı... Hem bir bölgeyi güzelliğiyle tarihiyle bilgi vererek bu kadar güzel anlatın, hem hece ve kafiyeyi de çok güzel uygulayın. Ben de bu şiirden sonra o bölgeyi hiç göremediğim için iyice efkarlanayım. Haktan reva mı bu şimdi bu kardeşine?... Yüreğine sağlık sevgili kardeşim. Allah nasip eder elbet anlattığın bu güzellikleri görmeyi bana da inşallah. Sevgiyle esen kalınız.
Bir doğa harikası karadeniz sahilleri,yeşilin yedi rengini sayabilirsin,ah o yayları fındık,çay bahçeleri.Davulu, zurnası, kemençesi,balığı.Prıl pırıl denizi kah azgınlaşır kah durgundur.Ağlarını atan balıkçıları.Kendiliğinden bitivermiş rengarenk çiçekleri.Hangi birini sayayım ki,ah canım karadenizim dünyaya gelince senin koynunda uyudum.Bana şiirinizle tekrar gezdirdiniz o güzelim yerleri.Kutlarım.
Karadeniz ...
Ne güzel ifade ettiniz.Gezdiniz, gezdirdiniz kitaplardan da olsa.
Karış karılş bildiğim yerler oralar.
Gezin , görün dilerim.
Şiir harika . Kaleminize sağlık efendim.
Saygımla